paljon munasoluja

punktio tänään ja saatiin 36 munasolua...uskomaton määrä ja hyperin riski olemasssa:vettä pitää juoda ja levätä. muilla kokemuksia isosta määrästä muniksia, olitko kipeä ja tuliko hyperstimulaatio?

Minulla on ollut yli 60 munarakkulaa kummassakin punktiossa. Viimesessä saatiin 51 munasolua.

Ekan punktion jälkeen olo oli suht normaali. Ei hyperiä.

Toisessa olin punktion jälkeen yön osastolla varmuuden vuoksi ja sain nestettä suoraan suoneen. Olo viikko punktion jälkeen 'flunssainen' ja alavatsa arka. Munasarjat toipuivat hyvin. Ei hyperiä.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, jotta mahdollisimman moni soluista hedelmöittyy :) <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 10:09 Anni77 kirjoitti:
Huimia määriä teillä!
Luulin että meidänkin saalis oli iso... 28kpl. ;)

Kiinnostaa tietää paljonko teillä noin isosta määrästä munasoluja on saatu alkioiksi asti ???
Eihän se ole se määrä vaan laatu.. ;)

Tuosta 46:sta saimme 12 alkiota. Kuopuksen kohdalla tuli yhteensä vain 12 munasolua ja niistä saimme 5 alkiota. Sehän voi olla, että joillain esim. vaan pari solua ja niistä sitten syntyy kaksoset!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 10:48 Florence kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 10:09 Anni77 kirjoitti:
Huimia määriä teillä!
Luulin että meidänkin saalis oli iso... 28kpl. ;)

Kiinnostaa tietää paljonko teillä noin isosta määrästä munasoluja on saatu alkioiksi asti ???
Eihän se ole se määrä vaan laatu.. ;)

Tuosta 46:sta saimme 12 alkiota. Kuopuksen kohdalla tuli yhteensä vain 12 munasolua ja niistä saimme 5 alkiota. Sehän voi olla, että joillain esim. vaan pari solua ja niistä sitten syntyy kaksoset!
Niinpä minä ajattelinkin...
Meillä 28;sta ms:sta 11 hedelmöittyi ja 5 lähti jakaantumaan.

Minulla kun nähtiin, että munarakkuloita oli paljon, vaihdettiin irrotuspiikki. Eli ei käytetty Pregnyliä. Käytetty pistos ei enää lisästimuloi munasarjoja.
Vaikka rakkula määrät onkin ollu suuria. On joukossa ollut paljon pientä ja kypsymätöntä.

1. ICSI
Munarakkuloita 68, solu löytyi 11 -> 4 hedelmöittyi -> 3 lähti jakautumaan

2. CSI
Munarakkuloita yli sata (tämän tarkempaa lukumäärää ei ole minulle kerrottu), solu löytyi 51. Hedelmöittyneiden määrää en tiedä. Pakkaseen saatiin 18 alkiota.

Ei se määrää, vaan se laatu :)

mulla jo aikaa hoidoista, mutta punktiossa saatiin 31 munasolua, joista 19 hedelmöittyi(icsi).
Punktion loppuvaiheessa alkoi kovat kivut ja niitä kesti sen päivän. Sain muistaakseni pari päivää sairaslomaa. Kivut hellitti ja tehtiin alkionsiirto, pari päivää siirrosta alkoi taas kivut. Menin käymään saikulla ja sinne jouduin jäämään 3-4 päivää.
Munasarjat oli suurentuneet, mutta nestettä ei paljoa ollut kertynyt. Olo maatessa oli kuitenkin kuin nestettä olis ollut keuhkoissa :/ mahaan ei enää koskenut mutta muuten henkeä ahdisti.
Ja plussaahan se testi sit näytti... :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 15:19 vieras kirjoitti:
Aivan uskomattomia määriä. Minkälainen hormonihoito teillä on oikein ollut? Aikoinaa (n.3 vuotta sittein) saatiin 14 ja sitäkin lääkärit piti todella suurena määränä.
Meillä oli lyhyt IVF-kaava ja siinä seuraavat hormonit:
* Puregon-follikkeleita stimuloivat hormonipiikit
* Orgalutran-jarrupiikit
* Pregnyl-ms.irrotuspistos sekä Lugesteron-keltaruhastukihoito.
Ja siis 28 munasolua saaliina.

Hyvä että tällainen viestiketju on; tänään olin ultrassa (piikitellyt olen 8 pv puregonia ja menopuria sekä nyt muutaman päivän myös orgalutrania) ja punktiopäivä on ensi viikon tiistai.

Muniksia seuraavanlaisesti: mulla nyt johtava munasolu 17 mm, seuraava 16,5, 6 kpl 15 mm; 12 kpl 13,5 mm ja sitäkin pienempiä yli 20 kpl. Mulla ei pco, mutta ovulaatiohäiriöitä jne.

Kovasti tuo hyperi pelottaa, kun muniksia niin paljon!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 15:19 vieras kirjoitti:
Aivan uskomattomia määriä. Minkälainen hormonihoito teillä on oikein ollut? Aikoinaa (n.3 vuotta sittein) saatiin 14 ja sitäkin lääkärit piti todella suurena määränä.
Minulla oli ensin pari viikkoa Synarela nenäsumute, sitten Puregon.injektiot (annos 150 IU) yhdessä sumujen kanssa, Pregnyl irroitukseen ja lopuksi Lugesteron palleroita.

ANNI, Sinulla taitaa olla myös paljon kokemusta näistä lapsettomuushoidoista, ainakin vankka tietämys. Huomasin ilokseni profiilista, että olet raskaana. Ihanaa, ONNEA :flower: Kauanko kesti yritystä??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:19 Siiri kirjoitti:
Hyvä että tällainen viestiketju on; tänään olin ultrassa (piikitellyt olen 8 pv puregonia ja menopuria sekä nyt muutaman päivän myös orgalutrania) ja punktiopäivä on ensi viikon tiistai.

Muniksia seuraavanlaisesti: mulla nyt johtava munasolu 17 mm, seuraava 16,5, 6 kpl 15 mm; 12 kpl 13,5 mm ja sitäkin pienempiä yli 20 kpl. Mulla ei pco, mutta ovulaatiohäiriöitä jne.

Kovasti tuo hyperi pelottaa, kun muniksia niin paljon!!
Heissan!
Elikä yli 40 sinullakin. Hienoa! Muistelisin hyperstimulaatiota esiintyvän 1%:lla, joten uskotaan, että sinäkin siltä vältyt. Onneksi on välissä kontrolliultra, että nähdään tilanne.

Toivon hyvälaatuisia alkioita ja tsemppiä punktioon! Tulethan kertomaan miten kävi!

alkuperäinen
elikkäs niistä 36 rakkulasta saatiin 28 munasolua, 18 hedelmöittyi ja 17 jakautui. siirrettiin kohtuun 2 kpl ja pakkaseen jäi 15 kpl. mulla myös lyhyt kaava: puregon, orgalutran, pregnyl ja tukihoitona lugesteron. ennemmin ollaan musta saatu alta 10 munista

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:29 alkuperäinen kirjoitti:
elikkäs niistä 36 rakkulasta saatiin 28 munasolua, 18 hedelmöittyi ja 17 jakautui. siirrettiin kohtuun 2 kpl ja pakkaseen jäi 15 kpl. mulla myös lyhyt kaava: puregon, orgalutran, pregnyl ja tukihoitona lugesteron. ennemmin ollaan musta saatu alta 10 munista
Wau, tosi hienoa!

Nyt ihan mielettömästi kiinnittymisonnea!! Tosi hyvä määrä tuli.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:34 Florence kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:29 alkuperäinen kirjoitti:

Kyllä on tosi hyvä määrä! Missä olette hoidossa? Meillä kun yksityisellä klinikalla ei siirretä kuin poikkeustapauksessa 2 alkiota.

Paljon onnea piinistelyyn! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:19 Florence kirjoitti:
ANNI, Sinulla taitaa olla myös paljon kokemusta näistä lapsettomuushoidoista, ainakin vankka tietämys. Huomasin ilokseni profiilista, että olet raskaana. Ihanaa, ONNEA :flower: Kauanko kesti yritystä??
"Valitettavasti" kokemusta on jonkinverran kertynyt näistä kuvioista. Tosiaan nyt olen onnellisesti raskaana. :heart: Kiitos onnitteluista!
Vauvaa alettiin yrittämään v. 2003, lähete hoitoihin v. 2004 ja
1. IVF;N/ICSI;n 2. PAS;sta (ja viimeisistä pakkasalkioista) tulin raskaaksi 10/06. =)
Juuri silloin kun usko alkoi loppua, vihdoin tärppäsi...
Voimia, kärsivällisyyttä ja jaksamista kaikille! :wave:

Yhteistyössä