Paljon maksaisitte taksirahaa lastenhoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heh

Vieras
Siis paljon maksaisitte taksista, jos lastenhoitaja lähtee kotiin yöllä klo 3 ja hänellä siis ei ole omaa autoa, eikä julkinen kulje?

Itse ajattelin jotain fifti-fifti summaa... saahan tuo jo illasta muutenkin 78 euroa.

Niin työnantajan velvoite on hoitaa työläinen kotiin taksilla, jos julkinen ei kulje (joku tietenkin tätäkin ihmettelee).

Soittaisin taksista lapsenvahdille, että laittaa itsensä lähtovalmiiksi. SOpisin kuljettajan kanssa summan ja maksaisin sen ja lapsenvahti voisi jatkaa samalla taksilla kuin olisin tullut itse kotiin. Säästyisi vähintään tilausmaksu ja aloitusmaksu.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Sen verran, kun taksi maksaa teiltä hänen kotiinsa?

juuri näin!

samaa mieltä.

Maksaa meillä työnantajakin koko taksimatkan jos on sellainen työvuoro ettei julkiset kulje.

Mun työnantaja ei ikinä ole maksanut eikä tule maksamaan taksia. Piste.

Meillä otti yks selvää liitosta kun tuli kalliiksi joka vkl kulkea taksilla omaan piikkiin. Meillä oli kai sit työehtosopimuksessa tuo juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Jep sitten taidan lähteä itsekin vasta valomerkistä ja odotella tuohon 5.30 saakka. Tulee halvemmaksi.

Tuo on ihan hyvä idea. Mutta periaatteessa silloinkin sun pitäis maksaa sen julkisen lipun hinnan: jotkut lapsenlikat saattavat jättää sen pyytämättä, jos on oma lippu, mutta periaatteessa sun velvollisuus on maksaa hänen matkakulut, tuli sitten taksilla tai julkisilla.

Lisään tähän sen verran, että itse toiminut aikoinaan MLL:n lastenhoitajana, ja näin meille kursseilla silloin alussa kerrottiin.

juuri näin!

samaa mieltä.

Maksaa meillä työnantajakin koko taksimatkan jos on sellainen työvuoro ettei julkiset kulje.

Meillä otti yks selvää liitosta kun tuli kalliiksi joka vkl kulkea taksilla omaan piikkiin. Meillä oli kai sit työehtosopimuksessa tuo juttu.

Kyllä mäkin oon ymmärtänyt että pitäisi maksaa. Mutta ei maksa.

juuri näin!

samaa mieltä.

Siinä oli joku kilometrimäärä, ett jos alle sen, työntekijä voi kävellä tai kulkea taksilla omaan piikkiinsä, muutoin maksaa työnantaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Soittaisin taksista lapsenvahdille, että laittaa itsensä lähtovalmiiksi. SOpisin kuljettajan kanssa summan ja maksaisin sen ja lapsenvahti voisi jatkaa samalla taksilla kuin olisin tullut itse kotiin. Säästyisi vähintään tilausmaksu ja aloitusmaksu.

Toi vois olla hyvä idea! Kiitti. Siis ihan aikuisen ihmisen voisin laittaa kävelemään jonkun 1-2km, mutta jos hoitaja on vaikka nippanappa 18 vee, en uskaltais laittaa. Viikonloppuyönä kun liikkuu kaikenlaisia hulluja. Itse asiassa viimeisessä metrossakin liikkuu ihan kaheleita.

MLL:tä tilasin ja saa nyt nähdä saammeko hoitajaa ens vuoden puolelle.
Pääsisin hyvän ystävän 40v synttäreille. En olekaan vuoteen käynyt missään juhlimassa.

Mä itse tein kolmivuorotyötä ja me saatiin joskus jouluaattona yms pyhinä taksilippuja. Muutoin meidät laitettiin kylmästi esim. viimeiseen juoppobussiin klo 2.00 ja aamulla takaisin töihin klo 10.00. Muutaman kerran istuin juoppobussissa jonkun äijän sylissä, kun ei ollut tilaa muualla. Kerran kävelin puolen yönaikaan kotiin (7km) ja minua lähti auto seuraamaan. Menin niin paniikkiin, että en osannut soittaa hätäkeskukseen, vaan kaverille, joka jäi yövuoroon. Eli oikeesti kaheleita on liikkeellä. Niin tää seuraaja ajoi koko matkan mun vieressä ja parkkeeras mun talon eteen autonsa ja jäi siihen kyttään.

juuri näin!

samaa mieltä.

Kun julkiset ei kulje, on työnantajan korvattava matkasta aiheutuneet ylim. kustannukset. Meillä on esim. joulua varten taksikortit käytössä.

Yhteistyössä