Paljon maksaisitte huutiksessa turvaistuimesta?

Noita istuimia näyttää olevan aika paljon huutiksessa. Itselläni huutiksessa Britax, 2005, lätöhinta 50 e, eikä yhtään huutoa. Kahdella lapsella tämäkin ollut. 70 euroo käytetystä istuimesta on musta aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
a) en ostais tuota istuinta
b) en ostais noin vanhaa istuinta

Miksi edes vastasit??? Ja siis itse ostin huutonetistä Britaxin Securan 160e hintaan,oli ollut yhdellä lapsella ja tais olla pari vuotta vanha. Nyt kesällä ostin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Eikö noi oo kuitenkin turvallisia, viitisen vuotta vanhat? Vai kuluuko ne käytössä tjs?

Kankaat saattaa kulua, mut eihän ne muuten mikskään mee ellei oo kolaroitu. Mun laps istu vielä viikko sitten 2005 hankitussa istuimessa ja musta se oli tosi turvallinen ja hyvä. Paljon parempi kun Cittarin tms kaupan halpisversiot edes uutena.

Vielä tohon ettei kannata ostaa noin vanhaa, niin luuletteko että perheessä, jossa on vaika kolme lasta ostetaan jokaiselle aina uusi istuin? Tuskimpa vaan, kyllä ne istuu viis vuotta vanhoissa ja paljon vanhemmissakin istuimissa. Sanoo se joka ostaa kaiken uutena mut kaks lasta niitä käyttää =) .

Ei kaikilla oo rahaa ostaa uutena, uudet istuimet on niin kalliita! Ja turha sanoa että lapsen turvallisuus menee edelle, jos rahaa ei oo niin sitä ei oo. Parempi vähän käytetty turvaistuin ku ei istuinta ollenkaan, kuten suurimmassa osassa maailman maita.

Eikö noi oo kuitenkin turvallisia, viitisen vuotta vanhat? Vai kuluuko ne käytössä tjs?

Suositus on, ettei yli viittä vuotta vanhaa istuinta käytettäisi. Muovi haurastuu eikä ole enää kolaritilanteessa yhtä turvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Musta 30-50? maksimi. Mutta jos joku huutaa enempi niin sinun onnesihan se on=) Itse myytiin just britaxin isofix kaukalo telakan kanssa (-06) ja pyydettiin satanen.

Mä oon siis ostamassa, ja näköjään hyvä että tuli täällä kyseltyä ettei ihan hirveesti ylihintaa tulis maksettua..

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Musta 30-50? maksimi. Mutta jos joku huutaa enempi niin sinun onnesihan se on=) Itse myytiin just britaxin isofix kaukalo telakan kanssa (-06) ja pyydettiin satanen.

Mä oon siis ostamassa, ja näköjään hyvä että tuli täällä kyseltyä ettei ihan hirveesti ylihintaa tulis maksettua..

Sori, lukihäiriö=)
Jos sulla ei ole kovin kiire asian kanssa niin katselisin vielä rauhassa. Aika vanha toi mainitsemasi istuin on ja mielestäni hinnakas myös. Huutonetissä hinnat yleensä nousee aikalailla... oletkos katsonut vauva jne. sivuilta? Usein saa kaiken halvemmalla kuin huutonetistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvähän se on jeesustella :
Ei kaikilla oo rahaa ostaa uutena, uudet istuimet on niin kalliita! Ja turha sanoa että lapsen turvallisuus menee edelle, jos rahaa ei oo niin sitä ei oo. Parempi vähän käytetty turvaistuin ku ei istuinta ollenkaan, kuten suurimmassa osassa maailman maita.

Jos on rahaa pitää autoa ja ajaa sillä, varmaan löytyy rahat siihen penkkiinkin. Kaukalo- ja penkkirahoja voi alkaa säästää jo raskausaikana.
Siinä ajassa säästäen ei pitäs kovin isoja uhrauksia joutua tekemään..

Lastentarvike Oy:n tuotepäällikkö Petri Koiviston mukaan turvaistuimelle ei ole olemassa parasta ennen -päivämäärää, vaikka Yhdysvalloissa myytävissä turvaistuimissa viiden vuoden käyttöaika onkin määritelty. Turvaistuimen valmistuspäivämäärä pitäisi löytyä stanssattuna kaikkien istuimien runkomuovista. Muovin ja vöiden kulumisen ja heikkenemisen johdosta vanhan istuimen ostajan kannattaa harkita ostamista, varsinkin jos käyttöohje ja istuimen käyttöhistoria ovat hämärän peitossa.

Yhteistyössä