Paljon maksaa lava siideriä, lava lonkeroa ja lava kaljaa tallinnan laivalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmuti

Vieras
Eli paljon maksaa 1 lava juotavaa tallinnan laivalla? Onko yhtään halvempaa ostaa sadamarketin alkosta?

Mietin että kannattaako ostaa 2 lavaa lonkeroa vai kaks lavaa siideriä? Toista nimittäin pitäs ostaa yks lava ja toista kaks.

Paljon maksaa lava kaljaa, sakua?

Aika lähellä samoissa hinnoissa ne pyörii sekä laivalla että maissa. Katso hinnat menomatkalla laivalla ja vertaa kauppoihin. Osta sit halvemmasta. Mutta ei niissä suurta eroa kait ole ( sanoo hän, joka on elämänsä aikana ostanut 2 lavaa ja ikää on jo yli 40v..).

Mun äiti kävi kesäkuussa tallinnassa ja laivalla makso Golden Cap Foxy lava 14,90€, maissa maksoi jossain muualla kun super alkossa Rekorderlig mansikka-lime 24,90€

Jos lavatolkulla pitää juomista tuoda, taitaa ongelma olla jossain muualla. Miksi ihmeessä ihmiset roudaavat alkoholia tuollaisia määriä? Myydähän sitä ei asia ja jos omaan käyttöön menee, taitaa juojalla olla pienoinen a-ongelma. Harvoin nämä "tuliaiset" kovin pitkään kestävät.

[QUOTE="vieras";28867070]Jos lavatolkulla pitää juomista tuoda, taitaa ongelma olla jossain muualla. Miksi ihmeessä ihmiset roudaavat alkoholia tuollaisia määriä? Myydähän sitä ei asia ja jos omaan käyttöön menee, taitaa juojalla olla pienoinen a-ongelma. Harvoin nämä "tuliaiset" kovin pitkään kestävät.[/QUOTE]

Samaa olen miettinyt minäkin, kun näihin viinanhintaketjuihin olen törmännyt. Käytän toki itsekin alkoholia, mutta kyllä minulle sen nauttimisessa olennaisinta on joku ihan muu kuin sen sentintarkka hinta - esim. maku ja seura jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28867088:
Samaa olen miettinyt minäkin, kun näihin viinanhintaketjuihin olen törmännyt. Käytän toki itsekin alkoholia, mutta kyllä minulle sen nauttimisessa olennaisinta on joku ihan muu kuin sen sentintarkka hinta - esim. maku ja seura jne.

Juuri näin. Ei meidänkään perheessä lasiin syljetä, mutta ei niitä laseja myöskään täytetä niin usein sillä tölkkitavaralla, että sitä pitäis lavatolkulla ulkomailta roudata. Ei voi kun ihmetellä näitä reissaajia (myös perheellisiä), jotka saattavat kärryissä kiskoa jopa kahdeksaa lavaa kaljaa, siideriä ja/tai lonkeroa. Kuka ihme sen kaiken oikein juo? Harvalla ne laatikot ihan tyhjän panttina varastossa makaavat. Ja eikös se vähän niin ole, että mitä enemmän sitä juomaa on tarjolla, sitä enemmän sitä myös juodaan. Sama juttu on omalla kohdalla suklaan kanssa. Jos sitä on kaappiin ostettuna, ei se paketti avaamattomana pitkään säily.

Siiderin ja lonkeron hinnat ovat lähes samat ostaisin 2 lonkeroa ja 1 siiderin koska lonkeron hinta Suomessa on niin kammottava.
Lonkero muistaakseni (se aito oikea) on 19€ maissa. 12 pack Suomessa maksaa lähes sen 30€

[QUOTE="vieras";28867125]Juuri näin. Ei meidänkään perheessä lasiin syljetä, mutta ei niitä laseja myöskään täytetä niin usein sillä tölkkitavaralla, että sitä pitäis lavatolkulla ulkomailta roudata. Ei voi kun ihmetellä näitä reissaajia (myös perheellisiä), jotka saattavat kärryissä kiskoa jopa kahdeksaa lavaa kaljaa, siideriä ja/tai lonkeroa. Kuka ihme sen kaiken oikein juo? Harvalla ne laatikot ihan tyhjän panttina varastossa makaavat. Ja eikös se vähän niin ole, että mitä enemmän sitä juomaa on tarjolla, sitä enemmän sitä myös juodaan. Sama juttu on omalla kohdalla suklaan kanssa. Jos sitä on kaappiin ostettuna, ei se paketti avaamattomana pitkään säily.[/QUOTE]

Näinhän se usein on, että kun on jotain saatavilla, niin sitä myös enemmän käytetään. Suomi valittaa, että ihmiset käyttää liikaa alkoholia, olisikohan syytä tarkastaa hintoja alaspäin.. Just se, että hinnat nousee, saa ihmiset hakemaan sieltä, mistä halvalla saadaan ja kulutus nousee, ei ihmiset yhtä tölkkiä tai pulloa Tallinnasta hae.

Superalkossa siiderilaatikko maksaa
Merkistä riippuen 13,5-18e paikkeilla. Ainakin viking linella hinnat lähtee jostain 15e ylöspäin. Nämä hinnat siis netin hinnastoista katsottuna.

[QUOTE="vieras";28867135]Eli, joko persaukinen tai alkoholisti. Noin niin kuin kärjistettynä...[/QUOTE]

Jos tosiaan haluaa kärjistää, niin juuri noin. Mutta kyllä siinä jotain säälittävää on, että siinä pään sekoittamisessa juuri se hinta on kaikkein olennaisin juttu. :(

Ottamatta kantaa muuhun kuin ap:n kysymykseen, niin Tallinkin Pre-order on kaikista halvin. Teet tilauksen netissä, maksat ja käyt Tallinnassa allekirjoittamassa kuljetussopimuksen. Tavarat saat Helsingissä palatessa. Lisätietoja Tallinkin sivuilta, siellä on myös hinnasto.

[QUOTE="vieras";28867070]Jos lavatolkulla pitää juomista tuoda, taitaa ongelma olla jossain muualla. Miksi ihmeessä ihmiset roudaavat alkoholia tuollaisia määriä? Myydähän sitä ei asia ja jos omaan käyttöön menee, taitaa juojalla olla pienoinen a-ongelma. Harvoin nämä "tuliaiset" kovin pitkään kestävät.[/QUOTE]
Kolmeko lavaa on paljon juotavaa!?!?
Mulla on synttärit aion tarjota juotavat vieraille. Siksi tuon helvalla tallinnasta mieluummin ku maksan naurettavia hintoja suomessa. Jos viettää synttäreitä ei se tarkoita alkoholiongelmaa!
Kiitos teille jotka vastasitte itse kysymkseeni!!

Lava ei sitten ihan oikeasti tarkoita sitä 24 tölkin laatikkoa. Että jos ap tarkoittaa laatikkoa, niin kannattaa varmaan selventää. Jotkut siis hakevat autolla Tallinnasta ihan oikeasti lavallisia sitä juotavaa, kyllä isoon autoon mahtuu aika monta laatikkoa.

[QUOTE="vieras";28867269]Samahan se oli ja on ruotsin laivoilla verovapaat ostamiset. Perseaukisia tai ongelma ihmisiä kun ostaa halvalla karkkia, hajusteita yms.. :)[/QUOTE]

Joo, muuten ihan sama juttu, mutta noista mainitsemistasi ei aiheudu saman mittaluokan ongelmia (karkista ehkä ylipainoa jossain määrin), joita sitten verovaroin korjaillaan.

Yhteistyössä