Paljon lahjaksi rahaa hääparille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Kai se vähän riippuu teidän tuloista ja hääparin ahneudesta.. ;) :D

tai siitä, että osaa arvostaa lahjan saajaa.

Varmaan laittaisit euron, jos oli mahdollista ilman, että nimi tulisi julki korteista tms.

Me ostettiin 65? maksava lahja miehen kaverin tuleviin häihin...itse ajattelen että 50? on hyvä.

Mutta sitä en ole vielä pohtinut että millä summalla muistamme hääparia jonka häihin emme ole menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Kai se vähän riippuu teidän tuloista ja hääparin ahneudesta.. ;) :D

tai siitä, että osaa arvostaa lahjan saajaa.

Varmaan laittaisit euron, jos oli mahdollista ilman, että nimi tulisi julki korteista tms.

Ei. Itse oon sellanen että tykkään antaa lahjoja, mutten kehtaa ikinä mitään muilta pyytää. Mennään miehen kaa yksiin häihin nyt vieraaksi ja annetaan 100? mikä on mun mielestä ihan ok. Se menee sellaseen isompaan keräykseen mihin tulee vain kaikkien nimet korttiin eikä mitään jaottelua että kuka on nyt antanu minkäki verran.

Lisäks meillä on omat häät ihan muutaman viikon päästä ja me ei pyydetty vierailta mitään lahjoja tai rahaa. Meidän häihin saa ihan aidon oikeasti tulla ilman mitään lahjaa. :) Mulle ne lahjat on meidän häissä se kaikkein vähäpätöisin asia ja en ole niitä edes oikeasti miettiny. Mulle on tärkeintä se että meidän vihitään aviopuolisoiksi ja se että kaikilla olisi oikein hauskaa meidän juhlissa. :)

Nämä jotka ehdottaa hirveitä summia ovat itse niitä todella ahneita ihmisiä, jotka toivovat itselleen monia satoja :/ ei se lahja ole pääasia. Meidän häihin saa tulla ilman lahjaa, pääasia että tulee vieraita paikalle.

Me laitettiin miehen kaverin häälahjatilille 40?, oudompi lapsuudenystävä. Sukulaiselle laitetaan 50?, ja ei siis todella tienata miljoonia, miehen palkalla pääasiassa eletään. Saatiin mekin aikoinaan 20-25? tilille, ja oltiin siihenkin tyytyväisiä. Mieluummin raha, jolla voimme ostaa tarpeellista, kuin että olisimme saaneet tyylkiin 4 silitysrautaa, eri paria astioita jne.
Ja mä tykkään, jos hääpari haluaa rahaa, ei tarvi miettiä lahjaa enempää..

Meillä oli häät vähän aikaa sitte ja suurimmaksi osaksi pariskunnat / perheet antoi sen 50 euroa, taisi myös yksinäisistäkin jokunen antaa sen verran. Yhdeltä ystäväpariskunnalta saatiin 100 euroa. Mutta yleisin summa on siis tuo 50 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Meillä oli häät vähän aikaa sitte ja suurimmaksi osaksi pariskunnat / perheet antoi sen 50 euroa, taisi myös yksinäisistäkin jokunen antaa sen verran. Yhdeltä ystäväpariskunnalta saatiin 100 euroa. Mutta yleisin summa on siis tuo 50 euroa.

Näinhän se nykyään menee, vaikka 50 euroakin on jo tosi iso raha. Mitään 20 euroa ei kehtaa nykyään laittaa edes rippilahjaksi. Markka-aikana rippilahjaksi annettiin yleensä 100 mk, yo-lahjaksi 200 mk ja häälahjaksi 300 mk.

Mä en ole koskaan rahaa laittanut (vaikka olisi toivottukin) . Jos ollaan kerätty sisarusten kanssa porukalla lahja, niin kukin on laittanut 20-30?. Jos pelkästään omalla perheellä on lahja ostettu, niin hinnaksi on tullut yleensä noin 30-40 euroa. En varmasti 50?:a enempää laittaisi, ellei sitten joku päivä oltais niin rikkaita, että ei tarvitsisi raha-asioita miettiä :)

Yhteistyössä