Paljastin millaisen lääkärintarkastuksen sain ajokorttia varten ja nyt kukaan ei halua olla yhtä aikaa liikenteessä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei mullakaan lääkäri uskonut etten näe tarpeeksi ilman laseja ja jätti merkkaamatta korttiin lasit. En siis näe ilman liikennemerkkejä jne tarpeeksi kaukaa. Muuten se tarkastus oli tyyliin rastia ruutuun. Näkökenttätestin se vielä teki. Aika hölmöä että tarkastetaan mutta ei silti uskota että kuski on riski tuola tienpäällä ellei se näe kunnolla (tää oli siis mieltä etten tarvi laseja). Silmälääkäri kumminkin todennut ja minä että tarve on.
B-korttiin riittää kun näöntarkkuus on 0.5, siitä on vielä matkaa ns normaaliin näöntarkkuuteen eli 1.0, puhumattakaan ns lentäjän näkökykyyn noin 2.0.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei mullakaan lääkäri uskonut etten näe tarpeeksi ilman laseja ja jätti merkkaamatta korttiin lasit. En siis näe ilman liikennemerkkejä jne tarpeeksi kaukaa. Muuten se tarkastus oli tyyliin rastia ruutuun. Näkökenttätestin se vielä teki. Aika hölmöä että tarkastetaan mutta ei silti uskota että kuski on riski tuola tienpäällä ellei se näe kunnolla (tää oli siis mieltä etten tarvi laseja). Silmälääkäri kumminkin todennut ja minä että tarve on.
B-korttiin riittää kun näöntarkkuus on 0.5, siitä on vielä matkaa ns normaaliin näöntarkkuuteen eli 1.0, puhumattakaan ns lentäjän näkökykyyn noin 2.0.

Sittenhän voin rauhassa ajella kun ei tarvi tietää mitä edessä on ja todeta vaan etten nähnyt...Ymmärtääkseni liikenteessä on hyvä nähdä kauemmas kun siihen konepellin eteen :whistle: Lentäjän näkö nyt on sitten asia omansa ja erikseen.

Sittenhän voin rauhassa ajella kun ei tarvi tietää mitä edessä on ja todeta vaan etten nähnyt...Ymmärtääkseni liikenteessä on hyvä nähdä kauemmas kun siihen konepellin eteen :whistle: Lentäjän näkö nyt on sitten asia omansa ja erikseen.
B-korttiin ei kovin kummoista näkökykyä tarvita. Toinen silmä saa olla jopa sokea:o Se vaikuttaa heikentävästi näkökentän laajuuteen ja syvyysnäköön ja silti sen näkevänkin silmän näkökenttä voi olla rajoittunut ja näkökyky 0.5.

B-korttiin ei kovin kummoista näkökykyä tarvita. Toinen silmä saa olla jopa sokea:o Se vaikuttaa heikentävästi näkökentän laajuuteen ja syvyysnäköön ja silti sen näkevänkin silmän näkökenttä voi olla rajoittunut ja näkökyky 0.5.

juu niin saaki olla toinen silmä sokea ja silti saa kortin :)

Mun ex on kohta 40v, juonut ja vetänyt mitä on käsiin saanut kohta 25v. Ei näy päälle ei, komea on edelleen..
Oli hakenut hoitoon, ei päässyt juuri tuon takia, et voi olla deekiksellä kun näytät noin hyvältä.. Ja äijä ei ole esim. 10vuoteen pystynyt töihin, terveys rakoilee todella, ihmissuhteet on kuralla, velkataakka järkky, mutta pääasia, että näyttää hyvälle.. Muuten hänelläkin on venäläistä verta kuten koko perheessä, ovat poikkeuksellisen freesejä, vaikka koko perhe dokaa enemmän kuin laki sallii.

Mun ajokorttitarkastus oli suurinpiirtein samanlainen, paitsi tuon alkoholiongelman (?) suhteen. Setä kysyi onko millainen näkö ja mä vastasin etten tiedä, on mulla kyllä silmälasit. Minkävahvuiset se kysyi sitten, ja minä siihenkin että en tiedä :ashamed: Mutta paperit sain eikä niissä missään kohtaan mainita silmälaseja :laugh: Eikä sitä etten nähnyt sitä tokavikaa riviä minäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja fjongan tulevaisuus:
lisa-marie-presley-fat-1.0.0.0x0.432x271.jpeg

Kuka tämä on? Järkky muutos, minkähän ikäinen tuo nainen on noissa kuvissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh!:

lisa-marie presley, elviksen tytär. en tiiä ikää ja muodonmuutoskin on vaihdellut noiden kahden kuvan välillä monia kertoja...

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

lisa-marie presley, elviksen tytär. en tiiä ikää ja muodonmuutoskin on vaihdellut noiden kahden kuvan välillä monia kertoja...

Ooh, enpäs tunnistanut. Isäänsä tullut, näköjään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
multakin aina silmälääkäri kysyy että arvaappa ne alimmat rivit... :D
joo ja mulla on silmälasit... :laugh:

En määkään edes laseilla nää niitä.. Voiko niitä edes joku nähdä....? :o

Lääkäri vaan totes, ettei kaikilla ole tuo näkökyky vaan kaikista paras, eikä sitä silmälaseillakaan voi korjata...

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
multakin aina silmälääkäri kysyy että arvaappa ne alimmat rivit... :D
joo ja mulla on silmälasit... :laugh:

En määkään edes laseilla nää niitä.. Voiko niitä edes joku nähdä....? :o

Lääkäri vaan totes, ettei kaikilla ole tuo näkökyky vaan kaikista paras, eikä sitä silmälaseillakaan voi korjata...

no kyl mä jotenki hahmotin toiseksi alimman rivin, mut esim juuri 6,8,9 meni täysin sekaisin ku ovat samaa ympyrää... alinta en nähny ollenkaan.

Lisa Marie on jälkimmäisessä kuvassa raskaana, kaksosia odotti tuolloin, joten siitä turvotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Amelie :

Lisa Marie on jälkimmäisessä kuvassa raskaana, kaksosia odotti tuolloin, joten siitä turvotus.

Kiitos tiedosta, selvensi asiaa.

Tää näyttää olevan ihan yleistä että vaikka huononäkö se lääkärintarkastus hyväksytään.
Rajahan on se -0.5 no mulla meni läpi heti tuo näöntarkastus vaikka itsekkin mainitsin että nään tosi huonosti. parin viikon päästä menin optikolle, niin -2.0 ja -2.5 oli mun tuomio ja optikko kauhistui kun sanoin että ajan autolla :whistle:

Yhteistyössä