Paljaat jalat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Annatteko lastenne ja myös itsenne kulkea ulkona paljain jaloin ja sitten tulla suoraan sisään pesemättä jalkoja? Meillä on tapana, että jalat pestään kun tullaan sisälle. Pestään myös jos ovat kovasti hionneet sandaaleissa vaikka ei olisikaan kävellyt ulkona ilman sukkia. Naapurin lapset kun eivät oikein ymmärrä tätä meidän sääntöä ja mua se harmittaa oikein kunnolla.

No kyllä saa tulla sisälle pesemättä kinttuja. Kesäkuumalla kuljetaan jatkuvasti ulos ja sisään paljasjaloin. Johan siinä sais koko ajan olla pesulla :laugh:

Illalla sitten pestään ennen nukkumaanmenoa.

Kuljetaan kaikki paljain jaloin, eikä joka kesrta pestä jalkoja, kun tullaan sisälle. Niitähän sais pestä koko ajan. Illalla , kun tullaan viimesen kerran sisälle, niin pestään koivet.

Ja jos lähdetään kylään, niin pestään jalat ja laitetaan kengät jalkaan.
Eli ei kyläillä paljain jaloin.

Pestään jalat kun tullaan sisään. En tykkää olla kuuraamassa lattioita ja mattoja sen takia, että jalkoja ei viitsitä pestä kun tullaan sisälle. Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa ja jokaisen tulee tehdä kylässä ollessaan niin kuin siellä on tapana tehdä, tykkää siitä sitten itse tai ei.

omalla pihalla avojaloin ja vain etupihalla. Takapihalla voi olla lasinsirpaleita edell. asukkaat kun eivät ole välittäneet roskiin pulloja yms. viedä vaan ovat haudanneet takapihalle :kieh:

illalla viimestään pestään räpylät tai päikkäreille mentäessä jos tarve vaatii.

Tuli tästä aloituksesa mieleen ja tosta yhdestä vastauksesta, että kyläilettekö paljain jaloin? Pakko tunnustaa että itse en tee niin enkä tykkää että vieraat tulevat ilman sukkia :ashamed: Ja ei tarvitse haukkua nipoksi, en vaan tykkää ja se siitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:22 Kaktus kirjoitti:
No kyllä saa tulla sisälle pesemättä kinttuja. Kesäkuumalla kuljetaan jatkuvasti ulos ja sisään paljasjaloin. Johan siinä sais koko ajan olla pesulla :laugh:

Illalla sitten pestään ennen nukkumaanmenoa.

Näin siis meilläkin, vaikka ei kotipihassa voidakaan olla ilman kenkiä

saa kulkea, ittekin käyn tuossa terassilla ja takaisin vaikka kuinka monta kertaa pvässä nyt kun tuli nämä kuumat kelit. Olen ittelleni tehnyt arjen helpommaksi, kun otan aina kesäksi KAIKKI matot huushollista pois. Näyttää avaralta:) ja on helppo luututa useammin lattiat. Ei tuosta nyt niin paljon likaisemmaksi lattiat tule/mene, se on omassa päässä se luulo.

Suosittelen, kannattaa kokeilla ainakin yhden kesän ajan.

(Sellaista ulkona hyppäämistä ja takaisin sohville/sänkyihin talsimaan/ulos edestakaisin ramppausta ei meilläkään tahallaan sentään suvaita, mutta normaalia kulkemista ja kesällä leikkiä kyllä!)

Yhteistyössä