Palelu vie järjen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Satu"

Vieras
Alkanut jo suorastaan vi...... tämä hirveä palelu. Sisällä 3 villasukat, kahdet housut, pitkähihainen paita ja 2 fleecetakkia päällä. Ja siitä huolimatta jalat jääkylmät ja toinen käsi jääkylmä. Tärisen siis sisälläkin. Ulkoilla en oikeasti voi muuta kuin juosta autoon ja palella sielläkin vaikka lämmitys aina täysillä. Kamalinta on että saunassakin iho on kylmä ja palelee.

En laihduta. Olen laihan puoleinen ja erittäin huono syömään. Palellut on ehkä pari vuotta mutta nyt pahentunut vaan. Nenäkin on aina jääkylmä ja nenään ilmestynyt verenpurkaumia ilmeisesti palelusta johtuen.

Kilpirauhasta tutkittu tai sitten aivoja?

Kilpirauhaset tutkittu-niissä ei mitään ongelmaa joka selittäisi palelun. Muutenkin tutkittu ja hoidettu paljon koska sairastelen paljon-nykyään lähes tulkoon kokoajan. Parin viikon välein iskee kova flunssa joka vie aina äänenkin mennessään. Syöminen vaan entisestään huonontunut koska yökin ja voin pahoin esim. jos joudun katsomaan kun lapset syövät. Itse elän melkein kahvilla ja tupakalla. Todettu sairaalassa vuosi sitten että elimistöni toimii alikierroksella joten kai pitäis mennä taas lääkäriin kun palelee. Jospa joku verenkierto häiriökin iskenyt? Päätä-aivoja ei ole tutkittu mitä tässä kysyit ja miksi?

[QUOTE="vieras";22547558]Oletsä se satu, joka kehuskelee anorektisilla mitoillaan, jotain 46 kg?[/QUOTE]

En ole. En ole tänne mittojani laittanut kuten en laita nytkään.

Jos on laiha, elimistö käy todellakin alikierroksilla eli alkaa säästää energiaa. Jos syöt kunnolla, aineenvaihduntasikin normalisoituu. Anorektikoilla on periaatteessa aina kilpirauhasen vajaatoiminta (joka korjautuu syömällä) koska kilpirauhanen vastaa aineenvaihdunnan nopeudesta ja anoreksiassa kroppa menee selviytymiskeinona säästöliekille.

Jos jatkat samaa rataa, olet altis todella monille sairauksille ja et tervettä päivää näe! HOida ongelma ajoissa.

höpö höpö.mulla ainakin palelee aina vaikka olen pulska.syön ja nukun hyvin.kilpirauhanen ok ja veriarvot hyvät.aina kuitenkin palelee,sama vika mulla.aina saunassakin palelee.mitään vikaa ei ole löytynyt.

Oikeesti on ihan selvä että palelee, jos vatsassa ei ole mitään poltettavaa, siitä se lämpö tulee. Syö jätskiä, leivonnaisia-- mitä vaan. Anoppi eli kahvilla ja tupakilla eikä elänyt monta vuotta sillä menolla. Ensin laihtui, sitten paleli ja kuoli. Nyt ei ole lapsilla mummia.

Ehkä sun syömistavat johtuu pässtäs ja just siksi kandeis käydä jossain sen takia. Johan on epänormaalia, kun lastenkin ruuat ja syömiset oksettaa. Kandeis varmaan asialle koettaa tehdä muutakin kun ettiä jostain sairaudesta tai ulkopuolisesta asiata vikaa. Kohta siellä on äidittömiä lapsia. jollet välitä ittestäs, niin välitä edes lapsistas.
T: Anorektikkojen ,hyväksikäytettyjen jne kanssa työskentelevä.

Mua kans palelee koko ajan. Melkeinpä masentaa jo tämä kun jatkuvasti olen ihan jäässä, varsinkin sormet. Vaatetta on paljon päällä. Ulkona ollessa meinas itku tulla kun kylmyys teki suorastaan kipeää. Itse olen hieman ylipainoinen joten laihuudesta ei ainakaan johdu. Joskus on kilppariarvot katottu, kaikki ok. Ja tää on jokatalvista.

Mulla on todettu kanssa tota elimistön alikierroksilla käyntiä ja toissavuonna olin tosissani itkun partaalla siitä kun aina oli niin kylmä. Fysioterapeutti suositteli moksausta tai kuumakivihoitoja. Ja samalla kehotti syömään kaiken ruoan lämpimänä. Mä söin sillon tosi paljon salaatteja. En silti ole alipainoinen ( ennemmin vähän ylipainoinen)
En päässyt sinne moksaukseen asti, mutta muuten tuli kyllä asuttua saunassa melkosen paljon miedossa lämmössä. Ja opettelin lämmittämään kaiken mitä söin. Sängyssä oli aina kaks peittoa ja nukuin villasukat jalassa. Miees hikoili sitten vieressä kun pidin lämpöjäkin ilmeisesti turhan korkealla.
Viimetalven raskaus paransi palelun vähäksi aikaa mutta on näköjään tullut taas takaisin. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa kuumuuden kanssa ja mä toivoisinkin että ois aina yhtä lämmintä kuin viime kesänä.