Palan tunne kurkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Purppura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Purppura

Uusi jäsen
17.12.2004
27
0
1
Onko kellään kokemusta?alko mulla n.3viikkoo sitten flunssan yhteydessä...aamusin herätessä ei tunnu mut päivän mittaan alkaa tuntua?olin lääkärissä ja se ei ainaka noin päällisin puolin mitään löytäny...katto korvat ja rauhasetkin.Mulla on kyl ollut ns. ruoan nousua kurkkuun ei varsinaista närästystä mut jotain sellasta...oon pääni miettiny puhki ja lukenu kaikki kauheudet lääkärikirjoista!Kurkku on ollu kyl aika ajoin kipee...flunssaa...mut silti!auttakaa joku?

Minulla on myös ollut samanlaisia tuntemuksia, tuntuu kuin ruokaa olisi kurkussa, mutta ei mitenkään polttele. Lääkärissä olen käynyt asian tiimoilta, ja kun mahahappoa neutraloivat lääkkeet eivät vieneet tunnetta pois jouduin tähystykseen. Mitään vikaa ei löytynyt, ilmeisesti mahaportin sulkijalihas on löysä mistä vaiva johtuu. Mitään lääkitystä ei ole, mutta kyllä helpotti tieto, ettei mitään kamalaa ole (luulotautinen lääkärikirjan lukija kun olen). Nykyään en ajattele edes asiaa niin paljon.

Mulla tutkittiin aikanaan samaa asiaa ja lopputulos oli että palan tunne kurkussa johtuu stressistä.

Tällä hetkellä tutkitaan taas ,mutta nyt on muitakin oireita.
Toivottavasti selviää ...

Eipä siitä haittaakaan oo vaikka tutkituttasit kunnolla,mistä johtuu!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 11:39 VinkumaMiima kirjoitti:
Mulla tutkittiin aikanaan samaa asiaa ja lopputulos oli että palan tunne kurkussa johtuu stressistä.

Tällä hetkellä tutkitaan taas ,mutta nyt on muitakin oireita.
Toivottavasti selviää ...

Eipä siitä haittaakaan oo vaikka tutkituttasit kunnolla,mistä johtuu!

Stressi aiheuttaa palan tunteen kurkussa hyvin usein.

Taas sama juttu.
Verikokeissa ei mitään poikkeavaa.

Stressi,ylirasitus,henkisesti uupunut oli mun diaknoosi.

Olisi kirjoittanut jälleen kunnon lääkityksen,mutten vielä huolinut.jotain rentouttavaa kirjoitti kuitenkin.

Mulla on ollut masennuslääkitys aijemmin ja kyllä siitä hyötyä oli.Nyt en kuitenkaan halunnut vaan koitan jaksaa ilman.Tarvittaessa sitten uudestaan lääkärille.

Kannattais käydä kyllä tutkituttamassa,pois sulkee noilla kokeilla jo paljon ja saa apua stressin hoitoon jos siitä olisi kyse. =)

Kiitos kaikille ketä vastasitte...ei vieläkään lopullisesti selvinny asia mut liittyy ruoansulatus juttuihin ja toi mahapiortti jotenki sohlaa ja päästää ilmaa ja ruokaa ylös!Sain jo jotain lääkkeitä ja on alkanu auttaan...eiköhäs se siitä!kiitos B)

Yhteistyössä