Paksusuolentähystyksessä käyneet!!!

vieras
Sullahan on sit sama lääkitys ku mulla :) Tosin ennen tota remicadea söin kolmee eri lääkettä ja kun remicadea oli pari kertaa tiputettu ni sit jätin muut pois paitsi ton azamunin, mut senkin annostusta pienennettiin huomattavasti! Ja mulla toi on tehonnut aika hyvin. Ainut huono puoli on toi kielto tulla raskaaks :( Eivät oo tutkineet tarpeeks et mitä toi lääke aiheuttaa sikiölle. Mutta kuhan tää maha saahaan siihen kondikseen et saahaan toi remicade pois ni ehkä sitten...
 
Mulla sattui oleen vapaapäivä, silloin kuin kys. toimenpide tehtiin. Mun mielestä ikävintä koko hommassa litkun kittaaminen :( Todella vastenmielisen pahaa... Mutta kun ohi, niin hyvä niin. Sattui saatanasti, ja kesken jäi, eli n.90%suolesta kerkes tähystään....kipulääkettä ei annettu, kun olin omalla autolla, enkä kokenut kipuja kuitenkaan niin koviksi etten ois sinnitellyt.

Tsemppiä!
 
en ole itse kokenut mutta ukkoani en ole koskaan nähnyt niin kipeänä kuin sen jälkeen ja hän on sanonutkin että toista kertaa ei hänelle tehdä.
oli sen tähystyksen jälkeen ihan taju kankaalla ja kivuissaan, makas sängyssä ja kävi oksentamassa. ja pa5kantama55a.
 
Siis sattuihan se välillä mut pakkohan se on kestää.Se letkunnieleminen eli mahalaukun tähystys oli musta kamalin kokemus maailmassa eli pahempi ku kolonoskopia.Ei mulle kyllä kumpaankaan mitään rauhottavia eikä muitakaan lääkkeitä tarjottu :|
 
Mun miehellä crohnin tauti ja mie oon ollu sen mukana tähystyksessä useamman kerran. Näin ulkopuolisena voin sanoa tähystyksen jälkeisestä elämästä, että mahassa kiertää ja pierettää ihan hulluna :$ Ei kipeä oo ollu koskaan, ainakaan tunnustanu.
Loppupäivän on saanu olla pois töistä.
 
käyty on
Ei jälkeenpäin ollut mitään kipua. Epämiellyttävä toimenpide, mutta ei kovin tuskallinen muistaakseni. Jännitti vain etukäteen ihan sairaasti ja oli jotenkin "noloa".
 
äiti vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Vilijonkka:
Jeps, crohn mulla, tällä hetkellä azamun. Remicadea kai harkitaan.
Crohnikoissa on sellaisiakin, jotka ovat pärjänneet vuosikausia ilman mitään lääkityksiä, kunhan ruoka on sopivaa. Katso tuolta:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1182197976/3#3



 
äiti vaan
Ei se ruokapuolikaan mikään hankala juttu ole, kun samaa lisäaineetonta sapuskaa voi syöttää pikkulapsillekin. Yksi mahdottoman hyvä valmisruoka on nyt saatavilla kaupoissakin - sopii crohnikoillekin:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lihapull.htm
 
totta
Crohnikko ei siis siedä minkäänlaisia toksiineja, ei YHTÄÄN kipulääkettä saa ottaa. Siinä moni tekeekin virheen, kun ottaa jotain ja niin suoli alkaa suotaa taas verta:-(
 
Mä oon ollut. Minusta ei ollut mikää iso juttu. Oli hyvä olla, joskus nippas, ei sattunut. Pahempaa mulle on vatsalaukun tähystys, siinä en voi olla hereillä :/ Ja jo kolme kertaa tehty. Ja vielä pitäis tehdä.. prkl!
 
vierailija
Olin ilmoittanut että haluan rauhoittavaa ennen käsittelyä ja kun kelataksi ei ikinä tullut hakemaan niin jouduin hyppäämään autooni. Jos ottaa sen rauhoittavan niin silloin ei saa ajaa autoa sen jälkeen.

Mutta jälkeenpäin totesin että ei sitä rauhoittavaa olisi tarvinnut edes. Ei ollut mikään paha, viimeksi kävin joskus 90-luvulla silloin se tuntui enemmän. Nyt on laitteet parantuneet. Sai koko aika seurata ruudulta kuinka se etenee siellä jossain. Ei löytynyt kuin yksi hyvälaatuinen polyyppi joka poistettiin.

Kannattaa lähettää se näyte kun nyt tietyn ikäisille tulee niitä pyyntöjä. Labra oli löytänyt jonkun pienen verimäärän sieltä mutta sitä ei silmin voinut nähdä.
Sulla oli oli todella hyvässä kunnossa muuten.
 
vierailija
Olin ilmoittanut että haluan rauhoittavaa ennen käsittelyä ja kun kelataksi ei ikinä tullut hakemaan niin jouduin hyppäämään autooni. Jos ottaa sen rauhoittavan niin silloin ei saa ajaa autoa sen jälkeen.

Mutta jälkeenpäin totesin että ei sitä rauhoittavaa olisi tarvinnut edes. Ei ollut mikään paha, viimeksi kävin joskus 90-luvulla silloin se tuntui enemmän. Nyt on laitteet parantuneet. Sai koko aika seurata ruudulta kuinka se etenee siellä jossain. Ei löytynyt kuin yksi hyvälaatuinen polyyppi joka poistettiin.

Kannattaa lähettää se näyte kun nyt tietyn ikäisille tulee niitä pyyntöjä. Labra oli löytänyt jonkun pienen verimäärän sieltä mutta sitä ei silmin voinut nähdä.
Sulla oli oli todella hyvässä kunnossa muuten.
Suoli siis eikä sulla 🙃
 

Yhteistyössä