Paksu valkovuoto

  • Viestiketjun aloittaja Viili77
  • Ensimmäinen viesti
Viili77
Mulla on muutaman päivän ajan ollut paksua valkovuotoa, sellaista "viilimäistä". Ei tuoksu pahalle, mielestäni ihan normaali tuoksu. Eikä kutise tai ole muutanaan oiretta. Mutta vuoto on paksua, voi ihan vaikka sormella kaivaa sisuksistaan. Tätä ei ole aina, silloin tällöin kiinnitän siihen huomiota. Voiko se liittyä ihan vaan normaaliin kuukautiskiertoon? Ajattelin kysäistä onko muilla samanlaista vaivaa.Papa on otettu muistaakseni vuosi sitten ja se oli ok.
 
Rautaa kirjautumatta
Tarkkailepa kuukautiskiertoasi? Siis, kierron alkamispäivän kirjaamisen lisäksi tutkaile, milloin ovulaatio tapahtuu ja miltä valkovuoto näyttää missäkin kierron vaiheessa. Esim mulla heittäytyy valkovuoto todella runsaaksi ja maitomaiseksi ennen ovulaatiota, ovulaation aikana tulee sitten sitä kirkkaampaa limaa ja muina aikoina vähemmän. Jos kutinaa, tuoksuhaittoja, hoitamatonta sukupuolitautia, tms ei ole, niin tuskin on kyseessä sen kummempi asia. :)

Aika jees sivusto aiheesta oli tämä, eli eri tapoja seurata kiertoaan: http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php
 
lyhyt kierto
Minulla tulee usein ovulaation jälkeen sellaista sakeampaa, valkoista vuotoa. Kierron alkuvaiheessa sitä sen sijaan ei minulla ole, vaan ovislimat alkavat heti kuukautisten päätyttyä. Olen kuitenkin sellaisessa käsityksessä, että tuollaista vuotoa monilla tulisi nimenomaan ennen ovislimojen alkua, pitääkö paikkansa?
 
Rautaa kirjautumatta
Alkuperäinen kirjoittaja lyhyt kierto:
Minulla tulee usein ovulaation jälkeen sellaista sakeampaa, valkoista vuotoa. Kierron alkuvaiheessa sitä sen sijaan ei minulla ole, vaan ovislimat alkavat heti kuukautisten päätyttyä. Olen kuitenkin sellaisessa käsityksessä, että tuollaista vuotoa monilla tulisi nimenomaan ennen ovislimojen alkua, pitääkö paikkansa?
Mulla ehtii tulemaan kun on aika pitkä kierto, 30 päivän paikkeilla. Valkovuotoa tulee aika tarkkaan samoilla tavoilla, kuin tuolla aikaisemmin linkittämälläni sivulla.

Aika yksilökohtaista tämä taitaa olla. Osallahan ei tuu valkovuotoa liki lainkaan, toisilla menkat on kuin teurastamossa ja joillakuilla tiputtelee vaan muutaman päivän, jne.
 
Viili77
Joo, menkkoja odottelen alkavaksi muutaman päivän sisään. Mä en ole koskaan ovulaatiota paikallistanut kierrossa, ei ole ollut tarvetta tai edes tietämystä sellaiseen. Kai se olis hyvä alkaa pitää jotain kirjaa vuodoistaan eikä vaan siitä koska menkat alkaa. Kiitos vastauksista, mukavaa kevään jatkoa :)
 
mikä meitä vaivaa?
Moikka kaikille. Itselläni on noin kaksi kuukautta ollut paksua valkovuotoa. se on myös jokseenkin rakeista koostumukseltaan, joten ajattelin kyseen olevan hiivasta. testejen mukaan minulta ei kuitenkaan löytynyt hiivaa. papa-kokeessa en ole vielä ollut, se onkin varmaan seuraava askel. koostumuksen lisäksi vuoto haisee usein epämiellyttävältä. nykyisin jopa mieheni valittelee outoa hajua, ja asia vaivaa meitä molempia. hänelläkin on outoja rakkuloita peniksen päässä, mutta mitään ei testeissä löytynyt.
 
sitä sattuu
Alkuperäinen kirjoittaja mikä meitä vaivaa?:
Moikka kaikille. Itselläni on noin kaksi kuukautta ollut paksua valkovuotoa. se on myös jokseenkin rakeista koostumukseltaan, joten ajattelin kyseen olevan hiivasta. testejen mukaan minulta ei kuitenkaan löytynyt hiivaa. papa-kokeessa en ole vielä ollut, se onkin varmaan seuraava askel. koostumuksen lisäksi vuoto haisee usein epämiellyttävältä. nykyisin jopa mieheni valittelee outoa hajua, ja asia vaivaa meitä molempia. hänelläkin on outoja rakkuloita peniksen päässä, mutta mitään ei testeissä löytynyt.
Sun miehelläsi voi hyvinkin olla herpes. Se mokoma ei edes aina näy testeissä, mutta tarttuu kyllä erittäin herkästi, etenkin siinä rakkulavaiheessa. Todennäköisesti se on nyt teillä molemmilla (kuten suurimmalla osalla suomalaisista). Sulla voi olla joko hiivaa tai epäspesifi tulehdus.
 
sicce*
Alkuperäiseen kysymykseen tuli vielä mieleen sellainenkin vaihtoehto, että joskus hormonaalinen ehkäisy tekee tepposiaan. Itselläni ehkäisyrengas aiheutti juuri tuollaista runsasta, tavallista sakeampaa valkovuotoa, eikä se silti ollut mitään tulehdusta. Renkaan käytön lopettamisen jälkeen meni pari kuukautta ennen kuin valkovuoto muuttui taas kokonaan normaaliksi (ovislimat tosin erottui jo heti renkaan lopettamisen jälkeen).
 
sicce*
Alkuperäiseen kysymykseen tuli vielä mieleen sellainenkin vaihtoehto, että joskus hormonaalinen ehkäisy tekee tepposiaan. Itselläni ehkäisyrengas aiheutti juuri tuollaista runsasta, tavallista sakeampaa valkovuotoa, eikä se silti ollut mitään tulehdusta. Renkaan käytön lopettamisen jälkeen meni pari kuukautta ennen kuin valkovuoto muuttui taas kokonaan normaaliksi (ovislimat tosin erottui jo heti renkaan lopettamisen jälkeen).
 

Yhteistyössä