Pakotanko lapsen leirille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meidän esikoinen (9v) on ollut jo muutaman kerran ollut menossa lomalla leirille, mutta perunut aina. No nyt sitten kun pikkuvelikin pääsee mukaan, niin oli taas innoissaan ilmoittautumassa. Leiri alkaa huomenna ja tänä aamuna vielä kysyin, että "oletko nyt varmasti menossa?" ja vastaus oli myöntävä. No aamulla sanoin sitten tarhassa, että kuopus ei tule enää tällä viikolla hoitoon vaan menee leirille. Ja mitä tekeekään esikoinen: soittaa mulla töihin, että hänhän ei millekään typerälle leirille lähde |O |O :headwall: :headwall: Pakotanko sen nyt lähtemään, vai annanko olla :/

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä just tänään peruutin 10 leirin ku neiti ei sit kuitenka sinne halunnu lähtee.

Noi on hankalia tilanteita ku ei se pakottaminenkaan oikeen hyvälle tunnu :(

Niinpä, vapaaehtoistahan sen leirille menon pitäisi olla. Mutta kun vielä aamulla oli menossa ja tuskin se kuopuskaan sinne yksin lähtee :/

Mut joutui "pakottamaan" aina nuorempana jokaiselle leirille. En ikinä halunnut mennä. Mutta sinne kun pääsin niin aina oli älyttömän kivaa enkä olis haluunut kotiin palata. Silti taas seuraavalle en olis halunnut mennä. Että kato vähän miten poika suhtautuu jos sanot että nyt menet sinne. Jos nyt ihan hysteerisesti pelkää mennä niin sitten en pakottaisi.

Menkää yhdessä sinne leirille pariksi ekaksi tunniksi ja sanot vaan esikolle, että katsoo siinä sitten näyttääkö kivalta. Ei todella kannata pakottaa, mutta tukea vaan että lapsi rohkaistuu. Se on verhottua pelkoa mitä lapsi tuntee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää yhdessä sinne leirille pariksi ekaksi tunniksi ja sanot vaan esikolle, että katsoo siinä sitten näyttääkö kivalta. Ei todella kannata pakottaa, mutta tukea vaan että lapsi rohkaistuu. Se on verhottua pelkoa mitä lapsi tuntee.

No kun mie oon töissä, niin en kerkii jäädä sinne leirille seuraks :/

Yhteistyössä