"Pakkosyöttäjille" ei syytteitä!!!

Siis johan nyt on kumma.
Niitä päiväkodin hoitajia ei sitten syytetäkään niistä pakkosyöttämisistä ja käsistä/päästä kiinni pitämisistä. :eek: Oikeuden mukaan ison lapsilauman ( yli 20 lasta, 2 tai 3 hoitajaa ) tälläisen ryhmän valvonta vaatiikin jonkilaista tiukkuutta!!! Hoitotyö myös edellyttää, että lapsi saa tarvitsemansa ravinnon hoidon aikana... :eek: Ilmesesti näköjään pakolla, jos ei muuten.

Jaahas, pitääkin sitten varmaan alkaa pakkosyöttää myös vanhuksia töissä, kun kerran heidänkin kuuluu saada tarvitsemansa ravinto hoidon aikana. Jumaleissöni pistää vihaksi :kieh:
 
Keittiönoita
Onneaan saa kiittää, että aikoinaan pystyi hoitamaan lapsiaan aika pitkään kotona ja nekin vuodet, mitä lapset joutuivat olemaan pävikodissa, eivät osuneet tuollaisten hoitajien kohdalle. Surullista kaikenkaikkiaan tuo syytteiden nurin meno :( Pistää mietityttämään, pitäisikö jonain päivänä varautua siihen, että hoitaisi itse lapsenlapsensa.
 
essi
Siis anteeksi mitä?? Ikuiset traumat tuosta lapsille jää. Ja mahdollisesti ihan vääristyneet ruokatottumukset.. Ja eikös ne sitä oksennustakin pakottanut syömään, sekö sitten on "tarpeellisen ravinnon antamista hoidon aikana". Voi jössös!!
 
oksennushan on sitä samaa ruokaa, märehtiihän lehmätkii.. no joo en tod. oo tota mieltä, kyllä siitä jotain ois pitäny tulla niille. Nyt on sitten todella suuri kynnys vanhemmilla pitää lastensa puolta hoitopaikassa ja pääsee pahat tätit jyräämään, voi EEEIIIIIIIIIIIII
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä oon todellakin pahoillani et ne syytteet on kaatunu :( muistuu niin mieleen miten ite joutus syötettynä syömään ruokaa jonka oli oksentanu :(
Muistuu itsellekin kansakouluajat mieleen :x
Mä en vieläkään yökkäämättä siedä maitoonkeitetyn kesäkeiton hajuakaan
 
Pisti sapen kiehumaan, kun kuulin radiosta tämän |O |O Pitää vissiin jättää mummin huostaan (sairaseläkkeellä ) meiän lapsi sitten, kun on pk iässä. Mihin sitä enää uskaltaa lapsensa hoitoon laittaa?? :eek:
 
No mutta ei siellä kai enää ne samat hoitsut ole töissä. (Ihan kun olis joku puolustus, mut) Toisaalta kyllähän erittäin iso osa hoitajista tekee sitä työtä sydämellään, ja noita v*tun mätämunia on vaan onneks harvassa. (Tai sitten ne ei vaan tuu ilmi... :| )
 
En lukenut muitten vastauksia, mutta siis meinaaks tuo nyt sit sitä, että mitä enempi perheessäkii on lapsia, niin sitä tiukemmin ottein niitä saa kurittaa..eli jos lapsiluku ylittää sen keskimääräisen parin lapsen määrän, jos ois vaikkapa kymmenen lasta, niin niitä saa piestä ihan vapaasti? :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
No mutta ei siellä kai enää ne samat hoitsut ole töissä. (Ihan kun olis joku puolustus, mut) Toisaalta kyllähän erittäin iso osa hoitajista tekee sitä työtä sydämellään, ja noita v*tun mätämunia on vaan onneks harvassa. (Tai sitten ne ei vaan tuu ilmi... :| )
Niin. Missä ne sitten on töissä?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
No mutta ei siellä kai enää ne samat hoitsut ole töissä. (Ihan kun olis joku puolustus, mut) Toisaalta kyllähän erittäin iso osa hoitajista tekee sitä työtä sydämellään, ja noita v*tun mätämunia on vaan onneks harvassa. (Tai sitten ne ei vaan tuu ilmi... :| )
Näinhän se tietysti on. Ja onneksi mun lapsilleni on aina osuneet ktakuinkin hyvät hoitajat. Mutta mitä tuo oikeuden päätös kertoo? Kertoo sen, että pakkosyöttö ei ole lainvastaista. On annettu ennakkopäätös asiasta ja tästä lähtien lapsia on ihan luvallista pakkosyöttää päiväkodeissa.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
En lukenut muitten vastauksia, mutta siis meinaaks tuo nyt sit sitä, että mitä enempi perheessäkii on lapsia, niin sitä tiukemmin ottein niitä saa kurittaa..eli jos lapsiluku ylittää sen keskimääräisen parin lapsen määrän, jos ois vaikkapa kymmenen lasta, niin niitä saa piestä ihan vapaasti? :|
Ei suoranaisesti, mutta jos joutuu asiasta oikeuteen, jatkossa voi vedota tuohon ennakkopäätökseen. Mielenkiintoista olisi nähdä, viedäänkö asia vielä eteenpäin. Tai mitä lapsiasiainvaluutettu on asiasta mieltä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
No mutta ei siellä kai enää ne samat hoitsut ole töissä. (Ihan kun olis joku puolustus, mut) Toisaalta kyllähän erittäin iso osa hoitajista tekee sitä työtä sydämellään, ja noita v*tun mätämunia on vaan onneks harvassa. (Tai sitten ne ei vaan tuu ilmi... :| )
Näinhän se tietysti on. Ja onneksi mun lapsilleni on aina osuneet ktakuinkin hyvät hoitajat. Mutta mitä tuo oikeuden päätös kertoo? Kertoo sen, että pakkosyöttö ei ole lainvastaista. On annettu ennakkopäätös asiasta ja tästä lähtien lapsia on ihan luvallista pakkosyöttää päiväkodeissa.
Suurin osa pk.n henkilöstöstä pitää tuollaista epäinhimillisena, oli oikeuden päätös mikä hyvänsä. Joten ei em. käytös tuon takia lisäänny. Keskustelua se varmasti herättää ja sehän on vain positiivista.
 
KEITTIKSELLE!!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pistää mietityttämään, pitäisikö jonain päivänä varautua siihen, että hoitaisi itse lapsenlapsensa.
Mun äiti jäi 2v töistä poies, että sai hoitaa tyttöäni =) Mulla oli oppisopimus kesken, ja palasin sinne, äitini ei halunnut lasta tarhaan tai pph:lle. Kun tyttö oli 3.5v niin jäin itse "omalle lomalle" puoleksi vuodeksi ja sitten äitiysloma perään. Nyt on hyvä olla kotona kun on ammattikin :)

Hatunnosto jos edes mietit tuollaista, se olisi kultaakin arvokkaampaa aikaa mummulle ja lapsenlapsille <3
 
vieras
Mun serkku on kokenut jotain pakottamista ruuan suhteen päiväkodissa. En enäämuista että pakkosyötettiinkö oikein konkreettisesti vai tehtiinkö vain selväksi että pitää syödä. Tyttö on nyt 15v ja edelleen pieni hiiri, mutta osaa jo syödä. Koko ala-asten meni tutkimuksissa kun likka ei syönyt eikä kasvanut.
 

Yhteistyössä