Pakkoliikkeistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Krisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Krisse"

Vieras
Sattuisko joku tietämään mistä tälläset pakkoliikkeet johtuu?
Esim. huonosti nukutun yön tai stressaavan päivän jälkeen tietokoneella ollessa kädet tekee outoja, tahattomia liikkeitä. Tyttäreni kummitädillä on tourette ja oireeni ei ainakaan omasta mielestäni viittaa siihen, koska liikkeita esiintyy kuitenkin aika harvoin, suunnilleen muutaman kerran viikossa. Olen sairastanut diabetesta yli 20 vuotta ja huonosta tasapainosta johtuen etenkin jalkapohjien hermoradat on alkaneet kärsiä, voisiko se olla jotenkin yhteydessä tähän? Lisäksi sairastan essentiaalista vapinaa johon syön lääkkeitä.

Eivätkö nuo ole ennemmin tahattomia liikkeitä kuin pakkoliikkeitä?

Jos sinulla on jo essentiaalista vapinaa, niin voisiko liittyä samaan vyyhtiin? Tourettessa liikkeet kaiketi eivät ole tahdosta riippumattomia vaan pakottavasta tarpeesta syntyviä.

Mahtaako Krisse olla kuulolla, mutta minulla myös tuollaista nykinää ja hypsähdyksiä.. Ollut jo muutaman vuoden. Minulla myös vapinaa ja todettu essentiaalinen vapina. Ms-tautia tutkittu, mutta ei löytynyt silloin ainakaan. Olen seurantalinjalla.. Minulle neurologi sanoi, että vapina ja nämä nykäykset liittyvät toisiinsa ja että minulla on herkkä hermosto.. Olen myös ulkomaalaisilta keskustelusivuilta löytynyt keskusteluita, että aika usein liittyvät nämä vaivat toisiinsa..

Yhteistyössä