pakkoajatuksista kärsivät äidit

  • Viestiketjun aloittaja äiti-04
  • Ensimmäinen viesti
Tosi tosi vanha ketju, mutta monet tekstit olisi voineet olla itseni kirjoittamia! Minulla pelko-oireet alkoivat kuopuksen syntymän jälkeen ja nyt näiden kanssa on taisteltu jo melkein 1,5 vuotta!

Olisipa mielenkiintoista tietää mitä alkuperäisille kirjoittajille kuuluu! Tai olisiko linjoilla ketään joka kärsisi vastaavasta ongelmasta tällä hetkellä?
Vahingossa törmäsin tähän ketjuun, ja tunnistin itseäni osasta kirjoituksista. Nämä alkoivat vauvan ollessa 1kk, kävin terapiassa muista syistä ja uskalsin jotain viitata näihin ajatuksiin, en selittää täysin koska ne olivat niin kauheita mun mielestä. Terapeutti lohdutti, että usein uusilla äideillä on todella paljon pelkotiloja. Sen jälkeen kun sain sanottua sen ääneen, pahin vaihe helpotti. Pelkäsin niin paljon että joku tuntematon tai läheinen satuttaisi lastani. Nykyään edelleen pelkoja on, mutta todella vahvana on tuo etten uskalla lukea iltapäivälehtiä, koska kaikki lapsiin/eläimiin/vanhuksiin yms viattomiin liittyvä pahuus jää vainoamaan mua ja itken sitä ja ahdistun siitä pitkään.
 

Yhteistyössä