V
"väsynyt"
Vieras
Ei tule enää omasta nukkumisesta mitään, alkaa sohva kyllästyttää jo ja selkäkin on kovilla. Meillä on tällä hetkellä tilanne sellainen, että nukutaan kaikki samassa makkarissa, me vanhemmat ja 3½ sekä 4½ vuotiaat lapset. Lapset nukahtaa omiin sänkyihinsä, mutta yön aikana siirtyvät meidän sänkyyn. Ja minä sitten herään jossain vaiheessa (yleensä klo 3 - 3.30) siihen, että en voi oikein liikkua muuten kuin pudottautua lattialle, selkä on ihan tönkissä ja molemmat lapset sängyssä. Olen sitten siirtynyt sohvalle, että saa jotenkin nukuttua.
Lapset heräävät siirtämiseen, sitäkin on kokeiltu. Enkä ole jaksanut alkaa yöllä siihen siirtelyrumbaan, kun töihinkin on jaksettava nousta. Ja lasten hoitoon, valvottaahan se nostelu niitäkin.
Mitenköhän nuo sais nukkumaan koko yön omassa sängyssään? Ja kauankohan tuota kantamisrumbaa kestää jos siihen yöllä alkaa? Vanhemmalle olen yrittänyt selitää tätä, mutta ei auta. Nuorempi jolla hankala puheen viivästymä yms. ei välttämättä kaikkea ymmärrä.
Vinkkejä??
Lapset heräävät siirtämiseen, sitäkin on kokeiltu. Enkä ole jaksanut alkaa yöllä siihen siirtelyrumbaan, kun töihinkin on jaksettava nousta. Ja lasten hoitoon, valvottaahan se nostelu niitäkin.
Mitenköhän nuo sais nukkumaan koko yön omassa sängyssään? Ja kauankohan tuota kantamisrumbaa kestää jos siihen yöllä alkaa? Vanhemmalle olen yrittänyt selitää tätä, mutta ei auta. Nuorempi jolla hankala puheen viivästymä yms. ei välttämättä kaikkea ymmärrä.
Vinkkejä??