Pakko vissiin vieroittaa nuo muksut "perhepedistä"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Ei tule enää omasta nukkumisesta mitään, alkaa sohva kyllästyttää jo ja selkäkin on kovilla. Meillä on tällä hetkellä tilanne sellainen, että nukutaan kaikki samassa makkarissa, me vanhemmat ja 3½ sekä 4½ vuotiaat lapset. Lapset nukahtaa omiin sänkyihinsä, mutta yön aikana siirtyvät meidän sänkyyn. Ja minä sitten herään jossain vaiheessa (yleensä klo 3 - 3.30) siihen, että en voi oikein liikkua muuten kuin pudottautua lattialle, selkä on ihan tönkissä ja molemmat lapset sängyssä. Olen sitten siirtynyt sohvalle, että saa jotenkin nukuttua.

Lapset heräävät siirtämiseen, sitäkin on kokeiltu. Enkä ole jaksanut alkaa yöllä siihen siirtelyrumbaan, kun töihinkin on jaksettava nousta. Ja lasten hoitoon, valvottaahan se nostelu niitäkin.

Mitenköhän nuo sais nukkumaan koko yön omassa sängyssään? Ja kauankohan tuota kantamisrumbaa kestää jos siihen yöllä alkaa? Vanhemmalle olen yrittänyt selitää tätä, mutta ei auta. Nuorempi jolla hankala puheen viivästymä yms. ei välttämättä kaikkea ymmärrä.

Vinkkejä??

Laittakaa lapsille varapatja lattialle teidän makariin. Saavat siis tulla sinne nukkumaan, mutta eivät teidän sänkyyn, koska ette mahdu kaikki nukkumaan siellä kunnolla. Luulen, että tämä välivaihe voi helpottaa sitä, että oppivat nukkumaan koko yön omissa sängyissä.

Tai jos tulevatkin viereen, niin helpompi ne on sysiä siihen lattialle sängystä kun kantaa omaan sänkyynsä.

[QUOTE="vieras";22483593]Laittakaa lapsille varapatja lattialle teidän makariin. Saavat siis tulla sinne nukkumaan, mutta eivät teidän sänkyyn, koska ette mahdu kaikki nukkumaan siellä kunnolla. Luulen, että tämä välivaihe voi helpottaa sitä, että oppivat nukkumaan koko yön omissa sängyissä.

Tai jos tulevatkin viereen, niin helpompi ne on sysiä siihen lattialle sängystä kun kantaa omaan sänkyynsä.[/QUOTE]

Lasten sängyt on jo noin puolentoista metrin päässä meidän sängystä. Jos vain mahtuisi, laittaisin lasten sängyt meidän sänkyyn kiinni, mutta kun ei mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22483612:
Lasten sängyt on jo noin puolentoista metrin päässä meidän sängystä. Jos vain mahtuisi, laittaisin lasten sängyt meidän sänkyyn kiinni, mutta kun ei mahdu.

Eikai se siten auta kun uhrata yö tai pari kantamiseen. Voihan se mennä aika helpollakin, Tekee sen vasten vapaapäivää.

onpa hassua että jos muksut nukkuu muutenkin metrin päässä vanhemmistaan niin miks pitää vielä sinne samaan sänkyyn änkeä...
Kannelkaa niitä muutama yö takaisin sänkyihinsä, eipä tuo puolentoista metrin kantomatkakaan kovin pitkä ole, kai teidän sohva kauempana on.

Vähän samaa mieltä. Turha valittaa, kun olet tuollaiseen totuttanut.
Kyllä ne viimeistään siinä murroiässä sieltä lähtee, anna niille nyt sitä hellyyttä ja vierihoitoa, kun vielä kelpaa.

Ei se välttämättä oo totutusta. Jotku alkaa sellasta tehä vaikka aina on nukuttu omissa sängyissä. Kuten minä, silloseen tapaan tiukasti omaan sänkyyn vauvasta ja siinä 3-5v harrastin just tota vanhempien sänkyyn menemistä. Joskus oli kaikki 3lasta sielä. Omani siirsin jo vauvana ja nyt 3v se on myös alkanu hipsiä, mut vieressä se ei enää mahdu nukkumaan joten palautan sänkyynsä.

Tai sitten voitte herätä kun lapset tulevat ja viedä ne takaisin (ja taas viedä, ja taas...). Miten nukutus toimii? Osaavatko jo hyvin nukahtaa itse omassa huoneessa?

Mun yks kaveri on samassa tilanteessa, ei vaan jaksa vieroittaa kunnolla ja mies nukkuu 5v tytön huoneessa patjalla, vieroitusyritykset päättyy aina siihen että neiti järjestää kunnon huutokonsertin eikä kukaan saa nukuttua. Näin siis jo 3 vuotta... ei se helpommaksi ainakaan muutu kun odottaa:(

Haluaisitko itse mielummin nukkua rauhassa miehen vieressä vai onko selkävaivat ainoa ongelma?

[QUOTE="väsynyt";22483578]
Lapset heräävät siirtämiseen, sitäkin on kokeiltu.
Vinkkejä??[/QUOTE]

Unissaanko ne sinne viereen kävelee? Viet ne omaan sänkyyn takaisin samantien kun kapuavat viereen etkä odota että ehtivät nukahtaa uudestaan.

Nukahtavat hyvin itsekseen. Viedään sänkyihin, luetaan siinä vielä satu ja hyvän yön pusut ja halit päälle. Nukahtavat sitten itekseen. Vähän saattavat siinä tarinoida, touhuta, mutta yleensä puolen tunnin sisään ovat unessa. Ja sehän siinä on, että kun en aina herää siihen kun lapsi (ensimmänen) viereen tulee vaan yleensä siinä vaiheessa kun toinen kömpii sänkyyn tai sitten herään siihen että selkään sattuu.

ja joo, haluan myös nukkua rauhassa ihan omassa sängyssäni miehen vieressä. Olen myös kokeillut joskus, että itse siirryn jalkopäähän nukkumaan, mutta muutaman minuutin päästä vähintään toinen lapsi on hinautunut kylkeen kiinni ja kohta on sama tilanne edessä.

Yhteistyössä