Pakko sanoa että kahden lapsen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja äiti*2
  • Ensimmäinen viesti
äiti*2
..on paljon helpompaa kuin yhden. Noin niinkuin ekojen kuukausien jälkeen.

Vauva 6kk viihtyy hirmu hyvin isosiskonsa 3v seurassa ja niillä hyvät touhut aina keskenään. Molemmat nauttivat toistensa seurasta PALJON.

Mä saan rauhassa tehdä kotihommia ja istua vaikkapa hetkisen koneelle. Nyt tosin kuopus nukkuu ja esikoinen katsoo piirrettyä.

Kun taas esikoinen kun oli pieni, piti sitä koko ajan viihdyttää ja leikittää ja olla tossa mukana kun teki vaik kotihommia.

Mites muut, ootteko samaa mieltä mun kanssa?

vieras
Ei sen ensimmäisenkään kanssa tarvitse mitään touhuta jos sitä ei opeta sellaiseksi kitisijäksi että kantaa sylissä tai on jatkuvasti mukana leikkimässä. Esikoisenkin voi opettaa leikkimään yksin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Vielä en ole huomannut samaa.
Meillä on nyt ollut tälläistä helpottavaa semmoiset ehkä puolitoista-pari kuukautta. Ja päivä päivältä vain paremmin viihtyvät keskenään.

Kuopus palvoo siskoaan ja sisko niin iloinen nähdessään aamulla veikan ja toisinpäin :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sen ensimmäisenkään kanssa tarvitse mitään touhuta jos sitä ei opeta sellaiseksi kitisijäksi että kantaa sylissä tai on jatkuvasti mukana leikkimässä. Esikoisenkin voi opettaa leikkimään yksin.
No eipä sit ä yksinkään kehdannut huudattaa. Tai en minä ainakaan. Ja luonnollisesti mä leikin esikoisen kanssa kun ei ollut muutakaan.

surullista
Aika surullista, ettei kuopus saa sinulta samanlaista huomiota kuin esikoinen, siis leikittämistä, äidin syliä ja huomiota. Nyt saavat lapset leikkiä keskenään. Ei ihmekään, että esikoisella ja kuopuksella on omat traumansa ja syndroomansa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eipä sit ä yksinkään kehdannut huudattaa. Tai en minä ainakaan. Ja luonnollisesti mä leikin esikoisen kanssa kun ei ollut muutakaan.
Ei lasta tarvitse huudattaa jos sitä ei opeta sihen, että äidin naama on jatkuvasti edessä. Onneks mulla on helppo ainoakin lapsi kun on muutakin elämää kuin istua lattialla lapsen naaman edessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Aika surullista, ettei kuopus saa sinulta samanlaista huomiota kuin esikoinen, siis leikittämistä, äidin syliä ja huomiota. Nyt saavat lapset leikkiä keskenään. Ei ihmekään, että esikoisella ja kuopuksella on omat traumansa ja syndroomansa...
Eihän se tarkoita että äiti ei olisi nuoremman lapsen kanssa laisinkaan.
Hassu.
Mutta se aika minkä esikoinen on ollut yksin ja tuijotellut sitterin leluja, on nyt siskon hassu nassu siinä edessä...

sitä odotellessa vielä..
Meillä nuorimmainen nyt 2kk ja esikoinen täyttää 1,5v, ja alku on kyllä ollut aikamoisen rankkaa. Tuota vaihetta odottelen, mukavaa kuulla että helpottaa :)

no voi helvatti, kuka nyt sanoi ettei sitä kuopusta pitäisi sylissä tai leikkisi. Pienen hetken helpompaa, kun leikkivät keskenään. Silti äiti tai isä pitää molempia varmasti yhtä paljon ja leikittää. |O

Alkuperäinen kirjoittaja sitä odotellessa vielä..:
Meillä nuorimmainen nyt 2kk ja esikoinen täyttää 1,5v, ja alku on kyllä ollut aikamoisen rankkaa. Tuota vaihetta odottelen, mukavaa kuulla että helpottaa :)
KUn nuorempi on jo liki 6 kk niin helppaa kummasti.
Jaksuja!! Se on kuitenkin niin lyhyt tuo aika joka "kärsittävänä".
Ja joskus muistelet noitakin aikoja kaiholla...

jessi
samaa mieltä <3 mulla on esikoistyttö 3,5 v ja poikavauva 6 kk ja nyt on tosi helppoa ja ihanaa kaikki :) yleensä touhutaan kaikki kolmestaan, mut saan kyllä hyvin tehtyä kotityötki nyt. Ehkä on tää arki helpompaa nyt ton vauvanki kaa ku on jo kokemusta, ite ainaki olin niin kuutamolla vauvanhoidossa esikoisen kanssa..

ap
Voi pyhä yksinkertaisuus. Sä päättelit sit et kuopus ei saa rakkautta ja syliä kun mä sanon et helpomaa kahden kanssa? Just ja jep :D

Surullista musta on kyllä se et sä ajattelet todella yksinkertaisesti.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jessi:
samaa mieltä <3 mulla on esikoistyttö 3,5 v ja poikavauva 6 kk ja nyt on tosi helppoa ja ihanaa kaikki :) yleensä touhutaan kaikki kolmestaan, mut saan kyllä hyvin tehtyä kotityötki nyt. Ehkä on tää arki helpompaa nyt ton vauvanki kaa ku on jo kokemusta, ite ainaki olin niin kuutamolla vauvanhoidossa esikoisen kanssa..
Meillähän on aikalailla sama elämäntilanne :)

suski
Pyh. Lapset ovat erilaisia ja jotkut viihtyvät yksin. Mulla on sellainen, mutta en silti kuvittele, että se olisi mun loistavan kasvatuksen tulosta. Meille 2. ei varmasti tuo helpotusta.

mam
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei lasta tarvitse huudattaa jos sitä ei opeta sihen, että äidin naama on jatkuvasti edessä. Onneks mulla on helppo ainoakin lapsi kun on muutakin elämää kuin istua lattialla lapsen naaman edessä :)
Lapset eivä tole koiria joita koulutetaan niinkuin sinä kerroit.

Lapset ovat täysin erilaisia. YKSILÖITÄ. Toinen viihtyy hyvin yksinkin, toinen ei sitten ollenkaan. Ja thats it. Ei sitä muuta sun sanomiset.

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja äiti*2:
..on paljon helpompaa kuin yhden. Noin niinkuin ekojen kuukausien jälkeen.

Vauva 6kk viihtyy hirmu hyvin isosiskonsa 3v seurassa ja niillä hyvät touhut aina keskenään. Molemmat nauttivat toistensa seurasta PALJON.

Mä saan rauhassa tehdä kotihommia ja istua vaikkapa hetkisen koneelle. Nyt tosin kuopus nukkuu ja esikoinen katsoo piirrettyä.

Kun taas esikoinen kun oli pieni, piti sitä koko ajan viihdyttää ja leikittää ja olla tossa mukana kun teki vaik kotihommia.

Mites muut, ootteko samaa mieltä mun kanssa?
Täysin samaa mieltä! Ja kun esikoisen kanssa odotti aina niitä päikkäreitä ja hermoili omasta ajasta, niin nyt ei tarvitse hermoilla, ku sitä omaa aikaa ei kuitenkaan ole, kun esikoinen ei nuku kuitenkaan :).

Ja aika kuluu kuin siivillä kun säätämistä on pitkin päivää ja koko ajan.

Tiina
Mutta jossain vaiheessa, ainakin meillä, tuli lapselle eroahdistus, ja sitten todellakin oli koko ajan kimpussa ja sylissä...kuuluu kehitykseen.

Yhteistyössä