Pakko myöntää että olen pettynyt tuettuun lomaan..

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
Miksei köyhä saa olla pettynyt lähes ilmaisesta lomastaan? Onko pakko tuntea suurta kiitollisuutta kaikesta minkä saa halvalla tai ilmatteeks?
Saa toki pettyä. Mutta se on vähän hassua, että siihen pettyy jo etukäteen. Ilman, että sitä lomaa on edes vielä ollut viettämässä.

Ja joissakin tapauksissa ihan oikeasti kannattaa vähän miettiä sitäkin, että mitä siltä lomalta on lähtökohtaisesti odottanut. Esim. Päiväkummussa ei ehkä ollut maailman parhaimmat puitteet, mutta kyllä me heitettäisiin vaikka jo heti tänään kassit autoon ja lähdettäisiin sinne uudestaan, jos se olisi mahdollista. Onhan se toki kiva, jos kaikki puitteet on ihan vimpan päälle. Mutta kun sen ihanan ja jopa täydellisen loman saa kyllä aikaan ilman sitä kattohuoneistoa viiden tähden hotellissa, aamiaiseksi tarjoiltuja hanhenmaksapalleroita ja yksityiskonetta, joka sinne hotellille ja takaisin kotiovelta kuskaa :)

vieraas
Täällä oikeasti valitetaan siitä, että koko perhe elää 220 € kustannuksella viikon täysihoidossa? 31 € / päivä / koko perhe ja sillä saa valmiit ruoat nenän eteen, eikä tarvii tiskata tai siivota.

no jaa
Tylsät ihmiset on tylsiä ja pitää tylsää, eipä se kaikki tukeminen mitään niitä auta.

Saunan taakse ja lopetettavaksi vaan, ei se niitten elämä sen kivammaksi muutu millään konstilla.

vierass
Mun täytyy myöntää että multa tämä valitusketju menee ihan yli ymmärryksen. Tuettu loma, edullinen hinta. Ymmärrän kyllä että se voi olla paljon rahaa sellaiselle jolla on tiukkaa. Mutta....

Todellakin, täysihoito koko perheelle. Mä en edes ymmärrä että pitäisi olla mitään ohjelmaa lisäksi. Jotenkin nyt tuntuu että tuettujen lomien saajien maailmankuva on vääristynyt. Kuvitellaan että ne ovat lomia joissa aktiviteettejä järjestetään juuri heitä varten. Eihän se näin ole, nuo ovat majoituslaitoksia jotka ovat avoinna kaikille ja kukin osallistuu siihen mikä hyvältä tuntuu. Tuetun loman tarkoitus on se että perhe saa viettää lomaa kiireettömästi yhdessä ja ruokakin tulee valmiina.

Joku kirjoitti että näistä pitää antaa palautetta. Ei tuolla ohjelmalla ole mitään tekemistä sen loman kanssa. Se loma pohjautuu juuri siihen edulliseen asumiseen ja ruokailuun. Ei kaikissa tuetun loman paikoissa todellakaan ole edes ohjelmaa. Perheloma--> vietetään aikaa yhdessä. Ja sitten vielä kehdataan nurista asiasta ja mikä kaikkein pahinta; ETUKÄTEEN. Mua kyllä aidosti ja oikeasti hävettäisi olla ap:n kaltainen ihminen, anteeksi vaan.

alkuperäinen
Täällä ap.
Loma oli ihan kiva, syötiin hyvin. kaikki 3 maksullista kativiteettia kuitenkin PERUTTIIN.Käytännössä siis istuttiin hiekkalaatikolla,uitiin ja syötiin.

Mutta hyvä loma oli.

meilläolikivaa
Me oltiin lomailemassa vuosi sitten ja vaikkei järjestettyä ohjelmaa kauheesti ollutkaan, niin meille nimenomaan lomaa oli se yhdessäolo, valmiit ruokapöydät, ei siivousta.. :) Me nautittiin kolmeveen kanssa. Ei ollut tuo sama paikka kuin teillä. Rivari tms. oli meilläkin ja musta se oli kiva. :) oma sisäänkäynti jne!

Ehkä vuoden kuluttua päästää uusiks. :)

Itse lomansa maksava
Pakko ottaa kantaa tuetut lomat keskusteluun, vaikka itse en sellaisella ole ollutkaan, vaan maksanut lomani itse ruokailuineen ja ohjelmineen. Perhepiirissämme on kuitenkin monia tuttuja, jotka ovat tälläisellä olleet. 220 euron oma vastuulla on päässyt lomalle vanhemmat ja jopa 6-7 lasta. Kun tälläinen järjestelmä on olemassa, se on hienoa ja olen iloinen lomalle päässeiden puolesta. Mutta tämä marina, jota seuraan keskustelupalstoilla aika ajoin ja kuulen joidenkin tuttavaperheiden sanovan. Marina kohdistuu ohjelmiin, joskus majoitukseen ja ruokaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että kohde tarjoaa sitä lomalaisille, mitä lomajärjestö on tilannut. Jos majoitus tilataan perushuoneisiin, sviittiä ei saa. Jos ruoka ei tyydytä juuri teidän perhettä, a la carte listalta on varmaan mahdollista tilata parempaa, ehkä lomajärjestö on tilannut eri ohjelmia 3-4 kpl päivää kohden, ei 10 ohjelmaa joka ikäluokalle jne. Kaikkea ei voi saada maksutta, vaan lomalle hakiessa kannattaa tiedostaa, että omaakin rahaa tarvitaan. Monet tuetut lomalaiset haluavat paljon monipuolista ohjelmaa ja ovat siitä myös valmiit maksamaan. Muutamat valittavat, jos viikon lomalla jotain maksaa itse. Itse en koskaan lomalla jättäisi lapsia hoitoon, vaan viettäisin aikaa heidän kanssaan kun ei tarvitse kokata, siivota yms. tehdä lomaviikon aikana, nyt välillä tuntuu että lapsille pitäisi tarjota oma hoitaja viikoksi, jotta vanhemmat saavat lomailla kahden.

Olen lomaillut Huhmarissa ja Rauhanlahdessa ja meidän perheelle on kohteesta vain positiivista kerrottavaa. Viikko-ohjelmaan osallistuimme omalla rahalla, oli kivaa. Ruoka oli loistavaa.

Taitaa olla niin, että itsemaksava vaatii vähemmän kuin perhe, joka saa lähes ilmaisen loman.

vierailija
Ihan ok mesta. 2/5. Se pitää kyllä mainita, että meidän perheessä oli yksi erikoisruokavalio, josta oli mainittu etukäteen. Silti ihan jokaista lämmintä ruokaa piti käydä erikseen pyytämässä, ja odotella sen valmistumista. Joka kerta. Tuli niinku yllätyksenä keittiölle. Sitten sali raikasi kun kasvisruokaa kuulutettiin ja munakoison siivu kannettiin juhlallisesti eteen. Ja sitten sain lampsia takaisin noutopöytään hakemaan lisukkeet. Muu perhe toki oli tässä vaiheessa jo syöneet ja valmiita siirtymään leikkeihinsä. Ja ruoka oli ihan luvuilta... Kaivettu joku kasvisruokaa kasarilta keittokirja eteen... Kyseessä siis kasvisruoka, ei mitään muita rajoitteita.

Yhteistyössä