Pakko mennä kauppaan.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suositelkaa, mikä olisi paras aika päivästä? Kannattaako mennä Prismaan vai johonkin pikkukauppaan?
Olen oireeton, enkä halua tartuntaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos kietoo huivin naaman eteen? Entä onko käsineistä hyötyä? Pitääkö vaatteet pestä kun tulee kotiin, ja auton ratti desinfioida?
 
vierailija
Huivin kietominen naaman eteen kauppa- ja pankkiasioidessa on oikein hyvä ajatus!
Jos et löydä sopivaa huivia, voit myös pohtia burkaa. Se on helppo kauppareissun jälkeen heittää suoraan pesukoneeseen.
Sopiviksi käsineiksi suosittelen paksuja nahkaisia lapasia. Ne voi pari kertaa huuhdella käsidesillä, jos ovat hyvälaatuiset ja helppo kääntää ympäri, eli kun nouset autosta, laita lapaset käteen ja kun tulet autoon, ota ne kädestä ja käännä ympäri. Kengiksi suosittelen kumisaappaita, ne on helpoimmat pestä, jos kaupan lattialle on joku ehtinyt jo rykimään.
Hyvää kauppareissua!
 
r0s
Missä sä asut?

Suosittelisin hieman syrjemmälä olevaa keskikokoista kauppaa. Puoli kymmenen aamulla vois olla hyvä kellonaika kun lounastunti ei oo vielä alkanut, kymmenenksi töihinmenevät ovat jo käyneet ja ne jotka halusivat aamuysin oluen ovat nauttimassa sitä jossain penkillä.

Mä odotan aina perkkipaikalla ja hion kauppalistan äärimmilleen jotten joudu turhaa eestaas liikkumaan kaupassa ja kun mahdollisimman vähän autoja on parkissa, kiidän sisään ja etenen muita vältellen,
 
  • Haha
Reactions: -Tosiystävä-
vierailija
Suositelkaa, mikä olisi paras aika päivästä? Kannattaako mennä Prismaan vai johonkin pikkukauppaan?
Olen oireeton, enkä halua tartuntaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos kietoo huivin naaman eteen? Entä onko käsineistä hyötyä? Pitääkö vaatteet pestä kun tulee kotiin, ja auton ratti desinfioida?
Yhä useampi kauppa on alkanut pitää oviaan auki 24/7, jotta ihmiskuormaa ja tartuntariskiä saadaan vähennettyä. Myyjillä on pleksit ja suojakäsineet suojaamassa. Kaupan lattiaan kassajonoon on monessa paikassa merkitty 1,5-2 metrin suojaetäisyysmerkintä.

Ruokakaupat asentavat kiivaasti suojapleksejä kassoille - 24/7 aukioloa lisätty
"– Esimerkiksi Turussa kymmenen uutta ruokakauppaa aloitti ympärivuorokautisen palvelun. Tämä tarjoaa lisää mahdollisuuksia asioida taatusti rauhalliseen aikaan. On nähty, että yöasiointi on lisääntynyt, Lyytikäinen kertoo."
 
vierailija
Kannattaa välttää sekä tosi isoja että tosi pieniä kauppoja. Isoja, koska siellä massat, pieniä, koska sinne on voinut herkästi joku kipeä idiootti mennä ("haen vain nopeasti maitoa"). Mulla on nippu ihan tavallisia sormikkaita, pistän päälle kun lähden kotoa, otan pois kun olen takaisin sisällä ja laittanut avaimet tms. pois. Hanskat pesukoneeseen ja seuraavalla retkellä uudet...
 
vierailija
Burka saa näihin aikoihin uuden ulottuvuuden turvaa tuovana vaatekappaleena Suomessakin!

Olin aamulla 9 prismassa, se oli täynnä eläkeläisiä! Ehkä 13 aikoihin olisi paras, kun mummot ovat jo käyneet, samoin lounasasiakkaat, mutta töistä palaavat eivät ole vielä päässeet töistä, ja teinit eivät ole vielä hereillä.
 
vierailija
Keskikokoinen kauppa. Neule tms sor.ikkaat sormiin. Pehmeissä pinnoissa korona ei viihdy.
Ratin pyyhintä mennen tullen.
Käsineet pois siis kaupasta kun tulee.
Kaupassa ota tain tavara. Etumaisia on rämmitty.
Kortti kannattaa myös pyyhkäistä välillä.
Aeuraa nuoleskeleeko kassameito sormiaan...he kun pläräilevät seteleitä tai rahoja niin näkyy osalla huomaamatta käyvän sormisuussa.
Kotona pyyhi jokainen pakkaus, hedelmät pese heti. Kaikki minkä voi pestä niin pese.
Pese kätesikin useaan otteeseen.

Kaikista paras olisi kun verkkokaupan kautta tilaisit tavarat. Jos ei ole tuontia kotiin niin aknakin olis valmiiksi keräiltynä.
 
  • Haha
Reactions: -Tosiystävä-

Yhteistyössä