pakko kysyä, miksi menette kylään sairaiden lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja tervetoistaiseksi
  • Ensimmäinen viesti
tervetoistaiseksi
minä en jaksa ymmärtää perheitä, jotka menevät kyläilemään tai matkoille siitä huolimatta että perheen lapset ovat esim kuumeessa, flunssassa, oksennustaudissa. Eräs tällainen äiti vaan tuumasi, että ihan samahan se lapsille on sairastavatko kotona vai kylässä. Osoittaa mielestäni täydellistä piittamattomutta toisten ihmisten terveyttä puhumattakaan omia sairaita lapsiaan kohtaan. Kuinka moni aikuinen itsekkään haluaisi saatikka lähtisi reissuun sairaana, mutta lapsilleen tämän tekevät kyllä.
Meillä on todellakin käynyt vieraita, jotka eivät etukäteen kertoneet että lapset ovat oksennustaudissa, ripulissa, flunssassa jne ja sen jälkeen sitten meidän perhe on saanut nämä kivat taudit vaivakseen.
miksi se on niin vaikea ymmärtää kun asiasta on jo aiemmin sanottu, ettei meille tarvitse tulla sairaana!!!

ap
sitä minä ihmettelenkin, että miten muutoin niin järkevän tuntoiset vanhemmat eivät tajua tällaista asiaa...onko se niin tylsää olla kotona sairaiden lasten kanssa se hetki kun sairastavat, että ajattelevat vaan omaa viihhtymistään..

mutta onneksi tosiaan on niitäkin vanhempia joille ei tulisi mieleenkään mennä kyläilemään tarttuvaa sairautta sairastavien lasten kanssa.

Mä pistäisin tuollaiset vieraat samaa tietä ulos. Samoin, jos itse kylään mennessä ilmoitettaisiin kyläpaikan lasten olevan sairaana, lähtisin samantien takaisin kotiin.

Kyllä mä aina kysyn, haittaako pieni nuha/yskä. Useimmiten ei ketään haittaa, mutta ymmärrän kyllä jos haittaa. Selvästi sairasta lasta en lähde mihinkään roudaamaan enkä meillekään ketään silloin huoli.

ap
no pieni nuha ja yskä on tietysti eri asia, mutta fiksua niistäkin kysyä haittaako. Aikuisten kohdallahan se ei niinkään ole ongelma kun aikuiset osaavat huolehtia hygieniasta ja estää tarttumista aktiivisesti, mutta eihän pienet lapset sellaista osaa...

pitäs vaan vissiin opetella tiukemmaksi asian suhteen, mutta siinä sitten saattas mennä välit kokonaan poikki, kun eivät ymmärrä vaikka kuinka asiasta on nätisti puhuttu.

Yhteistyössä