Pakko kysellä mielipiteitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ä-2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ä-2

Jäsen
15.02.2008
860
0
16
Tossa joku äiti kysyi että onko 4-v hyvä olla kotihoidossa...sai paljon hehkutusta että joo!

jutussa kuitenkin luki että 12h viikossa kerhossa.

Ja sitten täällä "haukutaan" äitejä jolla on lapsi virike paikalla tarhassa esim. 2 tai 3 kertaa viikossa eli 8 tai 12h!

Siitä että miksi on muiden mielestä ok että lapsi on kerhossa 12h viikko, mutta se ei ole ok jos lapsi tarhassa 12h viikko?? Ensimmäinen on ihailtavaa kotihoitoa ja toinen halveksittavaa laiskuutta...

sun omas on selkeesti virikepaikalla, koska ei sua muuten kaivelis näin..

sori, en pysty sun oloas helpottaan, koska omani on hoidossa 9h/pv :ashamed: :snotty: (töitä on tehtävä silloin kun niitä on)

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Mua kiinnostaa, millainen kerho on 12 tuntia viikossa? Meillä on kaks kertaa viikossa 2,5tuntia, eli 5 tuntia viikossa.

Onhan niitä kerhoja vaikka minkälaisia. Täällä yksi kerho on 2 tuntia päivässä, jotkut on siellä pari kertaa vikkossa, jotkut joka päivä. Toinen kerho on 2,5 tuntia päiväsä jne.

4 vuotiaan varmaan on ihan OK käydä 12 h viikossa kerhossa tai tarhassa, tai jos voi ja tykkää olla äidin kanssa kotona, niin sekin on OK. Kaikki ovat hyviä vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
olisko kyse siitä että jos laps on tarhassa virikepaikalla, se vie jonkun muun paikan sieltä, jonka vanhemmat käy ihan töissä ja se hoitopaikka tällön on ihan ältsin tärkeä?

Laki velvoittaa järjestämään hoitopaikan, joten kukaan ei vie kenenkään paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
olisko kyse siitä että jos laps on tarhassa virikepaikalla, se vie jonkun muun paikan sieltä, jonka vanhemmat käy ihan töissä ja se hoitopaikka tällön on ihan ältsin tärkeä?

Laki velvoittaa järjestämään hoitopaikan, joten kukaan ei vie kenenkään paikkaa.

joo näinhän se on ja mua nyt ei kenenkään hoitopaikat vituta pätkääkään kun hoidan lapseni kotona mutta näistä nyt on nalkuttanu äidit monasti tällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:

joo näinhän se on ja mua nyt ei kenenkään hoitopaikat vituta pätkääkään kun hoidan lapseni kotona mutta näistä nyt on nalkuttanu äidit monasti tällä palstalla.

Täällä nyt napsissaan milloin mistäkin. Mutta tosi puheessa, jos joku päivähoitotoimiston täti on joskus jollekin sanonut, että ei ole nyt hoitopaikkoja tarjolla, niin muistakaahan sitten ne omat oikeutenne. Laki velvoittaa järjestämään hoitopaikan riippumatta siitä, onko lapsen vanhempi / vanhemmat kotona päivisin vai ei. Tähän velvoittaa subjektiivinen päivähoito-oikeus, joka on lailla määritelty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Ei oo virike paikalla... Muuten vaan nyppii tää juttu :kieh:

Miksi sinua nyppii tää juttu? siis sekö kun kotihoitoa on hehkutettu? anteeksi, mutta meni ohi.

(Jos nyt mitään käsitin ja miten itse asian ymmärrän) niin ongelma on tämä:
On hyväksyttävää, että lapsi on kerhossa 12h/vko

mutta tämä taas ei,

että lapsi on osapäiväisenä "virikepaikalla" tarhassa 10-12h/vko ja äiti kotona (kuten myös em. tilanteessa ).
Tällöin äiti on laiska tai jotain vastaavaa ja ihmetellän miksi on tehnyt lapsia jos ei jaksa niitä hoitaa :whistle:

Mun mielestä pointti tässä oli vain se, että jos äiti on kotona niin onko tuo kerho (jota on aika paljon / vko mielestäni myös, siis kerhoksi ajateltuna.ei täällä ole noin usein.. ) sitten hyväksyttävämpi kuin tarhassa olo.

Yhteistyössä