Pakko kommentoida tähän tyttö/poika keskusteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammax4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammax4

Vieras
Meillä on neljä lasta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Kaikki lapset ovat rakkaita ja ihamia, mutta rehellisesti voin kyllä myöntää, että olisin äärettömän pettynyt, jos minulla ei olisi yhtään tytärtä.
Tytöt ovat todennäköisesti aikusiena läheisempiä äitinsä kanssa kuin pojat. Saan myös tyttärieni kanssa hömpötellä tyttöjen juttuja, selailla vaatekuvastoja, käydä kaupungilla jne.
Kuulostaa ehkä pinnalliselta, mutta ymmärrän hyvin sen, että jotkut "vain" poikien äidit ovat pettyneitä.

Nyt odotan viidettä lapsukaista ja sukupuolella ei ole väliä, koska kumpaakin jo on. Jos minulla olisi neljä poikaa, odottaisin taatusti kovasti innoissani tyttöä ja olisin katkera, jos ultra ei minulle sitä lupaisi.

esikoista kun odotin ei sukupuolitoivetta ollut,toista kun aloitin odottaa toivoin tyttöä...mutta jo ennen ekaa ultraa fiilis olikin ettei oo mitään väliä et kumpi.

mutta tosi kiva oli tyttö saada.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mun mielestä tuo on hiukan ahdasmielistä ajattelua. Lapset on jokainen erilaisia persoonia, ei vain "sukupuolia" joka muka määrittäisi koko lapsen...

Ovat toki omia persooniaan, mutta kyllä tyttö on silti tyttö ja poika poika. Ja jos nyt oikein pinnallisesti puhutaan, niin nautin tyttömäisten vaatteiden ostosta. Niitä kun ei voi pojille hankkia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Poikiahan tuleekin yleensä sellaisille ihmisille, jotka niitä ymmärtävät.

koska mä ainaki suorastaan inhoon tyttöjä, niilläki sit tissit ja menkat ja kaikkee yökkiä ja kaikki miehet aattelee vaa niitten alapäitä

Minulla on nyt ensimmäinen tytär, kuukauden vanha. Ja minua pelottaa vietävästi se vastuu, mikä siitä tytöstä minulla on. Samanlaista pelkoa en ole tuntenut yhdenkään poikani kohdalla.

Tyttöön kohdistuu tässä ajassa ja kulttuurissa niin paljon odotuksia ja vaatimuksia. Miten minä osaan olla kohdistamatta niitä vielä lisää? Miten minä onnistun auttamaan häntä kasvamaan tervejärkiseksi ja tasapainoiseksi naiseksi?

Nytkin kun viime yönä katselin häntä ja hänen pieniä kasvojaan yösyötön aikana, niin se epävarmuus tuli tosi voimakkaana. Ja samanlaista en ole tuntenut kenenkään neljän pojan kohdalla.

Toivottavasti minä olen vain tullut vanhaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mun mielestä tuo on hiukan ahdasmielistä ajattelua. Lapset on jokainen erilaisia persoonia, ei vain "sukupuolia" joka muka määrittäisi koko lapsen...

Ovat toki omia persooniaan, mutta kyllä tyttö on silti tyttö ja poika poika. Ja jos nyt oikein pinnallisesti puhutaan, niin nautin tyttömäisten vaatteiden ostosta. Niitä kun ei voi pojille hankkia :)

Mä en kai osaa ajatella vain sitä sukupuolta. Mitä tarkoittaa tyttö on tyttö ja poika on poika? Niin? Jokainen ne on lapsia ja erilaisia.

Joku muuten mainitsi toisessa ketjussa, että todennäköisesti tytöstä tulee äiti ja voi sitten niitä jutella ym. mut ei mun mielestä voi sanoa mitä todennäköisesti tapahtuu.
Kaikki ei saa lapsia, kaikki ei halua lapsia. Tytöt voi olla todellisia rämäpäitä, ei halua naimisiin saati lapsia. Pojat voi ihan hyvin olla rauhallisia ja perheellisiä jo nuoresta asti. Kaikki kun ovat todellakin erilaisia.

Esikoinen tyttö ja nyt ultrassa sanottiin, että tästä toisesta näyttäis olevan poika tulossa. Tyätyy kyllä sanoa, että olin hyvin iloinen =) Toki tyttökin olisi ollut tervetullut, mutta salaa poikaa toivoinkin.

Yhteistyössä