Pakko kertoa..painaa sydäntä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun kaveri kysy et miks oon niin vaisun oloinen..sanoin että meille tuli yllättävä rahapula ja rahaton joulu (lahjat on onneksi hankittu jo etukäteen). Tähän kaveri sanoi et voi eii! Ja kertoi perään että onneksi heille tuli parin tonnin veronpalautukset.. Arvatkaa tuliko paha mieli? Itsellä sellanen tilanne että olisin iloinen parista kympistä.

Mulla on samantyyppinen kaveri. Heittää myös tosi nopasti jutut itseensä. Siis juuri niin että "onneks mulla ei oo sellasta tilannetta/miestä/perhettä tms."
Ei se sitä varmaan ilkeyttään tee mutta olen mä monesti siitä mieleni pahoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No voi, mutta miksi ei saa iloita omista palutuksista?

Tietenki saa iloita. Mutta kysymys onkin siitä että onko kaikkein sopivin hetki niistä palautuksistaan riemuita silloin kun kaveri on juuri kertonut kuinka vaikea rahatilanne hänellä on?
Iloitsetko esim. oman miehesi olevan oikein terve ja hyvässä vedossa jos kaverisi siippa on juuri haudattu?

Saa iloita tietenkin! Mutta en millään osannut iloita hänen kanssaan siinä tilanteessa vaan tuli vain pahempi mieli omasta tilanteesta. Eli taisi tulla vähän väärään tilanteeseen..ja väärälle henkilölle se iloitseminen.

Alkuperäinen kirjoittaja poi:

Tietenki saa iloita. Mutta kysymys onkin siitä että onko kaikkein sopivin hetki niistä palautuksistaan riemuita silloin kun kaveri on juuri kertonut kuinka vaikea rahatilanne hänellä on?
Iloitsetko esim. oman miehesi olevan oikein terve ja hyvässä vedossa jos kaverisi siippa on juuri haudattu?

Kirjoitettiinpa samaan aikaan sama sisältö ;) :)

Meinasin itsekin laittaa jonkun vastaavan esimerkin. :) Hauska yhteensattuma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on aina todella vaikea puheenaihe ja sen takia viisaat ei sita puheeksi ota, erityisesti sen puutetta.

Tuo on kyllä ihan totta. Toisaalta olen esim. tämän ystäväni kanssa shoppailemassa, syömässä ja kahvilla joten halusin että hän tietää tilanteen. Tai jos tulee käymään niin ymmärtää tuoda jotain kahvileipää tms. kun tietää että meillä saattaa olla kaapit "vähän" tyhjinä.