Pakko kehua (vaikka ketään ei kiinnosta ;) )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Mutta tein tota karppileipää.
Mantelileivän ohje oli... Mutta laitoinkin maissijauhoja, kun ei ollunna kaapissa mantelijauhoja..

Vaan kyllä on hyvää :p:p:p:p:p:p Ei häviä "oikeelle" leivälle kyllä yhtään toi.

Näistä mä saankin loistavat eväät taas töihin kun lähden :p

[QUOTE="vieras";24310725]En halua pahoittaa mieltä, mutta maissijauho ei ole muistaakseni vähähiilihydraattista ollenkaan.[/QUOTE]
Se on vähän niin kuin meksikolaisten vehnää.

[QUOTE="vieras";24310725]En halua pahoittaa mieltä, mutta maissijauho ei ole muistaakseni vähähiilihydraattista ollenkaan.[/QUOTE]

Siis ohje oli karppi, mä tein oman version ;)

Mä itseasiassa sovelsin samaa ohjetta, tai sain siitä idean. Tein rieskaa mantelijauhoista, auringonkukansiemenistä, tuorejuustosta ja maidosta. Päälle juustoraastetta. Oli hyvää :p

Mä edustan sellasta mukakarppi-linjausta. :D

Noita karppiohjeita on muuten paljon tosi herkullisen olosia kun oon katellut.

• Tykkää
Reactions: Jätkä ja Rontto
Kun on noihin tavis sämpylöihin kyllästynyt niin tämä oli vaihtelua. Maistuvaa sellaista.

Ilman tuota ohjetta en varmaan olisi edes keksinyt kokeilla tehdä leipää noin.

Kah, jos karppi tykkää tehdä muffinsinsa pekonista ja voista , niin ole hyvä. En mä niitä syö....

Mä tein joskus kääretorttuohjeella suolaisen piirakan niin, että jätin siitä pois sokerin. laitoin suolaa ja juustoa ja mausteita ja päälle paprikaa ja kinkkua ja uuniin. Mulla on yksi kaveri, jolle ei sovi ollenkaan viljat eikä sokeri, eikä hiiva. Olin siis aika tyytyväinen, että sain tehtyä jonkinlaista syötävää ruokaa hänelle, kun ei ole aina niin helppoa.

Oikeestaan siitä tuli niin hyvää, että mies pyysi sitä uudestaankin, vaikka me voidaankin syödä kaikkea.

Viimeksi muokattu:
Missä kohtaa Rontto sanoi karppaavansa? :D Vai onko karppi-ohjeella leivän teko vain karppaajien etuoikeus? :rolleyes:

Mä kuvittelisin, että karppiruokia syödessä kannattaa ainakin olla tietoinen ruokavalion periaatteista. Kun siinä hankitaan energia (muoks. pääasiassa) rasvasta ja normiruoka yleensä perustuu sille hiilihydraatille. Jos alkaa syömään noita sekaisin, voi yllättäen saada melkoisen määrän extraenergiaa huomaamattaan.

Mä kuvittelisin, että karppiruokia syödessä kannattaa ainakin olla tietoinen ruokavalion periaatteista. Kun siinä hankitaan energia (muoks. pääasiassa) rasvasta ja normiruoka yleensä perustuu sille hiilihydraatille. Jos alkaa syömään noita sekaisin, voi yllättäen saada melkoisen määrän extraenergiaa huomaamattaan.

:rolleyes: Mä mistään mitään tiedä. Näinhän tän joutuu ymmärtämään....

Ja missä kohtaa mä sanoin syöväni näitä karppia ja tavallista sekasin? En missään.

Ja kuvittelisin , että osaan laskea energian tarpeeni.....Ehkä, kai... tai sitten en. Ja lihon.... Tai sitten kulutan syömäni...

:rolleyes: Mä mistään mitään tiedä. Näinhän tän joutuu ymmärtämään....

Ja missä kohtaa mä sanoin syöväni näitä karppia ja tavallista sekasin? En missään.

Ja kuvittelisin , että osaan laskea energian tarpeeni.....Ehkä, kai... tai sitten en. Ja lihon.... Tai sitten kulutan syömäni...

Ymmärrät sitten miten haluat.

Vastasin tuohon Pinkin ihmettelyyn, onko karppiruoka vain karppien yksinoikeus, että nähdäkseni siihen voi olla ihan hyvä syy pitää niiden ruokavalioiden ruoat erillään.

En mielestäni ottanut kantaa sinun ruokiisi, energiantarpeeseesi tai lihomisiisi.

Yhteistyössä