Pakko kai ottaa riski ja aloittaa opiskelu vaikka ei ole vielä tietoa saanko työkkärin tuen omaehtoiseen opiskeluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkä opiskelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";30569331]Meillä nimenomaan työkkäristä vannotettiin, että opiskelua EI saa aloittaa, ennenkuin työkkärin suostumus on. Eli ei kannata ottaa riskiä. Soita sinne valtakunnalliseen nroon, ne puhelut nauhoitetaan.[/QUOTE]

Juuri näin minä muistan myös, koulutuspaikka hyväksyttiin ja paperit hommattiin ja sitten vasta voi aloittaa opiskelun. Luokallani oli yksi opiskelija joka oli aloittanut liian aikaisin ja jäikin ilman rahoitusta sitten siitä syystä, sai sitten seuraavana vuonna sen sumplittua kesäloman aikana jotenkin että sai jatkaa syksyllä sillä rahoituksella, mutta tammikuussa kun alotettiin jäi puoli vuotta rahat saamatta.

No niin sain kiinni sen joka tietää paremmin näistä asioista ja hän sanoi, että tärkeintä on se, että mun suunnitelmaan on nyt kirjattu tämä asia. Voin aloittaa opiskelun aivan huoletta ja laittaa menemään hakemuksen omaehtoisesta opiskelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Käsittelyajat;30568957:
Näet muuten oman paikkakuntasi te-palveluiden sivuilta käsittelyajat.

Niin mistä tämä tieto löytyy? En mä sitä löytänyt. Omissa tiedoissa näkyy, että mun hakemus on mennyt käsittelyjonoon 9.1.

Joku tuossa ei nyt täsmää, koska vain painavista syistä tuki voidaan myöntää opiskelun aloittamisen jälkeen. Painava syy voi olla esim. varasijalta opiskelemaan pääsy. Haitko normaalissa haussa vai vasta nyt?

En ole hakenut normaalissa haussa vaan vasta koulun joululoman aikana huomasin koulun nettisivuilta, että vapaita paikkoja on. Siinäkin oli, että pitää hakea 31.12 mennessä, mutta mähän sain opon kiinni vasta 5.1. Koulu alkoi 7.1.

Ei tullut myönteistä vastausta koska työkkärin mielestä nykyinen koulutus työllistää. Heidän mielestään olen työllistynyt valmistumisen jälkeen hyvin. Olen kuitenkin ollut niin lyhyen aikaa työtön.

Yhteistyössä