Pakko hehkuttaa! Mun luottotiedot puhdistuvat ihan kohta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta luottokelpoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta luottokelpoinen

Vieras
Siis maaliskuun alussa mulla on viimeinkin puhtaat paperit :D
Ne velat olen maksanut jo n. 3 vuotta sitte pois mutta merkinnät ovat lähteneet pikkuhiljaa.
Velkoja oli monta suhteellisen pientä summaa eri paikkoihin. Siis aivan lapsellisuuttani aiheutin itselleni vaikeuksia.
Eli nyt 26 vuotiaana mä oon taas ( Siis aivan kohta :) ) luottokelpoinen ja täysivaltainen kansalainen. Olen tästä tosi innoissani.
Moni asia helpottuu suunnattomasti tämän jälkeen. En silloin kun nuo merkinnät hankin ymmärtänyt miten se vaikuttaa ja vaikeuttaa mun elämääni. Nyt tiedän ja voin kertoa että pitäkää huolta raha-asioistanne.

Ja tämä tuntuu vieläkin paremmalta siksi, että maaliskuussa mä saa vakituisen duunipaikan ja voin vihdoinkin ajatella asuntolainan ottamista!
Tämä tuntuu niin hyvältä. On vaikea olla luottotiedoton tässä yhteiskunnassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Male:
Parasta tässä maailmassa onkin asuntolaina! Mikään muu ei tee niin onnelliseks, voi hyvää päivää miten suppeaa jälleen.

No se ei ole tietenkään ainut ja vertaansa vailla oleva onnellisuuden mittari. Mutta moni asia ihan oikeasti helpottuu ja tämä "oman" kodin hankkiminen on ollut pitkään MINUN haaveeni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä.äläkä enään päästä asioita sille mallille että uudestaan menevät

Kyllä mä olen itseäni n iin monet kerrat kironnut kun näin päästin käymään että varmasti osaan tehdä asiat eritavalla jatkossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja q:
Mulla on vielä odottamista.. Ensi vuoden joulukuuhun asti. Onnea sulle! :)

Kyllä se odottavan aika on välillä pitkä. Mutta kyllä se tunne on hyvä kun lopulta se päivä lähestyy milloin siitä viimeisestäkin merkinnästä pääsee eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Miten kauan siinä kesti? Mieheni mokasi ja luottotiedot menevät nyt. :( Se tuntuu maailman tai ainakin haaveiden ja parisuhteen lopulta. Sinulle onnea silti! :)

en ole ap,mutta aika riippuu mistä velasta tiedot menee.yleensä se on 1-5 vuotta.yleisin vissiin 3 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Miten kauan siinä kesti? Mieheni mokasi ja luottotiedot menevät nyt. :( Se tuntuu maailman tai ainakin haaveiden ja parisuhteen lopulta. Sinulle onnea silti! :)

en ole ap,mutta aika riippuu mistä velasta tiedot menee.yleensä se on 1-5 vuotta.yleisin vissiin 3 vuotta
Maksamattomia laskuja ja pankin joustoluotto. Tekisi mieleni tappaa mies! :(

Onnea! Mun piina jatkuu vielä vuoden, mutta tämä on ollut niin kova elämänkoulu jotta ei tosikaan..
tosin tiukin paikka on vielä edessä kun nyk. vuokrasoppari päättyy ja jostain pitäis katto pään päälle löytää, mutta enää ikinä ikinä en osta mitään osamaksulla, en tilaa mitään, en harrasta mitään mikä maksaa, en matkusta, en mitään, maksan laskuni ajallaan ja mielellään jo etukäteen ja oon sit vaikka syömättä!

Alkuperäinen kirjoittaja viers:
Kyselenpä, että millä kaikilla tavoin se vaikeuttaa elämää? Lainaa ei ilmeisesti saa, mutta entä muuten?

Mulla on vaikuttanut aika moneen juttuun. Elikkäs puhelin ja nettiliittymästä pitää maksaa takuumaksu ennen kuin ne saa.
Vakuutuksia en ole saanut merkintöjen takia. Myöskin vuokra asunnon vaihto on tosi ongelmallista, ihan mahdollista kuitenkin mutta helpompaa ilman merkintöjä.
Ja ihan äskettäin olisin halunnut vaihtaa visa electronin visa debittiin niin se ei onnistunut.
Mitään ei voi ostaa osamaksulla ( mikä on toisaalta ihan hirveän hyvä juttu, mutta antaisi paremmin liikkumavaraa jos jotakin yllättävää ja isompaa hankintaa ilmenee ) Eikä myöskään laskulle ostaminen onnistu.
Onhan noita....

Yhteistyössä