pakkanen

Kyllä minustakin voi ulkona olla niin kauan kuin viihtyy. Liian kylmää ei taida etelässä ainakaan ikinä olla. Eilen oli tosi kylmä kun vielä tuuli ja ulkona oltiin reilu puoli tuntia kun poika ei enää tykännyt. Naama oli "jäässä" =) Tänään ei kyllä edes menty, oli toooosi kylmää.

harmaalehmu
Pelkkä pakkanen ei kerro koko totuutta. Täällä oli ainakin eilen "vain" -20 C, mutta viimaa. Tänään aamusta -27, mutta paljon lämpöisemmän oloinen ilma kun ei tuullut yhtään. Mentiin mun neuvolalääkäriin auringonnousun aikaan, muksu puhalteli höyrypilviä ja naureskeli. Oli aika ihana olla ulkona =)

Kierrettiin sitten apteekin kautta takaisin kotiin, kun piti hakea lapselle antibioottikuuri - sillä olikin korvatulehdus. Tai siis puhjennut korva... Ehkä olen huono äiti?

mamamimosa
Liekö minä sitten ainoa, joka varon viemästä lastani koviin pakkasiin? Liian monia paleltuneita poskia olen nähnyt. Elinikäinen esteettinen haitta lapselle. :\|

harmaalehmu
Mikä sitten on kova pakkanen?

Tänään ulkona oli oikein kiva keli, vaikka pakkasta aamulla 27 astetta. Mutta oli kuivaa, ei tuullut. Päivän mittaan pakkanen laski 22 asteeseen. Lapsesta oli kivaa puhaltaa höyrypilviä ja katsella kun äidin hengitys höyrysi. Minusta meillä oli oikein mukava elämysretki ja -hetki talviauringossa.

Pakkanen napsui puissa ja aurinko huikaisi maiseman kauniiksi tauluksi. Isot lumikiteet loistivat oksilla. :xmas: Harvinaista herkkua!

Pakkasraja lapsilla on -15 ja jos kova tuuli niin -10. Päiväkodissa tätä noudatetaan. Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset. Miksi viedä lapsi pakkaseen paleltumaan. ainakin posket voi paleltua!!Niitä onkin sitten kiva hoitaa, paleltumisvammoja...Haloo, kyllä siellä pihalla ehtii olla paremmallakin säällä. Menkää kylään tai keksikää jotain muuta sisällä!!! Nautitaan ulkoilmasta, kun siellä on hyvä olla!

-lehmu-
Pakkasraja hoidossa on 15 astetta, kyllä. Mutta oletko miettinyt miksi?

Siellä yksi hoitaja pukee monta lasta, joilla ulkoiluvaatteet on sitä mitä vanhemmat tuovat. eli lapset joutuvat odottelemaan puettuna sisällä kaikki vaatteet päällä (ainakin perhepäivähoidossa), jotta kaikki muutkin ja hoitaja saa vaatteet päälle. tuollaista pukemisrumbaa ei jaksa tehdä vartin vuoksi, mutta kotona se onnistuu - ainakin yhden lapsen kanssa.

Ulkona taas kaikki lapset eivät viihdy lainkaan pakkasella vaan seistä toljottavat tumput suorina, kenties liian pienet kengät jalassa tms. Hoitajilla olisi mahdoton työmaa pitää kaikki liikkeessä. Ja kyllä, posket ovat se paikka joka ensimmäisenä jäätyy - jos yksi lapsi itkee, niin kaikkien on lähdettävä sisälle.

Minusta senkun olette sisällä, mutta meillä oli kivaa tänäänkin ulkona. Tultiin sisään kun ei enää viihdytty, mutta saatiin kaikkine pukemisineen ja oleiluineen oikein mukavasti tunti käytettyä. Ja voi, miten meillä oli ihanaa! Vai jäätyneenäkös ne lapsen silmät vain loistivat?

ulos vaan on mentävä
Toisten kun on vaan pakko mennä ulos vaikka oiskin paukkupakkanen. Esim. meidän on mentävä päiväkotiin rattailla vaikka pakkasta ois se 30 astetta, ei taida auttaa minun soittaa töihin että en voi tulla koska on paljon pakkasta :LOL: Toisilla kun ei ole autoa... Nyt meillä tosin sattui hyvä "tuuri" näitten kovien pakkasten aikaan, olin pojan kanssa yhtäaikaa kipeä joten saimme luvan kanssa olla kotona, ei tarvinnut lähteä tuonne kylmään :D

Maalaisjärki taas tässäkin asiassa. Kannattaa miettiä että kuin ite jaksaa olla ulkona jos pakkanen ja viima käy poskiin ja pienen iho on vielä herkkä. Meillä ei olla ulkona 20 pakkasessa kuin n.10-15min. Ehdottomasti reilusti päälle ja suojaa kasvot.

Yhteistyössä