Pakkanen on raja ulkoilulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhoinen84

Vieras
Onko teillä joku ihmeen pakkasraja milloin voi mennä ulos ja ei?
Mä olen jotenkin hämmästynyt kun ollaan menossa luistelemaan tänään niin mies sanoi että jos on yli kymmenen pakkasta ei sinne voi mennä,
MITÄH,ite pentuna luisteli vaikka oli se -15 pakkasta,sitä oltii mäessä yms.
Mikä ihmeen pakkaspelko nykyään on?

Nääh.. pukeutumiskysymys, lämmintä päälle ja ulos vaan. Ainahan sieltä pääsee takasin sisään, jos on kylmä. Ja harvoin siellä oikeasti kylmä tulee, kunhan pysyy liikkeessä. Muistaa vaan seurailla ettei ala tulla valkosia laikkuja iholle, ne on merkkejä alkavista paleltumista.

kyllä on olemassa pakkasrajat, mutta ne on pienille lapsille eli alle 3v:lle ja se raja on -10, syynä ei ole se et lapset kylmettyis noin niiku ulkoisesti vaan se et hengitysilma on liian kylmää. Toki voi mennä ulos pientenkin kanssa, on vähemmän aikaa tai voihan laittaa kasvoille vaikka kaulaliinan lämmittämään hengitysilmaa. Vähän samaantapaan ku astmaatikoillakin on, tosin heille on ihan kunnon suojat olemassa. Mutta isojen kanssa voi rauhassa ulkoilla, vain nuo paleltumat on sitten ehkä joillain riesana.
Ei mitää rasvoja naamaan ennen ulkoilua, ne pahentavat paleltumien riskiä, jos laittaa rasvoja niin pariatuntia ennen ulos menoa pitäis jo laittaa, et varmasti on imetyneet ihon pinnasta.

Nautinollista pakkaspäivää kaikille :)

Meillä ei ole ollut mitään pakkasrajaa ulkona ollaan käyty jopa -20 asteessa 1v asti . Ulkoilu on vaan lyhyempi ja otetaan rauhallisempaa tekemistä ja sisälle tullaan kun eka sanoo etä on kylmä . Yleensä se olen olut minä :)

-15 on pakkasraja, jos on -15 astetta ja aivan muuten hieno ilma ( ei tuule eikä mitään ) Laittaisin kyllä pojan ulos nukkumaan ( 8kk ) Koska vaunut saa niin hyvin suojatuksi.. Ja meillä ei oikeasti nukuta sisällä! :/

Ei meilläkään ole mitään rajaa,ollaan se aikaa mitä ollaan ja pienikin kävely tekee ihmeitä ja se oikea vaatetus on kaiken a ja o =) Meillä oli eilen -16 ja eipäs näkynyt ketään muita ulkona kun me.

Mä pidän pakkasrajana -10, ei tuo minun 1 v ainakaan liiku niin paljoa tuolla pihalla että saisi itsensä sillä tavalla pidettyä lämpimänä.. Nyt mittari näyttää -14 ja tänään teemme vain kauppareissun pulkan kanssa, se riittää meille ulkoiluksi.

En olisi uskonut mutta näköjään minulla on pakkasraja. :ashamed: Perjantaina oltiin lasten kanssa puistossa, olin toppautunut oikein kunnon vetimillä, microfleece-kerrasto, untuvatakki ja lasketteluhousut, silti jo tunnin jälkeen tuntui että pakko päästä sisään tai pyörryn kuoliaaksi. Olen muutenkin tosi herkkä palelemaan ja nyt pakkasilla joudun sisälläkin pitämään villasukkia, fleecehousuja, pitkähihaista ja vielä villatakkia siinä päällä. Ulos mennään vaan lyhyille lenkeille tyyliin lähikauppaan ja postiin. Toivon että pakkaset hellittää pian..

Ne tais luvata alkuviikosta hieman lauhtuvaa mut sit taas kiristyy. Sataisi vaan lunta ja saisvat jäät tehtyä koulullaniin pääsisivät koulussa luistelemaan. Pitääkin kysäistä onko jäät tehty jos käytäs poikien kanssa kokeilemassa luistimia tänään.

Koirat reagoi pakkaseen yöllä niin että kun ovat samassa kopissa niin toinen ei päästänytkään toista enää koppiin ja alkoi haukunta. Piti hakea vanhempi sisälle et rauhoittuivat.

Mekin lähdetään tästä ruuan jälkeen luistelemaan =) Kyllähän ne varpaat nopeemmin palelee kovalla pakkasella, mutta sitten ollaan vähemmän aikaa ja mennään vaikka illall uudestaan. Mutta nyt luistellaan kun on jäätä!!!

Lapsia ei kannata ulkoiluttaa kuin kesällä. Silloinkin varoen, ettei aurinko polta tai hyttyset pistä pientä pilttiä. Paras ratkaisu on, ettei vie lapsia ollenkaan ulos, koskaan. Riskit on kuitenkin niin suuret!

Ei se pelkkä lämpömittarinlukema kaikkea kerro, 15 asteen pakkasessa voi tarjeta hienosti jos ei tuule, on tarpeeksi vaatetta päällä ja liikkuu. Joskus taas vajaan kymmenen asteen pakkanen voi olla liian kylmä, jos tuulee kunnolla. Ja sitten vaan sisälle kun tulee vilu, lämmikkeeksi kuumaa kaakaota tai mehua :)

Joo meillä ei ulkoilla kuin pakolliset koirankusetukset jos on paljon pakkasta.
Kyllä jokainen saa tehdä niinkuin itselle soppii. Siperiassa lapset ulkoilevat 20min pakkasessa ja heillä kaikilla on päällään turkiksia.

Yhteistyössä