pakkanen, ei lämmityspaikkaa autolle töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Aloitan maanantaina työharjoittelun eikä työpaikalla ole tarjota mulle omaa parkkipaikkaa tai että sais lämnityspiuhan kytkettyä. Maanantaille luvattu 18 asteen pakkasta. Mun vanha romu tuskin käynnistyy kun seisoo siinä 6-7h. Mitäs nyt? Julkiset ei kulje täällä landella.

[QUOTE="a.p";29297109]Akku uusittu tammikuussa 2013. Kannattaako taas vaihtaa?[/QUOTE]

No pitäisi akun puolesta lähteä työpäivän jälkeen käyntiin, jos pakkasta "vain" 20 astetta. Itse olen pari kertaa joutunut siihen tilanteeseen, että katsoin parhaaksi ajaa ruokatunnilla lenkin, jotta auto lähtee työpäivän jälkeen käyntiin, pakkasta oli tosin silloin 35 astetta. Kotimatkalla tein sitten hieman pidemmän lenkin, että akku varmasti lataantui täyteen. Kotipihassa tietysti sain sitten aamuksi tolppaan.

[QUOTE="a.p";29297109]Akku uusittu tammikuussa 2013. [/QUOTE]
Onko auton käynnistyksessä ollut vaikeutta vielä akun vaihdon jälkeenkin? Meillä on yli 20 vuotta vanha auto ja käynnistyy pakkasellakin hyvin.

Varsinkin jos se sun vanha romu on diesel niin voipi hyvinkin jättää käynnistymättä vaikka akku olisi uusi. Sellaisia ne autot vaan on. Täytyy sanoa, että luotettavin pakkasella käynnistyjä on ollut 90-luvun alun Saab. Tuollainen parikymmentä vuotta vanha rottelo vielä oli tekniikaltaan luotettava. Sellainen 10-15 v vanha rottelo on kaikkein pahin parkkipaikalle jättäjä. Uudet autot saattaa käynnistyä, mutta kylmäkäynnistysten innoittamana saakin sitten vierailla korjaamolla. Osta tilalle joku vanha halpa paska, josta kuitenkin löytyisi webasto...

Hyvin on käynnistynyt akun vaihdon jälkeen. Nyt vaan kun oli eka kertaa 5 asteen pakkasta oli vähän kranttu, lähtee kyllä käyntiin mutta huomaa että ei niin "reippaasti".

Ei ole diesel. Auto on vm -98.

[QUOTE="a.p";29297101]käsittääkseni en voi poistua työpaikalta ruokatunnin aikana.[/QUOTE]

Asian ulkopuolelta vain; jos sulla on ruokatunti, niin sä voit käydä vaikka naapurin miehen luona, sillä se ei ole palkallista...

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy hän;29297511:
Asian ulkopuolelta vain; jos sulla on ruokatunti, niin sä voit käydä vaikka naapurin miehen luona, sillä se ei ole palkallista...

En tiedä. Harjoittelupaikkani on päiväkoti ja saan ruuan syödä sielä. Kuulemma syödään yhdessä lasten kanssa. Eli luulisin etten voi poistua.

[QUOTE="a.p";29297537]En tiedä. Harjoittelupaikkani on päiväkoti ja saan ruuan syödä sielä. Kuulemma syödään yhdessä lasten kanssa. Eli luulisin etten voi poistua.[/QUOTE]

Eiköhän siellä joku käy tupakallakin jossakin kohtaa päivää? ja jos vain reippaasti selität asian, niin tuskinpa kukaan siitä mitään traumoja saa.. Pidät vaikka sitten 5 min lyhyemmän ruokatauon, tai olet muutaman tovin pidempään töissä. Kysyvä ei tieltä eksy, sanois vanha ja viisas<3

Mein isä piti aina sellasta täyspeittävää talvipeittoa auton suojana. Oli ihan kätevä lumien putsauksen puolestakin. Ja peiton alla konepellin päällä oli sellanen räsymatto.

Mut kyllä se auto käynnistyy jos muuten kunnossa, nesteet pakkasen kestäviä jne. Ei yleensä kellää ole tolppaa työpaikalla.. ja jos se ny hyytyy, nii se on kuitenkin vaan harjottelupaikka, kyllä ne antaa sun jatkossa vaikka päiväunien aikaa käydä autolla.

Aloitan maanantaina työharjoittelun eikä työpaikalla ole tarjota mulle omaa parkkipaikkaa tai että sais lämnityspiuhan kytkettyä. Maanantaille luvattu 18 asteen pakkasta. Mun vanha romu tuskin käynnistyy kun seisoo siinä 6-7h. Mitäs nyt? Julkiset ei kulje täällä landella.

Eipä tuossa voi muuta tehdä kuin että käyt puolessa välissä työpäivää käyttämässä autoa käynnissä parkkipaikalla.

Yhteistyössä