Paketin tilaaminen muuhun kuin koti-osoitteeseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan onnistuuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö kukaan onnistuuko?

Vieras
Elikkä tällanen hassu kysymys liittyen paketin tilaamiseen muuhun kuin koti-osoitteeseen. Eli siis oon lähdössä viikoksi reissuun vanhempieni luokse ja haluaisin tilata Espritin paketin siellä olevaan osoitteeseen, joka ei oo siis mun kotiosoite vaan vanhempien osoite. Täytyykö osoitteeseen siis laittaa vaikka äitini nimi vaikka minä sen haenkin postista. Mitenhän tää nyt toimii kun tuolla Espritin sivuillakaan ei asiaa oikein selkeästi kerrottu..Niin ja maksu menee luottokortilta jos joku sitä tietoa tarttee neuvoakseen mua :)

Mä oon usein tilannut työpaikalle paketteja, kun siellä kannetaan pöydälle saakka eikä tarvi postist hakea. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Jos sun nimellä tulee vanhempien osoitteeseen niin en nyt äkkiseltään keksi mikä siinä voisi mennä pieleen. Tilaa sinne vaan!

Hei!

Voit tilata paketin joko vanhempiesi osoitteeseen tai lähimpään postiin. Vanhempiesi osoitteeseen tilatessa suosittelen lisäämään osoitteen eteen merkinnän : c/o " vanhempiesi sukunimi ", jos teillä on eri sukunimet.
Lähimpään postiin tilattessa voit käyttää osoitetta " Poste restante, postinumero postitoimipaikka". Poste restanteen tilatessa et saa lähetyksestä erikseen paperista saapumisilmoitusta, vaan sinun tulee käydä kysymässä lähetystä suoraan postin tiskiltä nimellä ja henkilöllsyystodistuksella. Mikäli saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, voit noutaa silloin lähetyksen postista lähetystunnuksella + kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Olethan tietoinen, että jos olet tehnyt osoitteenmuutoksen siitä osoitteesta, jossa vanhempasi asuvat, pitää Postin selvittää yleispalvelupakettien osalta uusi osoitteesi ja kääntää ne paketit sinulle nykyiseen osoitteeseen. Yleispalvelupaketteja ovat käteisellä maksetut Postipaketit: kotimaiset 10kg ja ulkomaiset 20 kg painoon saakka.

Ystävällisin terveisin

Mirva, Postin asiakaspalvelu
p. 0200 71 000 ma-pe 8-18
www.posti.fi/yhteystiedot

Yhteistyössä