Pakastimen varoitusvalo vilkkuu, lämmöt on jo alle -13 asteen, mitäs nyt?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tai siis ylle, vai miten se nyt sanotaan? On siis jo lämpimänpää, kuin tuo -13 astetta, koska sekään valo ei pala (asteikko loppuu siihen).

Jos tuo pakastin on nyt sanonut sopimuksensa irti, niin kauanko pakasteet siellä säilyy, jos en avaa ovea lainkaan? Meinaan, että pitääkö lähteä kiikuttamaan kamaa anoppilaan vielä tänään, vai riittääkö, jos ne vie sinne aamulla klo 9 pintaan?

Painoin sen "pakasta"-nappulan päälle, joten jos tuo vehje ei kokonaan ole hajalla, niin homma sillä selvä. Mutta en oikein keksi, että miksi se yhtäkkiä vilkkuu punaisella. Olen kyllä tänään laittanut sinne isohkon satsin lihaa ja pakasteita, mutta pakasteet olivat jo valmiiksi pakkasesta ja olen pakastanut monta kertaa isompiakin määriä kerralla, joten ei voi oikein siitäkään johtua. Eikä pakastimen ovi ollut myöskään auki.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29237812:
Jos se oli liian täynnä ja ovi liian pitkään auki. Kyllä noi yleensä vuorokauden sisään tokenee, kun painaa sit superpakastus nappulaa.

Tuossa saattais olla perää. Siis siinä, että se on liian täynnä. Tavaraa siellä ei ole nyt niin paljon, kuin mitä monasti muutoin on...mutta se on umpijäässä :ashamed:

Pakkasia odottelen, jotta pääsisin sen sulattamaan. Saattaa siis olla vetänyt herneet nenään siitä jäämäärästä?!

Meillä uuden kodin pakastin teki noin, kun sinne siirrettiin toisesta pakastimesta umpijäässä olevat tavarat. Tokeni siitä yön aikana, mutta otin kuitennin korjaajan paikalle ja tuletin oli hajonnut, josta syystä oli kerryttänyt hirmusti jäätä joka paikkaan eikä sen vuoksi toiminut oikein. Sulatus ja uusi propeli korjasivat tuonkiin vian. :)

Tai siis ylle, vai miten se nyt sanotaan? On siis jo lämpimänpää, kuin tuo -13 astetta, koska sekään valo ei pala (asteikko loppuu siihen).

Jos tuo pakastin on nyt sanonut sopimuksensa irti, niin kauanko pakasteet siellä säilyy, jos en avaa ovea lainkaan? Meinaan, että pitääkö lähteä kiikuttamaan kamaa anoppilaan vielä tänään, vai riittääkö, jos ne vie sinne aamulla klo 9 pintaan?

Painoin sen "pakasta"-nappulan päälle, joten jos tuo vehje ei kokonaan ole hajalla, niin homma sillä selvä. Mutta en oikein keksi, että miksi se yhtäkkiä vilkkuu punaisella. Olen kyllä tänään laittanut sinne isohkon satsin lihaa ja pakasteita, mutta pakasteet olivat jo valmiiksi pakkasesta ja olen pakastanut monta kertaa isompiakin määriä kerralla, joten ei voi oikein siitäkään johtua. Eikä pakastimen ovi ollut myöskään auki.

No tietenkin kysyt palstalta ja saat ammattitaidottomia vastauksia.

Kyllä ne muutaman tunnin säilyy, kun ovea ei mene aukomaan. Kuvittelee tilanteen, jossa Chef painaa pullistelevaa ovea kiinni ja pakasteet pursuilee oven raosta :-)
Takaisin asialinjalle. Sulatitko pakkasen kesällä? Tungitko pakkasen nyt yhtäkkiä täyteen ja tehot ei vaan riitä?
Kurjaa, jos kaikki menee pilalle.

En sulattanut kesällä...sulatin viimeksi talvella...vissiin 2011. On vähän jäänyt tuo sulattaminen. Mutta tänä talvena sen taas muistan. Pakkokin, kun ei sinne enää oikein mitään mahdu, kun se on niin jäässä.

Tungen pakkasen pari kertaa kuussa ihan täyteen, mutta ei se ennen ole punaista valoa vilkutellut. Tai niin luulin. Miehelle eilen asiasta sanoin, kun saapui töistä kotiin ja kuulemma silloin pari viikkoa sittenkin pakastin olia valoa vilkutellut, kun olin sinne isomman latsin kamaa tunkenut. Kiva, kun mainitsi asiasta mullekin :kieh:

Yön ajan oli tehopakastus päällä...nyt näyttää -24 astetta. Joten toimii. Ehkä vähän turhankin hyvin :D

Yhteistyössä