Pakastimen ovi ollut raollaan illasta asti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
:( Mitäs nyt?

Toi on tavallinen jääkaappi-pakastin-yhdistelmä. Ilmeisesti illasta saakka ovi on ollut hiukan raollaan, kiinni, muttei tiivisteet suljettuna. Pitääkö mun nyt viskoa kaikki pois, vastakerätyt marjat ja muut? :( Vai voisko antaa alimmaisten ja takimmaisten olla, kun paketit näyttävät ja tuntuvat hyviltä?

Mitään ei ollut kokonaan sulanut, mutta pari mansikkapussia oli puoliksi sulia. Ja pari jätskiä syötiin pois, olivat juuri pehmeitä syötäväksi. Lihan voi vielä kai tänään valmistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jos eivät ole sulaneet niin ei hätää. Ne vähän sulaneet käytä heti pois.

Oukkei, kiitos. :) Saadaan marjakiisseliä tänään. Entäs lihat? Uskallanko mitään säilyttää, kun pari pakettia jauhelihaa ja muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja help:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jos eivät ole sulaneet niin ei hätää. Ne vähän sulaneet käytä heti pois.

Oukkei, kiitos. :) Saadaan marjakiisseliä tänään. Entäs lihat? Uskallanko mitään säilyttää, kun pari pakettia jauhelihaa ja muuta?

Mä tekisin ne ruuaksi tässä lähipäivinä, mutta ei mitään hengenhätää ole. :)

Mulla oli kerran yön yli jäänyt pakastimen ovi raolleen... En kyllä heittänyt mitään pois, mutta eipä siellä mitään lihaa ollutkaan, leipää ja pakastekasviksia ja marjoja. Jos tuun sairaaksi niistä niin sitten tulen, mutta ei hätää, en myrkytä muita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks on pakastin joka hälyyttää, jos lämpötila nousee liikaa ;)

No oishan se tuokin... Muuten toimivaa pakastinta ei viitteis vaihtaa. Mittarin lykkäsin äsken sinne, kun ei ole kiinteänä. Vajaata -10 näytti :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks on pakastin joka hälyyttää, jos lämpötila nousee liikaa ;)

Niin on mullaki, vaan eipä se hälytyskään toimi. Vain silloin jos ovi on auki, ei silloin jos se on vähän raollaan. Siis niinku aapeen jutussa, et ovi oli kiinni mut ei tiivisteet suljettuna..

Vai onko siinä mun pakastimessa joku vikana? Kun joskus hälyttää ja joskus ei.