Pakarakipu, mistä voi johtua:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auh

Vieras
Niin, aikalailla keskellä pakaraa on kovaa kipua, kestänyt nyt viikon(eka oli myös selässä kipua). Kipu pahenee kävellessä ja istuessa mutta myös levossa vaivaa. Pakarassa tuntuukin kipeä kohta, mitään mustelmaa/traumaa siinä ei oo.
Iskiaksesta ei kyse.
Kellään kokemusta tälläsestä?

Moi!

Mulla on ollut noin 15 vuoden ajan samanlaista vaivaa ja vuosien lääkärissäramppaamisen jälkeen sain vaivalle nimen: SI-nikaman sacroiliitti joka on siis joku reumankaltainen niveltulehdus. Kipu tuntuu juuri keskellä pakaraa, ei säteile. Pahinta kävellessä mutta myös muukin liikehdintä aiheuttaa vaihtelevasti kipua. Välillä kipu voi olla vuodenkin poissa ja sitten taas välillä tulee kipeämpi jakso. Mutta kuitenkin niin että pahimmillaan en ole pystynyt kävelemään. Vaivan toteaminen vaatii vähintäänkin rötgenkuvausta, mieluummin kuitenkin isotooppi/magneettikuvan sekä erittäin asiantuntevan lääkärin. Muutaman heistä eivät nimittäin "mukamas" ole moisesta koskaan kuulleetkaan...

Niin ja lisäyksenä edelliseen, kuin luin että venyttely vain pahinsi asiaa niin sama myös mulla, eli kaikenlainen mobilisaatio tai jopa hieronta ärsyynnyttää vaivaa. Parasta vaan kun saisi olla kohtalaisen paikallaan asennossa, missä kipua ei tunnu, niin silloin tilanne ikäänkuin rauhoittuu.

Mulla on magneettikuvattu alaselkän ja pakaroitten kipujen takia, dg nikamavälinmadaltuma eli selkärankarappeuma. Mennyt niin pahaksi että joudun ottaa kovia kipulääkkeitä joka pvä

Moi!

Mulla on ollut noin 15 vuoden ajan samanlaista vaivaa ja vuosien lääkärissäramppaamisen jälkeen sain vaivalle nimen: SI-nikaman sacroiliitti joka on siis joku reumankaltainen niveltulehdus. Kipu tuntuu juuri keskellä pakaraa, ei säteile. Pahinta kävellessä mutta myös muukin liikehdintä aiheuttaa vaihtelevasti kipua. Välillä kipu voi olla vuodenkin poissa ja sitten taas välillä tulee kipeämpi jakso. Mutta kuitenkin niin että pahimmillaan en ole pystynyt kävelemään. Vaivan toteaminen vaatii vähintäänkin rötgenkuvausta, mieluummin kuitenkin isotooppi/magneettikuvan sekä erittäin asiantuntevan lääkärin. Muutaman heistä eivät nimittäin "mukamas" ole moisesta koskaan kuulleetkaan...

Kiitos vastauksesta. Mielenkiintosta!Mulla kipu on keskellä mutta pakaran reunallapäin enemmänkin, alotuksessa laitoin vähän väärin.
Pidän ton mielessä, mentävä taas ma lääkäriin kun vaiva vaan tuntuu pahenevan:/

Jos nyt sattuisi, että sulla olisi tämä sama vaiva, niin kerronpahan vaan nyt samantien ihan varuiksi että siihen on olemassa ihan tehokas lääke, sulfasalatsiini, mitä käytetään erinäisissä reumasairauksissa. Itse kärsin VUOSIA kovista kivuista, kävin jopa reumalääkärillä, joka vain lisäsi kipulääkkeitä. Pahimmillaan mikään kipulääke ei vienyt sitä sattumista pois. Kunnes siis lopulta päädyin hommansa osaavalle sisätautilääkärille, joka siis määräsi tuon lääkkeen. Hulluinta oli, että tuo diagnoosi oli näillä toisillakin puoskareilla tiedossa jo kauan, mutta eivät olleet antaneet mulle tota pelastuksen enkeli-lääkettä.

Mulla nimenomaan iskiasta ja pakarassa pahin kipu. Eli yleensä on vain pakara kipeä. Jos oikein pahaksi menee, niin sitten säteilee reiteen/polveen ja selässäkin tuntuu.

Yhteistyössä