Päivystykseen vai ei...siinä pulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selleri

Vieras
Soitin tänään terveyskeskukseen mutta kun ei ollut aikoja antaa sanoi että soita huomenna aamulla uudestaan. Mulla on nähtävästi pottuvarpaassa kynsivallintulehdus tai jotain kun on niin pirun kipeä ettei kärsi koskea ja metsälenkkarit on ainoat kengät mitä viittin laittaa jalkaan kun on tarpeeksi tilavat. Kehtaisko sitä mennä tuon takia päivystykseen kun en jaksaisi enää unettomia öitä.

Ei kynsivallin tulehduksesta tarvi lääkäriin mennä. Suihkuttele, laita jotaki defioivaa ja basibact-salvaa 3 kertaa päivässä.
Paitsi tietty jos ei tolla hoidolla viikossa mee pois, pahenee tai sulle nousee kuumetta.

No ei se antibioottikuuri siihen heti tehoa, ainut tietysti että jos ne sen aukaisevat ja huuhtelevat niin voi auttaa kipuun, mutta tuskin päivystyksessä siihen lähtevät ellei tulehdusarvot koholla. Oletko liottanut sitä ja laittanut esim. Betadinea?

Se on siis ollut on-off kipee koko kesän ja nyt on jatkuvasti. Desinfoinut olen ja muita kikkoja kokeillut. Parantunut hetkeksi ja nyt on sitten aivan kamalassa kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on siis ollut on-off kipee koko kesän ja nyt on jatkuvasti. Desinfoinut olen ja muita kikkoja kokeillut. Parantunut hetkeksi ja nyt on sitten aivan kamalassa kunnossa.

Juu, kannattaa mennä päivystykseen ja just vaikka ihan aamuyöllä. Nauraa kai ne hoitajat sut pihalle. Todennäköisesti siihen jotain apua voi löytyä, mutta ei tollanen asia oo päivystystapaus.

Kun soitin sinne terveyskeskukseen niin sanoi jos on todella kipeä niin pitää mennä päivystykseen. Kysymys on oikeestaan vaan kehtaamisesta. Toiset on siellä verissäpäin ja minä menen valittamaan kipeetä varvasta:)

Alkuperäinen kirjoittaja khs:
sulla voi olla kynnessä särö joka kasvaa sisään. sen kun leikkaat pois niin rupee paranemaan. itsellä on kans sama ongelma ukkovarpaankynnen kanssa.

Niin on ollut monta kertaa ja leikattu on pois.(jonkun pitäis opetella kynsienleikkaus)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja khs:
sulla voi olla kynnessä särö joka kasvaa sisään. sen kun leikkaat pois niin rupee paranemaan. itsellä on kans sama ongelma ukkovarpaankynnen kanssa.

Niin on ollut monta kertaa ja leikattu on pois.(jonkun pitäis opetella kynsienleikkaus)

Jalkahoitajan opastukseen...

Yhteistyössä