Päiväunista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shania
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shania

Vieras
Onko kellään antaa hyviä neuvoja, kun meillä on ongelmana ettei saada 2-vuotiasta enää päiväunille??Ottaa kyllä yössä sen mitä ei päivällä nuku eli nukkuu 12h yössä.Toisinaan saan päiväunille ja rauhoittuu yleensä puolessa tunnissa.Mut näinä päivinä kun ei saada nukkuun alkaa vaan riehumaan,läpsii ja potkii ja hyppii sängys.Joku raja se itelläki tulee...jottei siis hermot menis.Oon yrittänyt olla välittämättä, mut ei paljoa auta, keksii vielä parempaa jotta sais huomiota.Itse kaipais sen lepohetken kun ootan toista ja tää esikko on aikamoinen vauhti-veikko muutenkin olemassaan.

no hyvä päivärytmihän on kaiken a ja o kun lasten kanssa elää, eli samat jutut ja rutiinit on hyvä olla niin ei tuu epäselvyyksiä että onko nukkumaan meno aika vai ei. aamulla suhteellisen samaan aikaan aina ylös,aamupalat ja muut, pitkä ulkoilu edistää unen tuloa, täyttävä lounas ja sitten petiin!!! kannattaa pitää joku unirutiini, nukkumaanmenosatu tai laulu ja sitten nukutaan. ei kannata luovuttaa vaikka lapsi ei heti nukahdakaan, yritä vaan sinnikkäästi nukuttaa. 2vee tarvii vielä päikkärit ainaki mun mielestä..

Sama juttu meillä, ei nuku millään. Niin kauan kun nukkui, nukkui rattaissa, enkä saa sisällä nukutettua. Ihan selvästi tarvii unet, mutta välillä on päiviä, kun ei nukuta ja usein pistän autoon ja ajan sen verran että nukahtaa. Luulen, että tämä on vaihe, joka menee ohi. Itsekin olen lopettanut tosi pienenä päikkärit. Ja kun kotona ollaan ja minä alan olla viimeisilläni, niin ei meidän päivät kovin vauhdikkaita ole ja näinollen ei myöskään tytölle tule väsy.

mulla on pari tuttua joiden lapset on reilu 2-vuotiaita ja ne ei enää nuku päikkäreitä,joskus pitkällä automatkalla saattaa nukahtaa mutta ei muuten!!! Ilmeisesti jotkut nukkuu päiväunet myöhempään ikään ja jotkut sitten lopettavat jo aikaisessa vaiheessa!!!

Päiväkodissa töissä ollessani lapsilla oli "pakollinen" lepohetki päivällä. Ei ollut pakko nukkua, mutta jonkun aikaa piti makoilla sängyssä ja kuunnella satua. Onnistuisiko tuo teillä? Hankkisit lapselle satu-CD:n tai musaa, jota hän kuuntelisi sängyssä. Sitten jos uni ei tule, niin sadun loputtua saa nousta sängystä. Itse saisit kuitenkin pienen hengähdystauon kun levy hoitaisi sadun lukemisen.

Kiitti vinkeistä!On meillä selvä päivärytmi aina ollut, siis siitä se ei voi olla kiinni. Uhma kausi kans alkanut aikamoinen. Itse olen ajatellut ettei pakottaminenkaan paljon auta, asiasta tulee vain isompi mörkö.Jospa tää ois ohimenevä juttu.Kyllä munki mielestä 2-v tarvii päikkärit, mutta tiedän myös lapsia jotka tosiaanki lopettaneet päikät tuossa iässä.

Yhteistyössä