päiväunista ja ampiaisista :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiitiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiitiäinen

Vieras
Meillä alkaa näköjään tytön kanssa samat ongelmat päiväunien kanssa kuin -viime kesänä. Viime kesänä nukutin 7-9kk tyttöä useimmiten vaunuja tooodella voimakkaasti heiluttaen, jotta sain nukahtamaan (välillä ulkona, välillä sisällä, mutta aina vaunuissa). Syksyn tullessa olin niin iloinen, kun alkoi nukahtaa vaunuihin ulos itse. Asiaa auttoi raikas ilma ja lämpöpussin käyttöönotto, jolloin ei päässyt niin heilumaan. Ja kun talven aikana hyvät päiväunet olivat vakiintuneet, ei lämpöpussin poisjättäminen keväällä haitannut, vaan edelleen nukahti hyvin itse.

Mutta nyt!!! Pari kolme päivää on ollut tosi hankala saada nukkumaan. Hampaidentulo tms. voi myös häiritä Mutta tää helle - Pää on hiestä märkä, kun parvekkeelle paistaa aurinko. Otan vastaan kaikki vinkit, miten saan nää päiväunikuviot toimimaan! Sisällä ei ole koskaan nukkunut, mutta voisin yrittää opettaa... Hyviä ideoita siihen?

Niin ja jos joudun heijaamaan vaunuja ulkona seisten, niin saan kylmiä väreitä lähelle tulevista ampiaisista! Jos niitä alkaa olla enemmän, niin mun on pakko siirtää tyttö sisälle nukkumaan.
Toinen kysymys siis on: MITEN SAAN KARKOTETTUA NOITA AMPIAISIA, ETTÄ EIVÄT TULISI PARVEKKEELLE?

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Nukkuuko ton ikänen vielä vaunussa? Hassua :D

Tämä "ton ikäinen" nukkuu, ja niin nukkuu moni muukin, koska raittiissa ilmassa uni maistuu hyvin. Ikää siis nyt 1,5v ja hyvin mahtuu vielä rattaisiinsa nukkumaan. Tuota raitista ulkoilmaa vaan ei ole nyt saatavilla niin paljon, kuin unien kannalta toivoisin :)

muakin huolestuttaa nuo ampiaiset... meillä pääsi viime kesänä ampiainen suojaverkosta huolimatta pojan vaunuihin sisälle onneksi olin vieressä huomasin sen pian ja sain sen hätisteltyä pois. sen jälkeen en ole kesäisin uskaltanu jättää pihalle nukkumaan ilman että olen lähettyvillä...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Entä jos lähtisit päiväunien ajaks aina vaikka kävelylle ja pysähtyisit lukemaan vaikka kirjaa johonkin varjoon?

Kiitos vinkistä, tätä mietin aamulla itsekin, ja saattaisi toimia :) Tunninkin päiväunet olisivat parempi kuin puoli tuntia, mitä esim. eilen nukkui. Ja jos jaksaisin kävellä tuon ajan, tulisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun kuntoilukin pitäisi aloittaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja oki:
muakin huolestuttaa nuo ampiaiset... meillä pääsi viime kesänä ampiainen suojaverkosta huolimatta pojan vaunuihin sisälle onneksi olin vieressä huomasin sen pian ja sain sen hätisteltyä pois. sen jälkeen en ole kesäisin uskaltanu jättää pihalle nukkumaan ilman että olen lähettyvillä...

Hui! Ja mä kun luulin olevani vainoharhainen, kun tarkistan hyttysverkon joka reunalta, ettei mistään kolosta pääse ampiaisia :o Mua itteäni pisti viime kesänä ampiainen olkavarteen niin, että lapsi putosi/valui sylistä, kun meni jotenkin tunto kädestä! Mitähän ihmettä noiden karkoittamiseksi keksisi!!?

Yhteistyössä