Päiväreissu Vikingillä Tallinaan, onko lähellä kauppoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mööh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mööh"

Vieras
Moi!

Oltaisiin pian lähdössä lasten kanssa päiväreissulle Tallinnaan. Eli aamulla mennään ja illalla tullaan. Vikingillä ois tarkoitus mennä. Onko Tallinnan päässä Viking linen terminaalin lähellä mitään kauppoja, kun ei jaksaisi lähteä kaupungille asti? Jos pörräisi siinä sataman lähettyvillä vaan? D-terminaalin ympäristö on tuttu mutta A-terminaalin ympäristöstä en tiedä mitään.

Sinne ydinkeskustaan on vain kilometri ja bussilla/ratikalla pääsee...

Mutta joo, A-terminaalin vieressä on muun muassa Sadamarket-tori (käytännössä basaari), missä myydään varsinkin (piraatti)vaatteita ja muuta suomalaisille suunnattua. Sitten on Super Alko -viinamyymälä (se tärkein, ja Viron mittakaavalla kilpailukykyiset hinnat) ja kaikkea sekalaista. Varsinaista ruokamarkettia ei kuitenkaan löydy, vaan sellaisen löytääkseen pitää kävellä noin kilometri esimerkiksi Aia-kadulle, Norde Centrumiin D-terminaalin luokse tai Soo-kadun alkuun Kalamajaan.

Käykää siellä Lennusadamissa. Vikingin satamasta kävelee "rantaa" pitkin 20-30min, ei kylläkän kovin houkutteleva kävelymaasto, mut taksillakin pääsee. On aivan mahtava paikka lapsille, tai ainakin jos on poikia. Sukellusvene yms... Olen käynyt siellä ilman lapsia ja haaveissa on viedä lapset sinne, mä tiedän että noi meidän pojat 8v ja 10v tykkäis siitä. Mutta tosiaa Sadamarket ja superalko on ihan siinä satamassa.

Mikä ton reissun tarkotus on... Päiväreissu eli ei varsinaisesti risteily ja maissa sitten jäädään satamaan pyörimään kun ei jakseta keskustaan mennä. Miksi edes lähteä matkaan??

Siis mitä? Lähdette päiväreissulle mutta ette jaksa kilometriä keskustaan? En tajua tätä. Siihen keskustaan kävelee ihan kymmenessä minuutissa ja matkanvarrella on kaikenlaista kauppaa ja härpäkettä. Ihan satamassa on Viron Alko, joku ihmeellinen ruokakeskus, keskiaika ravintola (mikä on muuten hyvä) ja pari pikkuruista ostoskeskusta joissa ei oikein ole mitään. Eli kaipa te saatte noissa aikanne kulumaan, minä en saisi kun siellä on paljon tekemistä ja nähtävää.

Siis mitä? Lähdette päiväreissulle mutta ette jaksa kilometriä keskustaan? En tajua tätä. Siihen keskustaan kävelee ihan kymmenessä minuutissa ja matkanvarrella on kaikenlaista kauppaa ja härpäkettä. Ihan satamassa on Viron Alko, joku ihmeellinen ruokakeskus, keskiaika ravintola (mikä on muuten hyvä) ja pari pikkuruista ostoskeskusta joissa ei oikein ole mitään. Eli kaipa te saatte noissa aikanne kulumaan, minä en saisi kun siellä on paljon tekemistä ja nähtävää.

Ei mitään Viron Alkoa ole olemassakaan. Alkoholin myynti on vapaata ja myös pelkkää alkoholia myyviä ketjuja on vaikka kuinka monta.