päiväraha käteen 51 euroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eteenpäin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eteenpäin vaan

Vieras
miehellä kun jäi lomautetuksi joka toinen viikko töitä ja joka toinen viikko pakkolomaa.
mun kuukausi ansiot on 1410 euroa käteen/kk. kaikkiin velkoihin ja luttoihin menee 1900 euroa/kk jää visiin 600 euroa ruokaan ja muihin laskuihin. puhelin laskut yhteensa n. 30 euroa, laajakaista 49 euroa, sähkölasku n.40 euroa/kk ja jos vielä neljä kertaa vuodessa tulee 300 euron vakuutuslaskut niin onkin tekemistä että eletään.

mun mies saa ihan kiitettävää palkkaa ja siihen päälle vielä lähes 90e päivärahaa :o tuntuu aika pieneltä tuo 51e jos ei muuta saa! :/ kovat ajat teille tulossa, toivonmukaan tuota ei kestä kauan... jaksuja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mies saa ihan kiitettävää palkkaa ja siihen päälle vielä lähes 90e päivärahaa :o tuntuu aika pieneltä tuo 51e jos ei muuta saa! :/ kovat ajat teille tulossa, toivonmukaan tuota ei kestä kauan... jaksuja!

Ja meijän iskän palkka on vielä suurempi...

saako kysyä millaista kuukausi palkaa hän saa? mun mies saa bruttona käteen 2100e/kk kun on töissä. käteen jää joku 1600 euroa.

Mies voi ihan hyvin tehdä jotain keikkatyötä niillä lomautusviikoilla. Myös huutis ja kirppis tuo kivaa lisätuloja. Mitä jos karsisitte jotain menoja? Pärjäisikö yhdellä autolla? Vähentäkää soittelu/tekstailu ja suosikaa Skypeä tai sähköpostia. Irtisanokaa laajakaistaliittymä?

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkivitonen:
Mies voi ihan hyvin tehdä jotain keikkatyötä niillä lomautusviikoilla. Myös huutis ja kirppis tuo kivaa lisätuloja. Mitä jos karsisitte jotain menoja? Pärjäisikö yhdellä autolla? Vähentäkää soittelu/tekstailu ja suosikaa Skypeä tai sähköpostia. Irtisanokaa laajakaistaliittymä?

no laajakiasta liittymä on elintärkeä täälä kun asuu maalla 23km taajamaan. pakko olla, ja puhelinmaksut on 3 kännykästä tuo 30 euroa/kk joten ei varmaankaan soitella mitään. toinen auto on jo seisonnassa. mitään turhaa ajoa ei ajeta ja leivon minkä kerkiän. ruuassa on ainoa asia missä voi säästää.

mutta kyllä me selvitään... jotenkin! lainan korojakin vaan maksellaan, se ei kovin paljon helpottanut, mutta vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja eteenpäin vaan:
miehellä kun jäi lomautetuksi joka toinen viikko töitä ja joka toinen viikko pakkolomaa.
mun kuukausi ansiot on 1410 euroa käteen/kk. kaikkiin velkoihin ja luttoihin menee 1900 euroa/kk jää visiin 600 euroa ruokaan ja muihin laskuihin. puhelin laskut yhteensa n. 30 euroa, laajakaista 49 euroa, sähkölasku n.40 euroa/kk ja jos vielä neljä kertaa vuodessa tulee 300 euron vakuutuslaskut niin onkin tekemistä että eletään.

Kannattaa ainakin verotoimistossa käydä hakemassa uusi veroprosentti. Samoin mahd. asumistuki laskea Kelan sivuilla. Jäin itse 70% työajalle ja veromuutoksen jälkeen ero on tosi pieni. Muutama satanen.

Kannattaa ainakin verotoimistossa käydä hakemassa uusi veroprosentti. Samoin mahd. asumistuki laskea Kelan sivuilla. Jäin itse 70% työajalle ja veromuutoksen jälkeen ero on tosi pieni. Muutama satanen.

mitäs se nyt auttaa, miehen veroprosentti on 19%

mistä teillä on velkoja ja luottoja jos maalla asutte?

siis 51 euroa päivä on valtava tulo. Mun tulot 0 euroa (mies saa keskipalkkaa, joten en saa työttömyyskorvausta).

joten teillä on isot tulot. Mutta ilmeisesti olette eläneet yli varojenne aiemin.

mistä teillä on velkoja ja luottoja jos maalla asutte?

vanha talo johon on ollut pakko tehdä remppaa useaan otteeseen, sekä auto pakollinen josta velkaa, ja mitäs sitä selittelemään velkaahan ei ole ollut pakko ottaa .
eikös maalla asuva voi otta velkaa ja luottoa?
koskaan me ei olla esim. matkusteltu ulkomailla, ei eletty leveästi. en koskaan osta itselleni mitään, lapsille pakolliset vaatteet ym.
miehellä elatusmaku rästejä joita yrittää maksaa pois.
me molemmat ollaa pienipalkkaisia ihmisiä.

Ei munkaan mieheni paljon tienaa pienessä firmassa inssinä ja mä minimiäitiyspäivärahalla kotona muuten olen työtön.1 poika nyt 4kk sit jään kotihoidontuelle siihen asti kun se 3v ja sit en tiedä mitä teen.Juu olen asunut maalla se kallista touhua pitkät välimatkat bensaa menee.Meilläkin vanha 1,5 krs talo ja tämänkin remontointiin menee paljon rahaa mut ei varaa ostaa uudempaa tai rakentaa uutta taloa.

:hug: kaikkea hyvää jatkossa! Ette ole ainoita jotka ovat ahtaalla. Älkää antako periksi. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu! :D
meillä vähän sama tilanne mutta ei kannata kauheasti murehtia. Päivä kerrallaan eteenpäin ja yhteyttä velkojiin jos tulee tilanne ettei pysty maksamaan. sovittelemalla maksut selviää.

Meillä tulot suurinpiiirtein samat ja hyvin pärjätään... ei ne pienet tulot vaan suuret menot...

Yhteistyössä