Päivän "vanha" jauheliha..uskaltaako syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tunari

Vieras
Eli tajusin katsoa jauhelihapaketin (kevyt jauheliha, pakattu suojakaasuun) päiväystä vasta äsken ja oli tarkoitus kokata siitä tän päivän ruoka. Mutta sen päiväys oli mennyt eilen, uskaltaako vielä syödä?

En söis. Helteillä (tai en tiiä mitä siellä päin on? ) oon välttänyt ostamasta varsinkin tuoretta kalaa. Yks päivä katsoin kun perheenäiti osti lohen -30% tarralla, ei tulis mieleenkään syöttää sellasta muille tai syödä itse, kun kala on ollut poissa vedestä tuossa vaiheessa jo toista viikkoa :x

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
En söis. Helteillä (tai en tiiä mitä siellä päin on? ) oon välttänyt ostamasta varsinkin tuoretta kalaa. Yks päivä katsoin kun perheenäiti osti lohen -30% tarralla, ei tulis mieleenkään syöttää sellasta muille tai syödä itse, kun kala on ollut poissa vedestä tuossa vaiheessa jo toista viikkoa :x

No kyllä on katsottu että se ei todellakaan ole pilalla. Ne ilman 30%tarraa on huikeet pari päivää tuoreenpaa wau :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertainen?:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

No kyllä on katsottu että se ei todellakaan ole pilalla. Ne ilman 30%tarraa on huikeet pari päivää tuoreenpaa wau :D :D

Mä ostan kalaa vain kun se on enintään 3 päivää sitten pyydetty. Parhaimmillaan - tai pahimmillaan - olen nähnyt kalatiskissä myynnissä "tuoretta" kalaa ( ei pakattua) jonka pyyntipäivä on ollut 8 päivää aiemmin. Jos kävisin kokemassa verkot ja pitäisin kalaa jääkaapissa ens viikon tiistaihin saakka, niin ei tulis kyllä hetkeäkään mieleen sitä enää ruoaksi laittaa :x

Mut ehkä mä oon nipo kun vaadin tuoreutta...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En tekisi, ainakaan tällä ilmalla kun ei maitokaan kestä parasta ennen- päivään vaikka on jääkaapissa.

Jääkaappia voi säätää kylmemmälle. :whistle:

On meillä ihan oikea lämpötila jääkaapissa ja normaalisti tietysti säilyy, mutta ei näin painostavalla ilmalla.

Jos se ei haise pahalle ja näyttää punaselle ja raikkaalle niin ihan hyvin voit käyttää. Sen kyllä näkee ja haistaa jos jauheliha on pilalla. Joskus se on sitä jo monta päivää ennen viimestä käyttöpäivää ja joskus säilyy pitempään. Järjenkäyttö on sallittua..

jos jauheliha on harmaata ja todellakin sen haistaa jos on mennyt pilalle niin helposti 1-2 pystyy syömään. olen itse jopa syönyt viikon vanhaa, ei haissut miltään ei ollut oudon värinen enkä kuollut. onse alkuihminenkih jotenkin selvinny tähän päivään ilman viim.käyt.päivä merkintöjä....

Yhteistyössä