Päiväksi Tukholmaan 1,5-vuotiaan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toki

Vieras
Ajateltiin lähteä hiiihtolomalla päiväksi Tukholmaan risteilylle, mutta mietin, että mitä siellä laivalla voi tehdä 1,5-vuotiaan kanssa? Kertokaahan kokemuksianne kiitos :)

Me oltiin ekaa kertaa laivalla viime kesänä, jolloin tyttö oli neljä. Ja mun mielestäni se ikä oli siinä alarajoilla. Mä en itse lähtisi vielä 1,5-vuotiaan kanssa laivalle, koska mun mielestäni siellä ei ole mitään tekemistä sen ikäiselle. Ja tuon ikäiset kun suurimmaksi osaksi leikkii vielä lattialla, niin en tykkäisi, että se möyrisi siellä likaisella kokolattiamatolla :x .

Tämä oli siis ihan vaan mun mielipide. Mutta varmasti löytyy niitäkin, joiden matka on pienen kanssa mennyt ihan hienosti :) .

Alkuperäinen kirjoittaja toki:
Ajateltiin lähteä hiiihtolomalla päiväksi Tukholmaan risteilylle, mutta mietin, että mitä siellä laivalla voi tehdä 1,5-vuotiaan kanssa? Kertokaahan kokemuksianne kiitos :)

Meillä ton ikänen tykkäsi leikkihuoneesta ja matkat meni sielä kivasti. Tai sitten se vaelteli pitkin laivaa kaitsija perässään.

Me ollaan 2-vuotiaan kanssa menossa. Ajattelin, että aika kuluu vaellellen ympäriinsä, leikkitilassa, ruokaillessa ja ikkunoissa hilluen. Tuon ikäinen on mielestäni helppoa matkaseuraa, koska ei ehkä vielä osaa olla niin vaativa kuin vaikkapa mainittu 4-vuotias.

Vilkas 1,5-vuotias tykkää takuulla pallomerestä, arka ei sitten siitä varmaan tykkääkään. Ja laivalla on hiljaisia hetkiä, jolloin se 1,5-vuotiaskin voi turvallisesti siellä pallomeressä olla.
Siljan laivalla on erikseen pienten puoli, jolla on sitten leluja, jolla pienikin leikkii.

Mistä se 1,5-vuotias tykkää muuten? Sen mukaan katsoisin tekemiset laivallakin.

Omat 1,5-vuotiaani ovat viihtyneet siellä varsin mainiosti.

Laivalla on kivaa, viihtyy ainakin leikkihuoneessa :) Etenkin loma-aikoihin siellä on ylimääräistä ohjelmaa lapsille. Laivasti riippuu onko pallomerikin jo kokeilemisen arvoinen vai vasta sähän isommille.

Meettekö Vikingillä vai Siljalla? Viikkarilla ainakin kannattaa valita buffet, alle kouluikäiset ruokailee aikuisen kanssa ilmaiseksi.

Me ollaan käyty laivalla ja Tukholmassa kaikkien lasten ollessa n. tuon ikäisiä. Ollaan syöty buffassa ja á la cartessa - kaikki sujuu mukavasti, kun ei yritä syödä kamalan pitkään. Leikkihuoneet on kivoja, samoin saunaosasto altaineen on viihdyttänyt mainiosti.

Siljalla oltaisiin menossa. Se muakin tässä mietityttää, kun tuo tykkää möyrytä ja konttailla maassa, niin yöks. Mutta pesee vaan sitten tiuhaan käsiä ja sen sellaista :) Eiköhän siitä ihan mukava reissu tule.

Yhteistyössä