päiväkotimaksuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minulla alkaisi opiskelu ensi syksynä ja mieheni on myöskin opiskelija. Lapset (2) pitäisi laittaa päiväkotiin, mutta kun nuo maksut on niin kalliita, niin miten kahden opiskelijan budjetista lohkeaa tuollainen summa (itseasiassa, millainen summa siis?).

Meidän tulomme olisivat siis:
Miehen opintotuki: 192e/kk
Minun opintotuki ja -laina: 210e + 200e= 410e/kk
lapslilisät: 210e

Yhteensä siis: 812e, josta vuokrat ja ruuat ja kaikki pitäisi maksaa. Kuinka paljon on kuussa siis lasten päivähoitomaksu, jos tulot on noin pienet. Onko jotain nettilaskuria, jolla voisi laskea?

sain kerran täältä sen laskurin kun kyselin... ja kerran googletin niin löysin, se on suuntaa antava!!

Enää en löytäny kun googeletin... kokeile sinä, mulla sillon kun etsin oli muistaakseni mäntsälän kunnan laskuri,,, :whistle:

Ette varmaan joudu maksamaan montaakaan kymppiä, lienekkö mitään, kun tulot noin pienet.

Ota yhteys kuntanne päivähoitotoimeen. Sieltä saat tietää hinnoista. Kelan sivuilta saattaa löytyä myös jotain rajoja.

Esim. Helsingin kaupungin sivuilta löytyy tuloraja taulukko, jonka mukaan maksut määräytyy. Muistaakseni alle 1000,- tuloilla ei maksua mene ollenkaan. Mutta käy sieltä katsomassa tarkemmin, siihen vaikuttaa mm. perhekoko.

Parhaiten saat vastauksen kun soitat kuntaan ja pyydät laskemaan ns. arvion. koska jokaisella kunnalla on omat laskenta periaatteet... Minä soitan aina niin ne laskee suuntaa antavan arvion.

Jos yhtää helppaa niin meillä on pojat nyt kokopäivä hoidossa, mun tulot on 800e/kk ja miehellä hyvät tulot ja maksetaan pojista (2 poikaa) 230e/kk

Joten teillä paljon paljon pienemmät tulot että ei se summa iso ole, mitä joudutte maksaan,

toivottavasti en ole kauhean väärässä, mutta esim. minun opintorahaa ei aikanaan otettu tulona huomioon lainkaan vain miehen ansiotulot, joten tämän kaavan mukaan teidän ei tarvitsisi maksaa lainkaan =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:47 Katiaana kirjoitti:
Parhaiten saat vastauksen kun soitat kuntaan ja pyydät laskemaan ns. arvion. koska jokaisella kunnalla on omat laskenta periaatteet... Minä soitan aina niin ne laskee suuntaa antavan arvion.

Jos yhtää helppaa niin meillä on pojat nyt kokopäivä hoidossa, mun tulot on 800e/kk ja miehellä hyvät tulot ja maksetaan pojista (2 poikaa) 230e/kk

Joten teillä paljon paljon pienemmät tulot että ei se summa iso ole, mitä joudutte maksaan,

Päivähoitomkasuista säädetään Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annetun lain 7 a §:ssä ja päivähoitomaksujen määräämisen perusteena olevien tulojen määrittelystä säädetään 10 a §:ssä. Eli ei ne kunnan nyt voi säveltää omia periaatteita...

Yhteistyössä