päiväkotiin vienti ja haku...vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vivi

Vieras
Meillä on minun autossani turvaistuin, joka siis samalla perheemme auto ja sillä myös minun pitää kulkea työmatkat. Ongelma on että millä mieheni voisi hakea tai viedä lapsemme päiväkotiin, hänellä käytössä työautonsa jolla siis ajaa työkseen. Pitäisikö hommata toinen turvaistuin jonka mieheni ottaisi aina tarvittaessa? Eikös se ollut niin ettei alle kolmevuotiasta saanut kuljettaa turvavöissä ilman istuinta? Lapsi 1v.
Vuokrataanko jossain turvaistuimia satunnaiseen käyttöön???
Olisi mukava jos mies pystyisi myös hakemaan aikaisemmin ja viemään myöhemmin silloin kun hänen työt menee sopivasti.

Mielestäni hankalaa, jos irrottaa aina turvaistuimen, kun vie lapsen hoitoon jne. Ostakaa toinen istuin miehesi autoon, eikö se voi olla siinä koko ajan? Miksi sitä aina välillä tarvitsisi irrottaa? Ostakaa sellainen istuin, jota voi myöhemmin käyttää sitten turvavyöistuimena esim. Recaron Young Sport tai vastaava, se kun täytyy sitten kuitenkin hommata myöhemmin.

Turvaistuimen kiinnittäminen ja irrottaminen on sen verran hankalaa, että kannattaa hankkia suosiolla toinen istuin. Vuokraistuimet ovat melko arvokkaita. Kannattaa ostaa käytetty istuin siihen autoon, jossa lasta kuljetetaan harvemmin ja lyhyitä matkoja. Me saimme kakkosautoon vanhan turvaisuimen siskoltani käytettynä.

Moi! Meillä sama juttu. Kaksi autoa, mutta mies ehkä vähän useammin joutuu viemään hoitoon, itse teen kolmivuorotyötä. Miehen autoon ostettiin uusi istuin jo aiemmin, ja nyt omaani sama istuin käytettynä. Itse en lähtisi tuohon edestakaisin istuimen irrottamiseen.

Meillä myös sama ongelma. Me ollaan ratkaistu se siten että me viedään poika hoitoon pyörällä (jossa siis istuin) tai sitten rattailla. Tai sitten jos viedään autolla niin me vaihdetaan autoja päivällä mieheni kanssa. Hankalaa tietysti tämäkin, varsinkin kun teillä tuo toinen auto on miehesi työauto. Meillä molemmat autot ovat omia, ei firman, niin on helppo vaihdellakin autoja päivällä. Mutta itelläkin on tosiaan käynyt mielessä se käytetyn istuimen ostaminen tuohon toiseen autoon (siihen mitä käytetään vähemmän lapsen kuljettamiseen). Helppoa tai halpaa ratkasua ei valitettavasti taida olla =(

Meillä mies hakee varsin satunnaisesti lasta hoidosta joten en pidä toista istuinta järkevänä (maksavat kuitenkin kiitettävästi). Meillä tehdään siten että jätän istuimen hoitoon ja mies kiinnittää sen sitten autoonsa. Tylsäähän ja työlästä se kiinnittäminen on, mutta kun ei ole joka päiväistä niin meneehän se.

Jos päätyy yhteen istuimeen niin kiinnittäisin huomiota siihen miten helppo istuin on vaihtaa autosta toiseen. Meillä oli esikoisen kanssa Britaxin Two Way Elite ja kakkosen kanssa on Brio Zento. Elite oli huomattavasti helpompi heittää autoista toiseen "lennossa".

Yhteistyössä