Päiväkotiin hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttöjen äiti"

Vieras
Pitäis hakea päiväkotipaikkaa lapsille. En vaan saa hakemusta tehtyä, kun en osaa päättää mihin päiväkotiin haen paikkaa....

Vanhempi lapsi on ollut päiväkodissa ennen toisen syntymää. Sieltä päiväkodista jäi niin huonot kokemukset että pelottaa mitä nyt on edessä. Mistä ihmeestä voin tietää mihin haen? Vinkkejä? Kokemuksia?

Alat onkimaan tietoja - googleta (harvemmin natsaa), kysele kavereilta, muilta vanhemmilta puistoissa jne jne jne. Sieltä ne käyttökokemukset tulee, eikä ne aina ole yhtäpitäviä päiväkotien nettisivujen liirumlaarumeitten kanssa.

No kato netistä mitä vaihtoehtoja siinä teidän lähellä on, selvitä myös onko yksityisiä päiväkoteja. Käy vaikka kattelemassa niitten ulkoilua vaivihkaa, ehkä siitä saa jotain vinkkiä? Jos päiväkoti ei tuntunu teille hyvältä paikalta niin ehkä ryhmäperhepäivähoito?
Totuus on kyllä että kun haet paikkaa keskennvuoden niin joudut tyytymään siihen mitä on tarjolla, toivo vaan että saat lapset aamaan päiväkotiin..

Kaupungin sivuilta olen käynyt lähipäiväkodeista lukemassa. Tällä alueella ei juuri perhepäivähoitajia ole. Vain varahoitoryhmis. Googlettamalla en ole löytänyt mitään lisätietoja. Olen myös kysellyt niiltä harvoilta tutuilta jotka asiasta saattaisivat tietää. Lähimmän päiväkodin pihalla ollaan käyty leikkimässä sulkemisajan jälkeen. Täytyy kai käydä vielä "vakoilemassa" päiväsaikaan miltä siellä näyttää...

Meidän lähellä on 3 päiväkotia. Kun hain esikoiselle paikkaa, kävin "vakoilemassa" jokaisessa pk:ssa. Soitin jokaisen pk:n johtajalle ja kysyin mua askarruttavia kysymyksiä. Ja puskaradion kautta kyselin kokemuksia: naapurustosta, leikkipuistosta, perhekerhosta...Sen perusteella tein sitten päätöksen.

Uusimmat

Yhteistyössä