PÄIVÄKOTIHEHKUTUSTA!! kerrankin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jep

Vieras
En tajua ollenkaan kun jengi täällä narisee koko ajan kuin huonoja tätejä päiväkodeissa on ja kuinka kamalaa yleisestikin.

Meillä on aivan ihana päiväkoti ja tädit super tyyppejä. Poika ollut kahdessa eri ryhmässä, eli ollut yhteensä 7 eri hoitajaa - ja KAIKKI on ollut omalla tavallaan ihania. Ja poika viihtyy tosi hyvin siellä.

Mä uskon tässäkin asiassa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" -periaatteeseen. Jos hoitajille on mukava, niin ne ovat mukavia takaisin. Mä ainakin juttelen pitkän aikaa sekä aamulla että iltapäivällä ja kyselen myös mitä hoitajille kuuluu. Hehän ovat ihmisiä ja lapselle läheisiempiä kuin moni sukulainen. Miksi ei siis välittäis myös siitä mitä heille kuuluu. Kehun ja kiitän myös usein hoitajia, jos on vähänkin aihetta. Mutta annan myös palautetta, jos joku homma ei toimi, mutta teen sen asiallisesti. Ja uskon, että tästä syystä tädit suhtautuvat tosi mukavasti meidän koko perheeseen...
Samassa ryhmässä on myös lapsia, joiden vanhemmat ovat aina naama kiukkusena ja aamulla hyvä jos tervehtivät kun tuovat lapset hoitoon. Enkä yhtään ihmettele, jos hoitajia ei kiinnosta olla tällaisille tyypeille mukavia...
tosin en oo kyllä nähny mitään sellaista.

Niin, että ihana päiväkoti - ainakin meillä!

meilläkin mukava päiväkoti, vaikka on ääriään myöten täynnä. ja lisää yrittävät sinne tunkea lapsia. Tädit ovat iloisia ja pirteitä. Aina itsekin piristyy aamulla, kun vie lapsia hoitoon. :)

Lisään vielä että kun lapset aloittivat syksyllä uudessa päiväkodissa niin heti tuli itselle sellainen olo jo tutustumiskäynneillä että on mukava jättää lapset hoitoon. Jotenkin siellä päiväkodissa aisti ja näki henkilökunnan oikeanlaisen asenteen työhönsä ja tunsi että lapset ovat todellakin tervetulleita päiväkotiin. =)

meillä on myös esikoinen aivan loistavassa päiväkodissa! =) käy siis siellä eskarin ja sitten välillä mun töistä riippuen muutaman tunnin aamusta tai illasta. tekis mieli laittaa pienetkin sinne kun on niin ihana paikka :D mut en ehkä vielä...

Meillä kans ihana päiväkoti ja hoitajat! Lapset siellä tänään ekaa päivää yksinään klo 9-15, enkä yhtään oo miettinyt että mitenhän siellä menee yms... Viime viikko käytiin tutustumassa ja totuttelemassa ja heti syntyi luottamus hoitajiin :)

Mulla on alkanut ärsyttään tuo meijän pph, siis ihan on asiansa osaava täti ja mukava, mutta... ollaan miehen kans kiinnitetty huomio siihen, ku joka ikine kerta ku haetaan tai viedään lasta jos tämä toinen samanikäinen on siellä paikalla hän alkaa kehumaan tätä toista lasta. Esim. Teijän "kallekin" yritti käydä potalla mutta ei, eihän sinne mitään tullu, mutta tämä "heikki", heikki se jo niin osaa. Sitten: Kalle nukkui vain tunnin unet, mutta heikki se huiteli taas kaksi tuntia, voi ku heikki se nukkuu niin hienosti aina. Sitten: Ei Kalle oikein syönyt vähän itse söi loput piti syöttää, mutta heikki se itse söi jo ihan kaikki ja joi vielä maidotkin, niin hienosti heikki osaa itse syödä jo.

Siis oikeesti..ihan koko ajan. joka ikinen lause jonka mainitsee siinä lasta pukiessani on että kalle ei mut heikki kyllä, silleen kehuu koko ajan sitä toista lasta. Ihan ärsyttää.. eikai ne nuin sais tehdä. tulee semmonen fiilis et ihan ku meijän kalle nyt olis jotenkin huonompi kuin tämä heikki. siis ihan sama mit kysyn et nukkuko,söikö hyvin tms niin aina se vertaus sitten et mitä se toinen lapsi teki ja mitä meidän ei... ihan suututtaa tollanen.

Olen yrittäny miettiä mitä sanoisin takasin ensikerralla kun varmasti taas jotain sanoo. Olisko paha et "no, kylläpä se meidänki kalle nuio asiat ajallaan oppii, esim. pottailu" ei haluttais suoraan vittuilla mut sillee etttä ymmärtäis et en halua aina kuulla mitä se heikki on tehny ku kysyn omasta lapsestani.

tulipas pitkä paasaus...mielipiteitä olis mukava saada!

Yhteistyössä