päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
aloitan opiskelun luultavasti pian, uusi tilanne meidän perheelle.
olen ollut kotiäiti pitkään.
päiväkoti hakemuksen olen kirjoittanut marraskuussa -07. koska silloin aloin etsimään työtä. nyt lähden pian opiskelemaan. eikös minun lapsille pitäisi järjestyä hoitopaikka pikaisesti, koska hakemus on jo sisällä.
tietenkin soitan huomenna päiväkodin johtajalle ja kyselen asioita.. mutta tekin varmaan tiedätte ja osaatte minua opastaa. :)

miten kun opiskeluni ei ole aina säännöllistä.aikuisopistossa opiskelen ja saan hyväksi luettuja opintoja, ja joskus koulupäivät voivat olla lyhyitä.

haen kuitenkin varmaan kokopäiväistä hoitopaikkaa? mites jos haluankin heidät hakea joku päivä aikaisemmin hoidosta tai jättää joku päivä viemättä ollenkaan. vähentääkö se hoidon maksua? ja voihan näin toimia?
kaikki päiväkoti asiat ovat minulle uusia.
mitä muuta haluatte sanoa äidille, joka vie lapsensa ensimmäistä kertaa päiväkotiin. mitä asioita täytyy tietää?

Ilmoita päiväkotiin heti kun tiedät milloin hoitoa tarvitsette viimeistään. 2 viikkoa on se minimi aika jossa opintojen alkaessa pitäisi hoiotpaikka saada.

Etukäteen hoitosopimuksessa määritellyt vapaapäivät vähentää maksun määrää, mutta tilaipäiset muutokset hoitoajoissa eivät vähennä. Eli voit kyllä tuota ja hakea lapset hoitosopimuksen rajoissa, mutta maksuun se ei vaikuta millään tavoin.

Meillä käytössä täällä joko kokopäivähoito,10pvää/kuukaudessa tai sitten sellanen missä lapsen hoitopäivä on joka päivä 8-12. Noissa missä lapsi on vähemmän aikaa hoidossa menee hoitomaksua 60% siitä normaalista 200egestä.
Kunta on velvollinen järjestämään lain mukaan lapsellesi hoitoa jos olet hakemukset jättänyt 4 kk aiemmin kuin hoitoa tarvitset.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
haen kuitenkin varmaan kokopäiväistä hoitopaikkaa? mites jos haluankin heidät hakea joku päivä aikaisemmin hoidosta tai jättää joku päivä viemättä ollenkaan. vähentääkö se hoidon maksua? ja voihan näin toimia?

Voit toki toimia noin, hoitomaksua se ei vähennä, koska lapsella kuitenkin on kokopäiväinen paikka.

Yhteistyössä