Päiväkoti vaatepulma..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snif
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Snif

Vieras
Lapset aloittaa huomenna päiväkodin..

Ja säätilaksi on luvattu +23c ja puolipilvistä..

Pakkaatteko lapsillenne päikkyyn ulko- ja sisävaatteet erikseen?
Kotona tehdään niin, mutta miten päiväkodissa?

Tietenkin! Aina siellä pitää olla ainakin alaosa erikseen ulos, ettei tarvi likasissa shortseissa/housuissa sisällä pyöriä. Mun pojalla ollu nyt lämpimällä kahdet shortsit joka päivä, toiset sisään ja toiset ulos.

Ulko- ja sisävaatteet erikseen(pitkät ja lyhyet ja molemmista ulko ja sisä), varavaatteita, sadevaatteita, kumisaappaita jne. Elikä tarpeeksi vaatteita. Olen itse päiväkodissa töissä ja aika kyllästynyt siihem että lapsilla ei tarpeeksi vaatteita mukana, tai sit keväällä käyttää toppapukua vielä kun on +10 astetta, meni pikkasen aiheesta ohi, mutta pikkasen ärsyttävää...

Alkuperäinen kirjoittaja Snif:
Lapset aloittaa huomenna päiväkodin..

Ja säätilaksi on luvattu +23c ja puolipilvistä..

Pakkaatteko lapsillenne päikkyyn ulko- ja sisävaatteet erikseen?
Kotona tehdään niin, mutta miten päiväkodissa?

Joo. Mennään sisävaatteilla näin lämpimällä, ulos sitten vaihtavat shortsit/muut ulkohousut. Myös ulkoilupuku on siellä, samoin kuravaatteet. Eli lunta lukuunottamatta taivaalta saa tulla mitä vaan, niin ulos pääsevät :) Lisäksi repussa jokin kevyempi neulostakki jne.. Repullinen vaatetta niin aina löytyy sopivat.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ulko- ja sisävaatteet erikseen(pitkät ja lyhyet ja molemmista ulko ja sisä), varavaatteita, sadevaatteita, kumisaappaita jne. Elikä tarpeeksi vaatteita. Olen itse päiväkodissa töissä ja aika kyllästynyt siihem että lapsilla ei tarpeeksi vaatteita mukana, tai sit keväällä käyttää toppapukua vielä kun on +10 astetta, meni pikkasen aiheesta ohi, mutta pikkasen ärsyttävää...

Thanks! Erittäin arvokasta tietoa!!

Mut ei varmaan viel tarvii viedä ulkohaalareita kun säät reippaasti päälle kympin.

Meillä on muksulla ollut koko viimeviikon mukana kahdet sisävaatteet juurikin sillä kun ulos ei voi laittaa enempää kuin sisällekään, eivätkä ole ekrtaakaan vaihtaneet. Siis samat vaatteet ovat yhä käyttämättöminä repussa. Yhtenä päivänä olivat vaihtaneet mekon uloslähtiessä trikoohousuihin, kun olivat ajatelleet ettei ole kiva alushousuissa istua hiekassa. Eli en sis kovin monia vaatteita pakkaisi mukaan. Ja voithan sinä huomenna kun haet lapsen iltapäivällä kysyä oliko riittävästi vaatteita ja viedä tiistaina lisää jos jotain puuttui. Meillä ei ainakaan ole päiväkodissa edes kovin kummoisia tiloja säilytellä vaatteita, joten senkään vuoksi en kovin montaa vaatekertaa vie.

Yhteistyössä