Päiväkoti ja vaihtovaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Kuuluuko/saako lapselle viedä päiväkotiin vaihtovaatteet + vaihtohaalarin + vaihtohanskat? Kun olen kuullut jonkun päiviksen valittavan tavarapaljoudesta vaihtokamojen kohdalla...

Entä mitenköhän suhtauduttaisiin miniläppäriin työpäivän aikana lapselle soitettavia videopuheluita varten (jos siis voisi päiviksen kanssa videopuhelemisesta edes satunnaisesti sopia)?

Lapsi menee 6 kk päästä hoitoon, ja mietin kaikkia tällaisia kysymyksiä:/ Muksu menossa yksityiseen päiväkotiin, jossa vain kokonaisuudessaan 13 lasta.

mä oon kuullu, että lapsilla on vanhempien kuva tarhassa, jota voi käydä "halaamassa" jos tulee ikävä. Musta toi miniläppäri juttu mene kyllä tooosi ranaksti jo överiksi.

niin ja vaihtiksista, kannattaa varmaan kysyä miten siä tilaa ja mikä on käytäntö....
Itse ainakin ensin kuljetin liikaa vaatteita, nyt vähentänyt määrää kun ei niitä niin paljoo tartte. Ja hyvät kuivarit niillä on....

Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:
Anteeks nyt mut... Ootko miettiny kuinka ikävä lapselle tulee jos näkee sut tietsikalta.....

No, ei se reaktio synny ainakaan silloin, kun juttelee isovanhemmille skypepuheluita... On mielissään ja tykkää. Samoin on mielissään kun "puhuu" isälleen isän ollessa töissä... Vaikka aamulla usein tihruttaakin kun isi lähtee pilttirahoja tienaamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja :
mä oon kuullu, että lapsilla on vanhempien kuva tarhassa, jota voi käydä "halaamassa" jos tulee ikävä. Musta toi miniläppäri juttu mene kyllä tooosi ranaksti jo överiksi.

Miksi? Se on ihan normaali yhteydenpitoväline meidän perheessä!

niin ja vaihtiksista, kannattaa varmaan kysyä miten siä tilaa ja mikä on käytäntö....
Itse ainakin ensin kuljetin liikaa vaatteita, nyt vähentänyt määrää kun ei niitä niin paljoo tartte. Ja hyvät kuivarit niillä on....

Ok:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeks nyt mut... Ootko miettiny kuinka ikävä lapselle tulee jos näkee sut tietsikalta.....

No, ei se reaktio synny ainakaan silloin, kun juttelee isovanhemmille skypepuheluita... On mielissään ja tykkää. Samoin on mielissään kun "puhuu" isälleen isän ollessa töissä... Vaikka aamulla usein tihruttaakin kun isi lähtee pilttirahoja tienaamaan!

niin mutta onkos se lapsi silloin kotona sun kanssa vai hoidossa vieraassa paikassa....

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kannattaa kysyä tarhasta, käytännöt kai vaihtelee. noita puheluita en kyllä jaksais ymmärtää päivän aikaan.. hoitajillekin lisätyötä.

No on kyllä puhelut lisätyötä, mutta siksi ollaan valittu tämä tietty ykdityinen pienryhmätarha, että aikaa lasten(ja vanhempien:) tarpeille ois enemmän.

Mietippä ittes vieraassa paikassa, ajan kulusta ei käsitystä (niin kuin lapsilla ei ole), näät tutun ruudulta, tuleeko ikävä..... Kelpaako vieras syli lohdutuksesks.... Mitä teet kun lapsi alkaa itkemään että ikävä... Laitakko tietsikan kii....

niin mutta onkos se lapsi silloin kotona sun kanssa vai hoidossa vieraassa paikassa....

Kotona mun kanssa. Mutta "juttelee" kyllä mullekin kännykän kautta kun on mummolassa hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kannattaa kysyä tarhasta, käytännöt kai vaihtelee. noita puheluita en kyllä jaksais ymmärtää päivän aikaan.. hoitajillekin lisätyötä.

No on kyllä puhelut lisätyötä, mutta siksi ollaan valittu tämä tietty ykdityinen pienryhmätarha, että aikaa lasten(ja vanhempien:) tarpeille ois enemmän.

Hoitajat miettii ensin lapsen tarpeet... Onko tietsikka tarpeellinen... Lapselle! Jos haluut nähä mitä lapsi puuhaa, ennemmin videoi ja sit näyttää sulle...

Kotona mun kanssa. Mutta "juttelee" kyllä mullekin kännykän kautta kun on mummolassa hoidossa.

ja kuinkas läheinen mummo on... Onko verrattavissa mummola päiväkotiin....

ja kuinkas läheinen mummo on... Onko verrattavissa mummola päiväkotiin....

Ei varmaan heti, mutta kun on siellä useita kuukausia viettänyt alkanee olaa... En minä niitä puheluita heti ajatellut alkaa soittelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Kysy sieltä päikystä, mutta mun työnantaja ei ainakaan kauheesti tykkäisi jos päivällä puhelisin lasten kanssa niitä näitä (kun ei ne varmaan kaffepaussilla osaisi soittaa )

Näin täytyy tehdä:) Mennään ensi ma tutustumaan sinne, jolloin tarvinnee kysellä asiasta!

Mun muksu päiväkodissa kolmatta kuukautta, ei vieläkään luota täysin hoitajiin, hakee turvan kotoo! Niin, ja hoitajat on aivan ihania, ei johdu siittä!!!!
En mä ainakaan halua lapsen leikkejä häiritä, touhutkoon muitten lasten kanssa, kotona saa sitten koko päivän huomiot!!!

Mun muksu päiväkodissa kolmatta kuukautta, ei vieläkään luota täysin hoitajiin, hakee turvan kotoo! Niin, ja hoitajat on aivan ihania, ei johdu siittä!!!!
En mä ainakaan halua lapsen leikkejä häiritä, touhutkoon muitten lasten kanssa, kotona saa sitten koko päivän huomiot!!!

Joo selväksi tuli. Sä olet sä, minä olen minä.

Tiedän sen, mut aattelin, että mietitkö lasta vai ittees....
Sä silti lapses tiedät paremmin....

Tiedän sen, mut aattelin, että mietitkö lasta vai ittees....
Sä silti lapses tiedät paremmin....

Entä sinä? Oletko pihi, kun et hanki omallesi kannettavaa webbikameroineen ja langattomine yhteyksineen?

Ja ei tartte vastata, kunhan annoin tyhmän kommentin takaisin toiseen samanlaiseen.

Jos vaan sinne lapsen "lokeroon" ja naulakkoon mahtuu. Parempi se, että on vaihtovaatteita kuin että joutuu tarhan kamoja lainailemaan. Meillä ainakin kysellään ilmoitetaan vaihtovaatteiden tarpeesta jos ei ole.