Päiväkoti asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Just soitti päiväkodin johtaja. Lapset (poika 3,5v ja tyttö 2v) aloittavat päiväkodin 1.8.

voi ei. mua jännittää enemmän kuin lapsia.. :ashamed:

pelottaa entä jos ne ei osaa käyttäytyä kunnolla.. :ashamed: jos eivät syö kunnolla.. poju on tosi tarkka ruuan suhteen, eikä syö mitään uusia ruokia..

minkälaiset vaatteet kannattaa laittaa ekana päivänä niille päälle? tarviiko antaa jotain muuta mukaan??

siihen on vielä aikaa, tiiän, mut mä oon semmonen että mun pitää tietää kaikki noi asiat etukäteen..

kertokaa ihmeessä miten teidän (samanikäisillä) lapsilla on menny ensimmäiset päivät hoidossa???

-Kaikkiin vaatteisiin nimet EHDOTTOMASTI.

-Sadevaatteet tarhaan ja kotiin (näin ainakin meillä ihan sen takia,että en muista joka päivä ottaa kotiin niitä jos vaik kotonakin niitä tarvis)

-Päälle semmoiset vaatteet joissa viihtyy ja on hyvä olla.

-Jotkut lapset reagoi heti huutamalla kun äiti/isä "jättää" lapset tarhaan tai jotkut reagoi vasta viikon kahden tai kuukauden päästä. Jollain lailla ne reagoi, mutta miten se jää sulla nähtäväksi.

-Sisä ja ulkovatteet erikseen (meillä kesällä samat vaatteet sisällä ja ulkona)

-Tossut tai sisäkengät

Siinäpä oli ainakin jotain.

Ei ne nälkään kuole, vaikka eivät paljon heti söiskään :D
Ja sitä paitsi muiden esimerkki on niin tuossa kuin monissa muissakin asioissa hyvin tehokas: voi olla että lapsi hyvinkin alkaa maistella uusia ruokia kun muutkin syövät.
Meidän 1v8kk oppi viikossa syömään itse kun meni päiväkotiin. Sitä ennen se oli ollut sellasta sähläämistä vaan ja kuulemma häntä oli tuon viikon aikana kuiteskin syötetty, että ei oltu edes isketty lusikkaa omaan käteen. Näemmä hän sitten oli vaan katsellut muita ja ottanut mallia.

Yhteistyössä