Päiväkoti aamut kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse herään tuntia aikaisemmin. Lapsen herätän noin puoli tuntia ennen lähtöä, koska haluaa katsoa pikku kakkosta aina aamulla. Lapsi syö aamupalan päiväkodissa, joten aikaa menee vaan pukemiseen. Päiväkodilla ei mene kuin pari minuuttia maksimissaan.

Itse herään 45min-1tunti ennnen lähtöä. Lapset heräävät noin 15 minuuttia ennen lähtöä eli vaatteet päälle, hampaiden pesu ja matkaan. Aamupalan syövät päiväkodilla. Matkaan menee noin 15 minuuttia.

Meillä vasta edessä elokuussa, mutta olen ajatellut että
*Itselleni herätys 6:15 - menee vartti ennenkuin pääsen sängystä ylös
*Aamutoimet + aamupala itselleni ja koululaiselle
*7:00 lasten herätys (yleensä heräävät herättämättä jos eivät tapojaan muuta ), koululainen aamupalalle, kaksi muuta syövät päiväkodissa
*n.7:20 lähden töihin ja mies jää hoitamaan loppuhärdellin :D
*n. 7:30 mies ja kaksi pienintä lähtevät kohti päiväkotia, koululainen jää odottelemaan kouluunlähtöä 15 min - 2h riippuen moneltako koulu alkaa

Näin olen siis AJATELLUT menevän, MUTTA katsotaan miten lähtee sujumaan. Ihan uusi tilanne meille, kun palaan piiiitkältä äitiysloma-hoitovapaajaksolta töihin

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Meillä vasta edessä elokuussa, mutta olen ajatellut että
*Itselleni herätys 6:15 - menee vartti ennenkuin pääsen sängystä ylös
*Aamutoimet + aamupala itselleni ja koululaiselle
*7:00 lasten herätys (yleensä heräävät herättämättä jos eivät tapojaan muuta ), koululainen aamupalalle, kaksi muuta syövät päiväkodissa
*n.7:20 lähden töihin ja mies jää hoitamaan loppuhärdellin :D
*n. 7:30 mies ja kaksi pienintä lähtevät kohti päiväkotia, koululainen jää odottelemaan kouluunlähtöä 15 min - 2h riippuen moneltako koulu alkaa

Näin olen siis AJATELLUT menevän, MUTTA katsotaan miten lähtee sujumaan. Ihan uusi tilanne meille, kun palaan piiiitkältä äitiysloma-hoitovapaajaksolta töihin

Meillä sama tilanne ja nyt jo hirvittää ne aamut kun itse en ole aamuihmisiä ollenkaan. Mutta eiköhän se lähe sujumaan kun vauhtiin pääsee.

kannattaa aina laittaa seuraavan päivän vaatteet sekä hoitokassit valmiiksi jo illalla, vaikka se ei vie kauaa niin aamusta se tuntuu ylitsepääsemättömältä tehtävältä yrittää muistaa montako rukkasparia lapsi tarvii :D

Herään klo 5.15, sit aamupala, meikkaus, hiustenlaitto ym. aamutoimet ja klo on yleensä jo 6.15. Lapsen herätän silloin, lähtö kotoa klo 6.30 ja pph:lle tien toiselle puolelle, jossa aamupala hänelle. Lähden ajamaan töihin klo 6.45 viimeistään. Töissä oon toivottavasti ennen klo 8.00.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nyt jo hirvittää ne aamut kun itse en ole aamuihmisiä ollenkaan. Mutta eiköhän se lähe sujumaan kun vauhtiin pääsee.

Kyllä se sujumaan lähtee. Itselleni olen kehittänyt systeemin, että ennen päiväkodin alkua käymme ulkoilemassa päiväkotilaisten kanssa ja samoilla reissuilla viemme kaikki tavarat (tossut, sadevaatteet ym, aina jotain unohtuu) . Itselleni asetan kellonajan, johon mennessä meidän pitäisi olla päiväkodilla. Ekana aamuna olemme tunnin myöhemmin, seuraavana melkein ajoissa ja kun olen töihin menossa, olemme jo ehtineet nopeuttaa aamuhommat niin että ehdin.

Jos viitsin viikonloppuna laittaa henkareille lasten vaatteet (5 henkaria ja jokaisessa koko sisävaatekerta pikkareista ja sukista alkaen ) viikko menee helposti. Iltaisin en jaksa enkä halua ajatella seuraavaa aamua.

Yhteistyössä