Päiväkodita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma-80

Vieras
Moi.Poikani on 1,5 vuotias ja aloittaa päiväkodissa 2vko:n päästä.Kyselenkin että miten teidän lapsoset ovat tottuneet päiväkotiin?Poikani on niin minun perään että jännittää miten menee.

Alku aina hankalaa, näinhän se sanonta kuuluu ja pitää varmaan suurimmalla osalla paikkansa. Meillä poika meni päiväkotiin 1v.2kk. iässä ja ekat kax viikkoa jäi aina kovan huudon kanssa. (Oli kans mun perään tosi paljon.)
Mut sitten tottui oikein hyvin ja hoitajat kyllä keksii paljo tekemistä ym. niin ikävä unohtuu.
Meillä oli välillä jopa sellasia jaksoja et poika ei halunnu lähtee kotiin, ku hoidossa oli kavereita ja paljon leluja :D Nyt lapsi siis 1v.8kk.
Hyvin se menee, usko pois! =)

Itellä sama tilanne syksyllä ja poika on silloin 1v5kk. Onneksi olen itekin lastenhoitaja niin tiedän kyl et hyvin se menee. Alku tosiaan voi olla hankalaa mut ei kaikilla. Usein käy jopa niin et aluksi menee hyvin kun kaikki on uutta ja lapsi ei "tajua" mistä on kyse mut vähän myöhemmin voi tulla kausia et lapsi huomaa että hänhän jääkin tänne ja äiti tai isä lähtee pois. Jos lapsi jää itkemään niin älkää kääntykö takaisin tai pitkittäkö lähtemistä sillä se vain pahentaa asiaa. Sanotte vaan reippaasti heippa ja kumpi tulee hakemaan. Itse aion käydä monta kertaa tulevassa hoitopaikassa pojan kanssa kesällä niin tottuupahan paikkaan ja ei ole niin vieras paikka. Kannattaa jättää lapsi muutamaksi tunniksi aamupäivällä hoitoon ja tulla sitten hakemaan. Tsemppiä!

Yhteistyössä